🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

پیشنهاد اولیه یا DEX (IDO) چیست؟

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

پیشنهاد اولیه یا DEX (IDO) چیست؟ پیشنهاد اولیه DEX ، یا IDO، یک نوع جدید و هیجان انگیز از پلتفرم تامین مالی جمعی غیرمتمرکز و بدون مجوز است که راه

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 1706
2 دهه تجربه

بازارهای مالی و سرمایه گذاری

رشته های منعطف

پوشش بیش از 130 رشته تخصصی

رتبه 1 خدمات حرفه ای

کسب رتبه برتر از PPQ

کادر علمی

تیم متخصص و آزموده

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

پیشنهاد اولیه یا DEX (IDO) چیست؟ سهامیـــــــــر

پیشنهاد اولیه یا DEX (IDO) چیست؟

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

پیشنهاد اولیه یا DEX (IDO) چیست؟

پیشنهاد اولیه DEX ، یا IDO، یک نوع جدید و هیجان انگیز از پلتفرم تامین مالی جمعی غیرمتمرکز و بدون مجوز است که راه جدیدی برای جذب سرمایه در فضای کریپتو باز می کند. 

اگر پروژه ای IDO راه اندازی می کند، به این معنی است که پروژه در حال راه اندازی یک سکه یا توکن از طریق یک بورس نقدینگی غیرمتمرکز است. این یک نوع مبادله دارایی رمزنگاری است که به استخرهای نقدینگی بستگی دارد که معامله‌گران می‌توانند توکن‌ها، از جمله سکه‌های کریپتو و استیبل کوین‌ها را مبادله کنند. به عنوان مثال، USDT/ETH یک جفت نقدینگی است.

در تقویم ICO CoinMarketCap ، لیستی از پروژه‌های آینده، زنده و گذشته وجود دارد که در حال جمع‌آوری سرمایه هستند. پروژه‌ها بر اساس مراحل مختلف جمع‌آوری سرمایه طبقه‌بندی می‌شوند – IDO، IEO، فروش خصوصی، فروش عمومی و وام جمعی. از آگوست 2021، چند ماه گذشته جمع آوری کمک های مالی پروژه ها IDO هستند که شاید نشان دهنده محبوبیت آن به عنوان یک روش جمع آوری کمک باشد.

IDO – مدل بهتری برای جذب سرمایه ارز دیجیتال؟

IDOها جانشین سایر مدل‌های جمع‌آوری سرمایه ارزهای دیجیتال هستند، از جمله پیشنهادات اولیه سکه ( ICO )، پیشنهادات توکن امنیتی ( STOs ) و پیشنهادات مبادله اولیه ( IEOs ). IDOها با ارائه نقدینگی بهتر و فوری در هر سطح قیمتی به دلیل مکانیزم آن، انتخابی عالی برای پروژه‌های جدید و استارت‌آپ‌هایی هستند که مشتاق راه‌اندازی توکن و دسترسی به منابع مالی فوری هستند.

برخلاف روش‌های جمع‌آوری سرمایه فوق‌الذکر، IDO‌ها به طور کلی روشی منصفانه برای راه‌اندازی یک پروژه جدید ارزهای دیجیتال با اجتناب از استخراج‌های اولیه هستند، که یک سیستم صدور است که به نفع بنیان‌گذاران پروژه نسبت به اعضای جامعه است.

اولین ICO ICO Mastercoin در جولای 2013 بود. در سال 2014، اتریوم با فروش توکن پول جمع آوری کرد و در 12 ساعت اول 3700 بیت کوین جمع آوری کرد که تقریباً معادل 2.3 میلیون دلار در آن زمان بود.

اولین IEO در 17 آوریل 2019 انجام شد و در مبادلات Idax، BitForex، Bit-Z و Bit-M راه اندازی شد. در حالی که در ژوئن 2019، Raven Protocol اعلام کرد که اولین IDO را معرفی می کند که در Binance DEX فهرست می شود.

برخی از پروژه های موفق که از IDO ها راه اندازی شده اند کدامند؟

پروتکل ریون علیرغم اینکه اولین بودند و حتی در وبلاگ خود ادعا کردند که نمی دانستند IDO چیست، زیرا در آن زمان انجام نشده بود، پروتکل ریون یک پروژه موفق در نظر گرفته می شود. 

