🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

تراکنش های بیت کوین چگونه کار می کنند؟

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

تراکنش های بیت کوین چگونه کار می کنند؟ بیت کوین برای عملکرد به عنوان  پول نقد الکترونیکی همتا به همتا ایجاد شد.تراکنش های بیت کوین پیام هایی مانند ایمیل هستند

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 1706
2 دهه تجربه

بازارهای مالی و سرمایه گذاری

رشته های منعطف

پوشش بیش از 130 رشته تخصصی

رتبه 1 خدمات حرفه ای

کسب رتبه برتر از PPQ

کادر علمی

تیم متخصص و آزموده

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

تراکنش های بیت کوین چگونه کار می کنند؟ سهامیـــــــــر

تراکنش های بیت کوین چگونه کار می کنند؟

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

تراکنش های بیت کوین چگونه کار می کنند؟

بیت کوین برای عملکرد به عنوان  پول نقد الکترونیکی همتا به همتا ایجاد شد.
تراکنش های بیت کوین پیام هایی مانند ایمیل هستند که به صورت دیجیتالی با استفاده از رمزنگاری امضا شده و برای تأیید به کل شبکه بیت کوین ارسال می شوند. اطلاعات تراکنش عمومی است و می‌توان آن را در دفتر کل دیجیتال به نام «بلاک چین» یافت. تاریخچه هر تراکنش بیت کوین به نقطه ای بازمی گردد که بیت کوین ها برای اولین بار تولید یا استخراج شدند.

هیچ بیت کوین فیزیکی وجود ندارد و صاحبان بیت کوین نیز «حساب» ندارند. در عوض، یک «بلاک چین» وجود دارد که می‌توانید آن را به‌عنوان یک دفتر کل یا یک رکورد از تمام تراکنش‌هایی که تاکنون بین آدرس‌های بیت‌کوین انجام شده‌اند، در نظر بگیرید. این سوابق تراکنش‌ها توسط شرکت‌کنندگان شبکه بیت‌کوین (گره‌ها) به‌روزرسانی می‌شوند و با افزایش و کاهش موجودی‌ها در هر یک از گره‌های آن به اشتراک گذاشته می‌شوند. می توانید از یک بلاک کاوشگر’ استفاده کنید. 

کلیدهای عمومی و خصوصی

برای ارسال بیت کوین، باید به کلیدهای عمومی و خصوصی مرتبط با مقدار بیت کوینی که می خواهید ارسال کنید دسترسی داشته باشید. وقتی از شخصی که بیت کوین “مالک” است صحبت می کنیم، معنای واقعی آن این است که شخص به یک “جفت کلید” متشکل از:

  • یک کلید عمومی (آدرسی) که قبلاً مقداری بیت کوین به آن ارسال شده است
  • کلید خصوصی منحصر به فرد مربوطه (یک رمز عبور) که به بیت کوینی که قبلاً به کلید عمومی (آدرس) ارسال شده بود اجازه می دهد تا به جای دیگری ارسال شود.

کلیدهای عمومی که آدرس بیت کوین نیز نامیده می شود، توالی هایی از حروف و اعداد به صورت تصادفی تولید می شوند که عملکردی مشابه با آدرس ایمیل یا نام کاربری سایت رسانه های اجتماعی دارند. همانطور که از نام آن پیداست، آنها عمومی هستند، بنابراین شما با خیال راحت آنها را با دیگران به اشتراک می گذارید. در واقع، زمانی که می خواهید برای شما بیت کوین ارسال کنند ، باید آدرس بیت کوین خود را به دیگران بدهید. کلید خصوصی دنباله دیگری از حروف و اعداد است که به صورت تصادفی تولید می شود. با این حال، کلیدهای خصوصی، مانند رمز عبور ایمیل یا سایر حساب ها، باید مخفی نگه داشته شوند. هرگز کلید خصوصی خود را با کسی که 100% به دزدیدن شما اعتماد ندارید به اشتراک نگذارید.

