🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

تاثیر جنگ روسیه و اوکراین بر ارز دیجیتال

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

تاثیر جنگ روسیه و اوکراین بر ارز دیجیتال هم روسیه و هم اوکراین به دلیل جنگ با آشفتگی اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، که ساکنان را بر آن داشت

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 1706
2 دهه تجربه

بازارهای مالی و سرمایه گذاری

رشته های منعطف

پوشش بیش از 130 رشته تخصصی

رتبه 1 خدمات حرفه ای

کسب رتبه برتر از PPQ

کادر علمی

تیم متخصص و آزموده

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

تاثیر جنگ روسیه و اوکراین بر ارز دیجیتال سهامیـــــــــر

تاثیر جنگ روسیه و اوکراین بر ارز دیجیتال

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

تاثیر جنگ روسیه و اوکراین بر ارز دیجیتال

هم روسیه و هم اوکراین به دلیل جنگ با آشفتگی اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، که ساکنان را بر آن داشت تا سعی کنند دارایی‌های خود را در کریپتوها پناه دهند، زیرا ارزهای مستقل آنها ارزش خود را از دست داده و با بی‌ثباتی بیشتری مواجه می‌شوند.

رئیس جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، روز چهارشنبه قانونی را برای ایجاد یک چارچوب قانونی برای ارزهای رمزنگاری شده در این کشور امضا کرد که پوشش قانونی برای صرافی ها و بانک های این کشور برای پردازش تراکنش ها فراهم می کند. به گفته شرکت تحلیل بلاک چین Elliptic، کمک های مالی ارزهای دیجیتال به اوکراین از 120000 نفر به 64 میلیون دلار رسیده است.

به نظر می رسد تقاضای کریپتو نیز در روسیه در حال افزایش است، با توجه به حجم بالاتر در معاملات روبل/بیت کوین. بر اساس پست وبلاگ اخیر سیمونه ماینی، مدیرعامل Elliptic، روس‌ها از ارزهای دیجیتال برای دور زدن کنترل‌های سرمایه ظالمانه و کاهش ارزش روبل استفاده می‌کنند.

مسلماً، بیت کوین هنوز حدود 13 درصد از سال تا به امروز کاهش یافته است، که تنها اندکی بهتر از کاهش 14 درصدی شاخص نزدک-100 است. و جنگ به دلیل ماهیت ذاتاً غیرمتمرکز آن و راه‌های زیادی که می‌توان تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را پنهان کرد، جنبه تاریک رمزارز را به عنوان مکانیزمی بالقوه برای دور زدن تحریم‌ها نشان می‌دهد.

Elliptic می‌گوید که مستقیماً بیش از 15 میلیون آدرس کیف پول رمزنگاری را به فعالیت‌های مجرمانه مستقر در روسیه مرتبط کرده است و «چند صد هزار» آدرس مرتبط با شرکت‌ها یا افراد تحریم شده را شناسایی کرده است.

Elliptic همچنین می‌گوید 400 «ارائه‌دهنده خدمات دارایی مجازی» را شناسایی کرده است که عمدتاً صرافی‌هایی هستند که ممکن است ارزهای دیجیتال با روبل خریداری شوند. به گفته Elliptic، بسیاری از این خدمات تحت نظارت نیستند و ممکن است به صورت ناشناس، بدون هیچ گونه بررسی هویتی استفاده شوند.

علاوه بر این، در حالی که ارزهای دیجیتال ممکن است برای تامین مالی مقاومت و کمک‌های بشردوستانه اوکراین استفاده شوند، می‌توانند از نیروهای تحت حمایت روسیه نیز حمایت کنند. او می افزاید: استفاده روسیه از رمزارز برای دور زدن تحریم ها از طریق جرایم سایبری تحت حمایت دولتی و حتی استخراج بیت کوین، “ریسک واقعی” وجود دارد – چیزی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به دلیل فراوان و ارزان بودن آن به عنوان یک قدرت رقابتی برای کشور معرفی کرده است.

این لزوما به این معنا نیست که رمزارز برای فرار گسترده از تحریم ها استفاده می شود. ارزش کل بازار کریپتو 1.8 تریلیون دلار است که فقط کمی بیشتر از مجموع 1.4 تریلیون دلار دارایی های بانکی روسیه است. به گفته Elliptic، دستیابی به مقیاسی که برای فرار گسترده تحریم‌ها لازم است برای بازارهای ارزهای دیجیتال غیرممکن است.