پروتکل Raven IDO

این یک پروتکل آموزش عمیق غیرمتمرکز و توزیع شده شبکه های عصبی عمیق است. پروتکل Raven در حال ارائه راه‌حل‌های مقرون‌به‌صرفه و سریع است که از بلاک چین برای تغییر صنعت هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، که در حال حاضر تحت تسلط شرکت‌های بزرگ هستند، استفاده می‌کند. با کمک توکن بومی RAVEN ، مشارکت‌کنندگان با به اشتراک گذاشتن منابع رایانه خود جوایزی دریافت می‌کنند در حالی که توکن ابزار برای آموزش هوش مصنوعی استفاده می‌شود.

پروتکل دسترسی به بازار جهانی IDO

یکی دیگر از راه‌اندازی‌های موفق پروژه IDO، حتی اگر IDO آن مشکلات اولیه داشت، پروتکل دسترسی به بازار جهانی (UMA) است. این به توسعه دهندگان DeFi امکان می دهد تا دارایی های مصنوعی را روی اتریوم بسازند، که توکن هایی با پشتوانه وثیقه هستند که ارزش آنها تغییر می کند. آوریل گذشته، فروش توکن خود را از طریق صرافی غیرمتمرکز Uniswap با قیمت اولیه 0.26 دلار برای هر توکن راه اندازی کرد. برای به دست آوردن آن قیمت، UMA باید 535000 دلار در اتریوم در یک استخر نقدینگی تازه ایجاد شده قرار می داد.

به‌طور قابل‌توجهی، به دلیل اینکه قیمت‌گذاری توکن در Uniswap با منحنی پیوند کار می‌کند تا کتاب سفارش، قیمت توکن UMA به سرعت افزایش یافت زیرا سرمایه‌گذاران برای خرید توکن صف می‌کشیدند. در نتیجه، معامله‌گران سعی کردند با پرداخت هزینه‌های گاز بالاتر از دیگران پیشی بگیرند، که در نهایت منجر به جهش قیمت توکن UMA بیش از ۲ دلار پس از عرضه شد. در نهایت در کمی بیش از 1 دلار تثبیت شد و برخی از خریداران شکایت داشتند که با قیمت بالاتری نسبت به سرمایه گذاران پیش فروش خرید کرده اند. با این حال، این موضوع مشکل Uniswap را به جای UMA برجسته می کند.

علیرغم این شکست اولیه، UMA در حال حاضر دارای ارزش بازار بیش از 1.5 میلیارد دلار است که یک توکن بیش از 25 دلار قیمت دارد.

سوشی تعویض IDO

نمونه مشابه دیگر SushiSwap است، یک صرافی غیرمتمرکز رمزنگاری که بر پایه اتریوم ساخته شده است، که تلاش می کند جای Uniswap را به عنوان محبوب ترین صرافی غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم بگیرد. گزارش شده است که در سپتامبر گذشته، کاربران SushiSwap بیش از 1.14 میلیارد دلار از دارایی های رمزنگاری قفل شده Uniswap را به پلتفرم SushiSwap منتقل کردند.

جالب اینجاست که این پلتفرم به جای صدور ICO برای SushiSwap، به ارائه دهندگان نقدینگی (LP) در Uniswap با قرار دادن توکن های LP خود در SushiSwap پاداش می دهد. برای این کار، کاربران در توکن های SUSHI پاداش گرفتند . در طول دو هفته اول SushiSwap، 1000 توکن SUSHI در هر بلوک اتریوم، تقریباً هر 12 ثانیه، برای کاربرانی که توکن‌های Uniswap LP خود را در پروتکل اولیه SushiSwap قرار داده بودند، صادر شد.

چرا به IDO نیاز داریم؟

زمانی که ICOها و فروش توکن ها در سال 2017 محبوب شدند و تا پایان سال حدود 4.9 میلیارد دلار جمع آوری کردند، بسیاری از پروژه ها در تلاش برای حل مشکلات با استفاده از بلاک چین بودند. در حالی که بسیاری از آنها موفق شده‌اند، با شکست‌های بسیار بیشتر ، اجتناب از این واقعیت که چندین مشکل در ICO وجود دارد دشوار است: آنها متمرکز و آسیب‌پذیر هستند. از دیگر نقاط ضعف قابل توجه ICO ها می توان به تبعیض شخص ثالث، آسیب پذیری در برابر سرقت و خطای انسانی و فقدان حریم خصوصی اشاره کرد.

با ماهیت غیرمتمرکز IDOها، این مدل جدید جذب سرمایه در تلاش است تا مشکلات ICOها را حل کند و در عین حال امکانات جدیدی را به بازار ارزهای دیجیتال اضافه کند. با سرمایه گذاری جمعی با IDO ها، کارآفرینان می توانند یک محصول بلاک چین را منتشر کنند که فراتر از تأثیرگذاران مخرب شخص ثالث است، در حالی که هر گونه مشکل مربوط به هکرها و خطاهای انسانی را حذف می کند. نه تنها این، بلکه سکه های خریداران توکن و دارندگان فوراً روی کیف پول و کلیدهای خصوصی آنها محفوظ می ماند.