می توانید آدرس بیت کوین خود را به عنوان یک گاوصندوق شفاف در نظر بگیرید. دیگران می توانند آنچه داخل آن است را ببینند، اما فقط کسانی که کلید خصوصی دارند می توانند قفل گاوصندوق را باز کنند تا به وجوه داخل دسترسی داشته باشند.

ورودی ها و خروجی های تراکنش

اگرچه می‌توان سکه‌ها را به‌صورت جداگانه مدیریت کرد، اما انجام یک معامله جداگانه برای هر سنت در انتقال کار دشواری است. برای اینکه ارزش تقسیم و ترکیب شود، تراکنش ها دارای ورودی و خروجی های متعدد هستند. معمولاً یا یک ورودی از یک تراکنش بزرگتر قبلی وجود دارد یا ورودی های متعددی که مقادیر کمتری را با هم ترکیب می کنند، و حداکثر دو خروجی: یکی برای پرداخت، و دیگری برگرداندن تغییر، در صورت وجود، به فرستنده.

– ساتوشی ناکاموتو،کاغذ سفید بیت کوین

بیایید آن بخش از کاغذ سفید بیت کوین را با نگاه کردن به یک تراکنش نمونه در عمل تجزیه کنیم:

مارک می خواهد 1 بیت کوین برای جسیکا بفرستد. برای انجام این کار، او از کلید خصوصی خود برای “امضا” پیامی با جزئیات خاص تراکنش استفاده می کند. این پیام که باید در شبکه پخش شود حاوی موارد زیر خواهد بود:

  • ورودی ها این حاوی اطلاعاتی در مورد بیت کوینی است که قبلاً به آدرس مارک ارسال شده است. به عنوان مثال، تصور کنید مارک قبلا 0.6 بیت کوین از آلیس و 0.6 بیت کوین از باب دریافت کرده است. اکنون، برای ارسال 1 بیت کوین به جسیکا، ممکن است دو ورودی وجود داشته باشد: یک ورودی 0.6 بیت کوین قبلاً از آلیس و یک ورودی 0.6 بیت کوین قبلاً از باب.
  • یک کوه.  در این حالت، مبلغی که مارک می خواهد ارسال کند 1 بیت کوین است.
  • O خروجی ها دو خروجی وجود دارد. اولی 1 بیت کوین به آدرس جسیکا است. دومی 0.2 بیت کوین است که به عنوان “تغییر” به مارک بازگردانده شده است. این خروجی دوم به عنوان مجموع ورودی ها [0.6 + 0.6 = 1.2]، منهای مقداری که مارک می خواهد ارسال کند [1 BTC] محاسبه می شود.

این ممکن است گیج کننده به نظر برسد، اما این روش برای بهبود کارایی انجام می شود – و خبر خوب این است که دانستن جزئیات پشت صحنه تراکنش های بیت کوین برای ارسال یا دریافت بیت کوین لازم نیست. شماکیف پول بیت کویناز آن مراقبت می کند!

در مثال بالا، مارک (از طریق نرم افزار کیف پول خود) تراکنش پیشنهادی خود را به شبکه بیت کوین پخش می کند. گروه ویژه‌ای از شرکت‌کنندگان در شبکه که به عنوان «ماینرها» شناخته می‌شوند تأیید می‌کنند که کلیدهای مارک می‌توانند به ورودی‌ها (یعنی آدرس(هایی) از جایی که قبلاً بیت‌کوینی را که مدعی کنترل آن است دریافت کرده، دسترسی داشته باشند. ماینرها همچنین فهرستی از موارد دیگر را جمع‌آوری می‌کنند. تراکنش‌هایی که تقریباً در همان زمان مارک به شبکه پخش می‌شوند و آنها را به یک بلوک تبدیل می‌کنند. هر ماینری که «اثبات کار’ مجاز است یک بلوک جدید را پیشنهاد کند که به زنجیره اضافه یا “ضمیمه” شود و با ارجاع به آخرین بلوک. آن بلوک جدید سپس به شبکه پخش می شود. اگر سایر شرکت‌کنندگان شبکه (گره‌ها) موافق باشند که یک بلوک معتبر است (یعنی تراکنش‌های موجود در آن از تمام قوانین پروتکل پیروی می‌کنند و به درستی به بلوک قبلی ارجاع می‌دهند)، آن‌ها آن را ارسال می‌کنند. در نهایت، ماینر دیگری با ارجاع به بلوک قبلی در هنگام پیشنهاد بلوک بعدی، روی آن ایجاد می‌کند. هر تراکنشی که در بلوک قبلی بود، اکنون توسط ماینر بعدی “تأیید” خواهد شد. با اضافه شدن بلاک ها به زنجیره، تعداد تاییدات تراکنش مارک افزایش می یابد.