کارشناسان رمزارز در جلسه کمیته بانکداری سنا در روز پنجشنبه گفتند که به دلیل ماهیت شفاف بلاک چین ها، پنهان کردن تراکنش ها در شبکه های کریپتو بسیار سخت تر از پول نقد یا شبکه های مالی سنتی است.

جاناتان لوین، یکی از بنیانگذاران شرکت تجزیه و تحلیل داده Chainalysis، گفت: ما شواهدی مبنی بر استفاده سیستماتیک روسیه یا پوتین از ارزهای دیجیتال برای دور زدن تحریم ها ندیده ایم.

لوین خاطرنشان کرد که غربال کردن فعالیت‌های غیرقانونی در بلاک چین آسان‌تر از شبکه‌های مالی سنتی است و او گفت که وزارت خزانه‌داری در مسدود کردن آدرس‌های تحریم شده موفق بوده است. اما او اضافه کرد که این یک بازی “گربه و موش” در حال انجام است.

برخی از کارشناسان بلاک چین استدلال می کنند که حتی اگر پول روسیه از طریق کریپتو جریان پیدا کند، با موانعی در صرافی های تنظیم شده مواجه می شود، صرافی هایی که رمپ هایی برای مبادله کریپتوها به ارزهای سخت هستند.

امین گان سیرر، دانشمند کامپیوتر و مدیر عامل شرکت آوا لبز، یک شرکت بلاک چین، گفت: «من تعجب نمی‌کنم اگر برخی افراد ثروتمند تصمیم بگیرند درصدی از دارایی خود را در ارزهای دیجیتال بگذارند تا نتوان آن را مصادره کرد. می‌توانید دارایی‌های خود را در کریپتو پارک کنید، اما نمی‌توانید در اقتصاد مشارکت کنید یا تحریم‌ها را از بین ببرید، زیرا نمی‌توانید دارایی‌های خود را خارج کنید – صرافی‌ها به شما اجازه نمی‌دهند. دارایی های شما با خیال راحت مال شما خواهد بود، اما مفید نیست.»

کریپتو را می‌توان از طریق «میکس‌کننده‌های سکه» که هویت مالک را پنهان می‌کند، و «توکن‌های حریم خصوصی» مانند Monero که برای استفاده‌های ناشناس طراحی شده‌اند، شستشو داد. سیرر می‌گوید، اما برخی از این دستگاه‌های پنهان‌سازی را نیز می‌توان شکست و ردیابی کرد، و حجم قابل‌توجهی از رمزارزها که از طریق بلاک‌چین‌های عمومی حرکت می‌کنند «مثل یک انگشت شست دردناک بیرون می‌آیند».

او می‌گوید: «این سیستم‌ها راه واقع‌بینانه‌ای برای پنهان کردن چیزهای مهم ارائه نمی‌کنند.

با این حال، این یک فضای به سرعت در حال توسعه است. کرملین در حال توسعه یک روبل دیجیتالی است که می تواند برای تراکنش با سایر کشورها یا نهادها بدون تبدیل آن به دلار یا سایر ارزهای معتبر استفاده شود. بر اساس مقاله ای در National Law Review  ، و رمزارزهای جدید «افزایش ناشناس» (AEC) در حال ظهور هستند که ممکن است توسط نهادهای تحریم شده برای پنهان کردن جریان های مالی و اجتناب از معاملات بزرگ در صرافی ها استفاده شوند.

به عنوان مثال، Chainalysis می‌تواند از این بازی سود ببرد – نرم‌افزاری را برای کمک به «تحقیق نقض امنیت سایبری، وجوه دزدیده شده، و سایر موارد پیچیده» می‌فروشد. شرکت‌هایی مانند Elliptic که بر روی نرم‌افزار و خدمات انطباق متمرکز شده‌اند نیز از بررسی دقیق تراکنش‌های ارزهای دیجیتال سود خواهند برد.

اگر در همه این ها یک برنده وجود داشته باشد، ممکن است شرکت هایی باشد که تلاش می کنند مجرمان رمزنگاری را دستگیر کنند.