مزایای IDO

هنگام جمع‌آوری سرمایه برای یک پروژه از طریق IEO یا ICO، پروژه‌ها ابتدا ملزم به پرداخت هزینه مبادله هستند و منتظر می‌مانند تا پروژه قبل از فهرست شدن، توسط صرافی تایید شود. با IDO ها، پروژه ها نیازی به پرداخت هزینه های بالایی ندارند و نیازی به اجازه کسی ندارند، زیرا این یک پیشنهاد کاملا غیر متمرکز است. 

علاوه بر این، به جای انتظار برای تبادل برای تایید یک پروژه، اعضای جامعه آواز کسانی هستند که پروژه ها و نشانه ها را بررسی می کنند، که در را برای پروژه های کوچک و همکاری های گسترده باز می کند.

در مقایسه با IEO و ICO که شامل یک دوره انتظار اولیه است، IDO ها دسترسی فوری به نقدینگی و معاملات را فراهم می کنند. علاوه بر این، IDOها با ارائه کیف پول ایمن و پشتیبانی از پلتفرم معاملاتی که در یک رابط ساخته شده است، به ساده‌سازی کاربران کمک می‌کنند. همچنین این امکان برای IDO ها وجود دارد که از چندین نوع کیف پول پشتیبانی کنند، بنابراین تجربه کاربر را ساده می کند.

IDO ها در آینده به کجا می روند؟

IDOها جدیدترین راه برای پروژه های رمزنگاری هستند تا توکن های خود را در اختیار عموم قرار دهند، اما فقط با ICO ها، IEO ها و STO ها، هنوز نیاز به بهبود است. این را IDO UMA نشان می دهد. با این حال، با IDO ها، یک مبادله غیرمتمرکز به معنای عدم وجود مکانیزم کنترل است. وقتی نوبت به جمع آوری کمک می شود، داشتن نوعی کنترل برای حذف تغییرات قیمت توکن یا داشتن مقررات KYC که در ICO ها، IEO ها و STO ها ذکر شده اند، مهم است.

پیشرفت دیگری که باید روی آن تمرکز کرد مقیاس پذیری است. در حال حاضر، فقط پروژه های مالی غیرمتمرکز ( DeFi ) از طریق IDO ها پول جمع آوری کرده اند. با این حال، این بدان معنا نیست که پروژه‌های دیگر در فضای کریپتو نمی‌توانند از این شکل سرمایه‌گذاری جمعی استفاده کنند. البته، برای اینکه این پروژه‌ها شروع به کار کنند، به مقداری علاقه از سوی کاربران موجود DeFi برای سرمایه‌گذاری روی توکن پروژه نیاز دارند. 

چرا؟ صرفاً به این دلیل که استفاده از پلتفرم‌های DeFi یک منحنی یادگیری است که ممکن است مانعی برای معامله‌گران ارز دیجیتال باشد. یکی دیگر از پیشرفت‌ها افزایش آگاهی و آموزش DeFi با رشد این صنعت است.

مفهوم رمزارز باز کردن درهای مالی با غیرمتمرکز کردن آن است. IDO ها یک قدم برای تحقق این امر هستند، اما چه کسی می تواند بگوید که آیا یک پروژه جدید بهترین چیز بعدی است یا یک فرش کش در انتظار رخ دادن است؟ در نتیجه، دشوار است که بگوییم آیا یک سکه خاص ارزش X مقدار دارد یا خیر.

عامل دیگری که باید در نظر گرفت این است که علیرغم افزایش علاقه به IDO ها، صرافی های متمرکز مانند Binance یا Coinbase همچنان بر بازار کنترل دارند. سرمایه گذاران نمی پرسند که فهرست بعدی IDO چه زمانی برگزار می شود. در حال حاضر، آنها علاقه مند هستند که Coinbase چه زمانی یک سکه خاص را لیست کند. البته، این به احتمال زیاد با افزایش آگاهی در مورد صرافی های غیرمتمرکز ( DEX ) و به طور کلی DeFi تغییر خواهد کرد.

آینده IDO ها می تواند روشن باشد، اما آگاهی بیشتری لازم است. نه تنها این، بلکه کاربران DeFi تنها بخش کوچکی از کل بازار ارزهای دیجیتال هستند که هنوز یک حوزه نسبتاً خاص است، اما به طور تصاعدی در حال رشد است. همانطور که گفته شد، از آگوست 2021، بر اساس تقویم CoinMarketCap ICO ، جمع آوری سرمایه پروژه ها در چند ماه گذشته عمدتاً IDO است.