چرا تایید برخی تراکنش های بیت کوین اینقدر طول می کشد؟

هر بلوک فقط می‌تواند شامل تعداد معینی از تراکنش‌ها باشد و این تعداد عمدتاً با فضای موجود در هر بلوک یا «اندازه بلوک» که 1 مگابایت است تعیین می‌شود. فضای محدود باعث ایجاد بازار کارمزد می‌شود، جایی که ماینرها که کارمزد دریافت می‌کنند، تنها تراکنش‌هایی را انتخاب می‌کنند که در بلوک بعدی کارمزد بالایی داشته باشند. بنابراین کارمزدهای بالاتر به عنوان انگیزه ای برای ماینرها برای اولویت بندی تراکنش های شما عمل می کند.

توجه داشته باشید که اندازه بلوک یک محدودیت دلخواه است، اما جامعه بیت‌کوین تصمیم گرفته است تا اندازه بلوک را تا حد امکان کوچک نگه دارد تا کارکرد گره‌های بیت‌کوین را برای افراد آسان‌تر کند.بیت کوین کش، که فورک بیت کوین است، اندازه بلوک بزرگتری دارد و بنابراین برای تراکنش ها به کارمزد (بسیار) کمتری نیاز دارد.

بیشتر بخوانید:درک کنید که چگونه شبکه بیت کوین در مورد مسائل مهم مانند اندازه بلوک تصمیم می گیرد.

کارمزد تراکنش بیت کوین چقدر است؟

هزینه ارسال بیت کوین می تواند از چند سنت تا 100 دلار باشد. دلیل این تنوع بزرگ این است که کارمزد بیت کوین هم به عرضه و هم به تقاضا (یعنی میزان شلوغی شبکه در یک زمان معین) و «اندازه» تراکنش شما بستگی دارد. اندازه در درجه اول تحت تأثیر ورودی ها قرار می گیرد، بنابراین اگر تراکنش شما ورودی های زیادی داشته باشد، فضای بلوک بیشتری را اشغال می کند و کارمزد بیشتری را طلب می کند. به عنوان مثال، اگر می خواهید 10 بیت کوین ارسال کنید، احتمال زیادی وجود دارد که تراکنش شما به ورودی های بیشتری نیاز داشته باشد تا اینکه بخواهید 1 بیت کوین ارسال کنید. تراکنش 10 بیت کوین ممکن است شامل 5+2+1+1+1 باشد (بنابراین در مجموع 5 ورودی) در حالی که تراکنش 1 بیت کوین ممکن است مانند مثال مارک/جسیکا در بالا فقط دو ورودی باشد.

بسیاری از کیف پول ها، از جمله کیف پول Bitcoin.com، به کاربران اجازه می دهد تا کارمزد تراکنش را به صورت دستی تنظیم کنند. این به شما کمک می کند تا از پرداخت اضافی جلوگیری کنید. برای مثال، اگر عجله ندارید، می‌توانید کارمزد را کمتر تعیین کنید تا زمانی که شبکه شلوغ کمتری دارد، توسط ماینر دریافت شود. همچنین می توانید با افزایش کارمزد خود، از پردازش سریع تراکنش های خود اطمینان حاصل کنید

 

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (تراکنش های بیت کوین چگونه کار می کنند؟)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :

پاسخگویــــــــــــــــــــــــــــــی به سوالات متداول

SAHAMIR UNIVERSITY

مرکز آموزش عالی سهامیر سهامیـــــــــر

مرکز آموزش عالی سهامیر چه خدماتی را به مخاطبان خود ارائه میدهد؟

خدمات مجموعه سهامیر در حال حاضر شامل موارد زیر هستند:

1- برگزاری دوره های آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری

2- طراحی و پیاده سازی معاملات الگوریتمی

3- صدور گواهینامه بین المللی بازارهای مالی از موسسات معتبر دنیا

4- تدوین پکیج های آموزشی حرفه ای

چطور میتوانیم با مجموعه سهامیر تماس بگیریم؟

شما میتوانید با مراجعه به صفحه تماس با ما ، از طریق شماره های درج شده با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ساعات کاری مرکز چگونه است؟

ساعات کاری مرکز سهامیر همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعت 7 صبح لغایت 20:00 میباشد

چرا باید سهامیر را برای فعالیت حرفه ای در بازارهای مالی انتخاب کنیم؟

مجموعه سهامیر بعنوان اولین مرکز آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری است که بیش از 30 سال در این حوزه فعالیت داشته و میتواند بعنوان یک منبع علمی تجربیات خود را به شما انتقال نماید.

سهامیر در چه سالی تاسیس و پایه گذاری شد؟

مرکز آموزش عالی سهامیر در سال 1371 تاسیس شد.

برای شرکت در دوره های آموزشی سهامیر از کجا شروع کنیم؟

در گام اول میبایست بازار هدف خود را انتخاب و تعیین نمایید ، سپس با اخذ مشاوره از کارشناسان ما تعیین سطح شده و در کلاس اموزشی مناسب با سطح مهارت و دانش خود ثبت نام و شرکت نمایید.

در کالج سهامیر چه رشته هایی اموزش داده میشود؟

در مجموعه آموزشی سهامیر بیش از 70 رشته تخصصی در زمینه بازارهای مالی و سرمایه گذاری آموزش داده میشود.

خدمات سهامیر چه کمکی به ما میکند و برای چه افرادی مناسب است؟

دپارتمان آموزش عالی سهامیر خدمات آموزشی خود را به عموم افراد اعم از مبتدی تا حرفه ای های بازار ارائه میکند . 

دوره های آموزشی تخصصی ، پیشرفته ، ورکشاپ های بروزرسانی و … همگی بگونه ای گرداوری شده اند که میتوانند به عموم افراد و فعالان عرصه مالی کمک نماید.

مدارک بین المللی آموزش حرفه ای چگونه صادر میشوند؟

سهامیر بعنوان نماینده و پارتنر رسمی موسسات بزرگ دنیا بصورت انحصاری این قابلیت را برای دانشپذیران خود فراهم کرده که در آزمون های بین المللی شرکت نموده و گواهینامه جهانی دریافت نمایند.

پس از پایان هر رویداد آموزشی شما به موسسات معتبر دنیا معرفی شده و در آزمون های مرتبط با رشته انتخابی خود ثبت نام میشوید . 

 

چگونه ربات تریدر تهیه و فعال کنم؟

اگر قصد دارید ربات تریدر تهیه کنید میتوانید متناسب با مشخصاتی که مد نظرتان است ربات خود را از بخش فروشگاه ربات انتخاب و تهیه نمایید.

آیا مجموعه سهامیر برای افتتاح حساب بروکر کمکی میکند؟

در تمامی دوره ها و رویدادهای آموزشی که نیاز به ساخت اکانت در بروکرهای معتبر دارید ، کارشناسان ما به شما کمک خواهند نمود و حساب کارگزاری معتبر برای شما ایجاد خواهند کرد.

چطور میتوانم از خدمات مجموعه سهامیر استفاده کنم؟

تمامی خدمات و محصولات این مرکز از طریق وب سایت رسمی مجموعه قابل تهیه و خرید هستند

هزینه خدمات سهامیر چگونه است؟

هزینه خدمات این مرکز با توجه به تنوع خدمات و محصولات متفاوت بوده ، شما میتوانید هزینه و مبلغ هر بخش را بطور مستقیم از کارشناسان ما سوال نمایید.

آیا امکان پرداخت هزینه خدمات سهامیر بصورت اقساطی وجود دارد؟

متاسفانه در حال حاضر شرایطی برای پرداخت اقساطی وجود ندارد .