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (تاثیر جنگ روسیه و اوکراین بر ارز دیجیتال)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :

پاسخگویــــــــــــــــــــــــــــــی به سوالات متداول

SAHAMIR UNIVERSITY

مرکز آموزش عالی سهامیر سهامیـــــــــر

مرکز آموزش عالی سهامیر چه خدماتی را به مخاطبان خود ارائه میدهد؟

خدمات مجموعه سهامیر در حال حاضر شامل موارد زیر هستند:

1- برگزاری دوره های آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری

2- طراحی و پیاده سازی معاملات الگوریتمی

3- صدور گواهینامه بین المللی بازارهای مالی از موسسات معتبر دنیا

4- تدوین پکیج های آموزشی حرفه ای

چطور میتوانیم با مجموعه سهامیر تماس بگیریم؟

شما میتوانید با مراجعه به صفحه تماس با ما ، از طریق شماره های درج شده با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ساعات کاری مرکز چگونه است؟

ساعات کاری مرکز سهامیر همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعت 7 صبح لغایت 20:00 میباشد

چرا باید سهامیر را برای فعالیت حرفه ای در بازارهای مالی انتخاب کنیم؟

مجموعه سهامیر بعنوان اولین مرکز آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری است که بیش از 30 سال در این حوزه فعالیت داشته و میتواند بعنوان یک منبع علمی تجربیات خود را به شما انتقال نماید.

سهامیر در چه سالی تاسیس و پایه گذاری شد؟

مرکز آموزش عالی سهامیر در سال 1371 تاسیس شد.

برای شرکت در دوره های آموزشی سهامیر از کجا شروع کنیم؟

در گام اول میبایست بازار هدف خود را انتخاب و تعیین نمایید ، سپس با اخذ مشاوره از کارشناسان ما تعیین سطح شده و در کلاس اموزشی مناسب با سطح مهارت و دانش خود ثبت نام و شرکت نمایید.

در کالج سهامیر چه رشته هایی اموزش داده میشود؟

در مجموعه آموزشی سهامیر بیش از 70 رشته تخصصی در زمینه بازارهای مالی و سرمایه گذاری آموزش داده میشود.

خدمات سهامیر چه کمکی به ما میکند و برای چه افرادی مناسب است؟

دپارتمان آموزش عالی سهامیر خدمات آموزشی خود را به عموم افراد اعم از مبتدی تا حرفه ای های بازار ارائه میکند . 

دوره های آموزشی تخصصی ، پیشرفته ، ورکشاپ های بروزرسانی و … همگی بگونه ای گرداوری شده اند که میتوانند به عموم افراد و فعالان عرصه مالی کمک نماید.

مدارک بین المللی آموزش حرفه ای چگونه صادر میشوند؟

سهامیر بعنوان نماینده و پارتنر رسمی موسسات بزرگ دنیا بصورت انحصاری این قابلیت را برای دانشپذیران خود فراهم کرده که در آزمون های بین المللی شرکت نموده و گواهینامه جهانی دریافت نمایند.

پس از پایان هر رویداد آموزشی شما به موسسات معتبر دنیا معرفی شده و در آزمون های مرتبط با رشته انتخابی خود ثبت نام میشوید . 

 

چگونه ربات تریدر تهیه و فعال کنم؟

اگر قصد دارید ربات تریدر تهیه کنید میتوانید متناسب با مشخصاتی که مد نظرتان است ربات خود را از بخش فروشگاه ربات انتخاب و تهیه نمایید.

آیا مجموعه سهامیر برای افتتاح حساب بروکر کمکی میکند؟

در تمامی دوره ها و رویدادهای آموزشی که نیاز به ساخت اکانت در بروکرهای معتبر دارید ، کارشناسان ما به شما کمک خواهند نمود و حساب کارگزاری معتبر برای شما ایجاد خواهند کرد.

چطور میتوانم از خدمات مجموعه سهامیر استفاده کنم؟

تمامی خدمات و محصولات این مرکز از طریق وب سایت رسمی مجموعه قابل تهیه و خرید هستند

هزینه خدمات سهامیر چگونه است؟

هزینه خدمات این مرکز با توجه به تنوع خدمات و محصولات متفاوت بوده ، شما میتوانید هزینه و مبلغ هر بخش را بطور مستقیم از کارشناسان ما سوال نمایید.

آیا امکان پرداخت هزینه خدمات سهامیر بصورت اقساطی وجود دارد؟

متاسفانه در حال حاضر شرایطی برای پرداخت اقساطی وجود ندارد .