 

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (پیشنهاد اولیه یا DEX (IDO) چیست؟)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :

پاسخگویــــــــــــــــــــــــــــــی به سوالات متداول

SAHAMIR UNIVERSITY

مرکز آموزش عالی سهامیر سهامیـــــــــر

مرکز آموزش عالی سهامیر چه خدماتی را به مخاطبان خود ارائه میدهد؟

خدمات مجموعه سهامیر در حال حاضر شامل موارد زیر هستند:

1- برگزاری دوره های آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری

2- طراحی و پیاده سازی معاملات الگوریتمی

3- صدور گواهینامه بین المللی بازارهای مالی از موسسات معتبر دنیا

4- تدوین پکیج های آموزشی حرفه ای

چطور میتوانیم با مجموعه سهامیر تماس بگیریم؟

شما میتوانید با مراجعه به صفحه تماس با ما ، از طریق شماره های درج شده با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ساعات کاری مرکز چگونه است؟

ساعات کاری مرکز سهامیر همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعت 7 صبح لغایت 20:00 میباشد

چرا باید سهامیر را برای فعالیت حرفه ای در بازارهای مالی انتخاب کنیم؟

مجموعه سهامیر بعنوان اولین مرکز آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری است که بیش از 30 سال در این حوزه فعالیت داشته و میتواند بعنوان یک منبع علمی تجربیات خود را به شما انتقال نماید.

سهامیر در چه سالی تاسیس و پایه گذاری شد؟

مرکز آموزش عالی سهامیر در سال 1371 تاسیس شد.

برای شرکت در دوره های آموزشی سهامیر از کجا شروع کنیم؟

در گام اول میبایست بازار هدف خود را انتخاب و تعیین نمایید ، سپس با اخذ مشاوره از کارشناسان ما تعیین سطح شده و در کلاس اموزشی مناسب با سطح مهارت و دانش خود ثبت نام و شرکت نمایید.

در کالج سهامیر چه رشته هایی اموزش داده میشود؟

در مجموعه آموزشی سهامیر بیش از 70 رشته تخصصی در زمینه بازارهای مالی و سرمایه گذاری آموزش داده میشود.

خدمات سهامیر چه کمکی به ما میکند و برای چه افرادی مناسب است؟

دپارتمان آموزش عالی سهامیر خدمات آموزشی خود را به عموم افراد اعم از مبتدی تا حرفه ای های بازار ارائه میکند . 

دوره های آموزشی تخصصی ، پیشرفته ، ورکشاپ های بروزرسانی و … همگی بگونه ای گرداوری شده اند که میتوانند به عموم افراد و فعالان عرصه مالی کمک نماید.

مدارک بین المللی آموزش حرفه ای چگونه صادر میشوند؟

سهامیر بعنوان نماینده و پارتنر رسمی موسسات بزرگ دنیا بصورت انحصاری این قابلیت را برای دانشپذیران خود فراهم کرده که در آزمون های بین المللی شرکت نموده و گواهینامه جهانی دریافت نمایند.

پس از پایان هر رویداد آموزشی شما به موسسات معتبر دنیا معرفی شده و در آزمون های مرتبط با رشته انتخابی خود ثبت نام میشوید . 

 

چگونه ربات تریدر تهیه و فعال کنم؟

اگر قصد دارید ربات تریدر تهیه کنید میتوانید متناسب با مشخصاتی که مد نظرتان است ربات خود را از بخش فروشگاه ربات انتخاب و تهیه نمایید.

آیا مجموعه سهامیر برای افتتاح حساب بروکر کمکی میکند؟

در تمامی دوره ها و رویدادهای آموزشی که نیاز به ساخت اکانت در بروکرهای معتبر دارید ، کارشناسان ما به شما کمک خواهند نمود و حساب کارگزاری معتبر برای شما ایجاد خواهند کرد.

چطور میتوانم از خدمات مجموعه سهامیر استفاده کنم؟

تمامی خدمات و محصولات این مرکز از طریق وب سایت رسمی مجموعه قابل تهیه و خرید هستند

هزینه خدمات سهامیر چگونه است؟

هزینه خدمات این مرکز با توجه به تنوع خدمات و محصولات متفاوت بوده ، شما میتوانید هزینه و مبلغ هر بخش را بطور مستقیم از کارشناسان ما سوال نمایید.

آیا امکان پرداخت هزینه خدمات سهامیر بصورت اقساطی وجود دارد؟

متاسفانه در حال حاضر شرایطی برای پرداخت اقساطی وجود ندارد .