🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

ژورنال نویسی در فارکس چیست؟

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

ژورنال نویسی در معنای کلی به ثبت فعالیت ها و وقایعی که برای شما اتفاق می افتد اشاره دارد. حال وقتی آنرا برای بازارهای مالی بکار می بریم یعنی ثبت و علت ورود و خروج در معاملات.

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 1706
2 دهه تجربه

بازارهای مالی و سرمایه گذاری

رشته های منعطف

پوشش بیش از 130 رشته تخصصی

رتبه 1 خدمات حرفه ای

کسب رتبه برتر از PPQ

کادر علمی

تیم متخصص و آزموده

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

ژورنال نویسی در فارکس چیست؟ سهامیـــــــــر

ژورنال نویسی در فارکس چیست؟

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

ژورنال نویسی در فارکس چیست؟

مقدمه

اگر به تازگی وارد حرفه معامله گری در بازارهای مالی شده اید و یا حتی مدتی از زمان حضور شما در این بازارها می گذرد اما همچنان به استراتژی مورد نظر خود نرسیدید این مطلب سهامیر می تواند بسیار به شما کمک کند.

دفتر ثبت معاملات بهترین ابزار برای برای یادگیری حرفه معامله گری است و به شما کمک میکند تا به مرور زمان استراتژی معاملاتی خود را بدست آورید و به هدف اصلی فعالیت در بازارهای مالی یعنی سود مستمر دست پیدا کنید.

ژورنال نویسی یا دفتر ثبت وقایع معاملاتی

ژورنال نویسی یا دفتر ثبت وقایع معاملاتی

شما همیشه می توانید از دیروز بهتر باشید! تاریخچه معاملات به شما کمک می کند، تا سبک تجارت خود را پیدا کنید و از همه مهمتر، عملکرد خود را بهبود بخشید. معامله گران تازه وارد اغلب غافل از استراتژی های معاملاتی هستند و بنابراین باید استراتژی های مختلفی را تجربه کنند.

 اما چگونه می توان یک استراتژی خوب را از یک استراتژی خوب متمایز کرد؟ برای تشخیص عملکرد استراتژی ، باید همه موارد را در طول تست ضبط کنید.

معامله گران موفق، همواره تاریخچه عملکرد و معاملات خود را حفظ می کنند تا بتوانند موفقیت تجاری خود را ثبت کنند و روتین معاملاتی خود را ادامه دهند. قطعا فواید یک دفترچه تجاری بسیار بیشتر از وقت و انرژی است که صرف نوشتن آن می کنید.

بله، یک دفترچه تجاری به معنای کار اضافی است. اما در بلند مدت، هنگامی که شما داده های کافی دارید، از دانستن چیزهایی که در غیر این صورت از دست می دادید شگفت زده می شوید. بر خلاف سایر روش ها، یک دفترچه تجاری به شما یک نمای 360 درجه کامل از فعالیت تجاریتان می دهد. 

این روش فقط به استراتژی معاملاتی تکیه نمی کند، بلکه جنبه های دیگری از قبیل مدیریت ریسک، توانایی شما برای پایبندی به یک سیستم معاملاتی، نظم و انضباط زمانی که از بازار خارج می شود و غیره تکیه می کند. 

در نهایت، یک دفترچه تجاری مطمئنا مهارت های معاملاتی شما را افزایش می دهد و به شما کمک می کند که به یک معامله گر بهتر تبدیل شوید. راه های مختلفی وجود دارد که می توانید از اطلاعات یک دفترچه تجاری استفاده کنید تا بتوانید مهارت های تجاری خود را افزایش دهید.

مثلا جنبه هایی را مشخص کنید که در آن شما نیاز به کار بیشتر دارید. این می تواند چیزهایی مانند عدم نظم و انضباط شما باشد، یا بیش از حد احساسی شدن یا حتی جنبه هایی از قبیل تکیه بیش از حد به اندیکاتورها به جای چارت اصلی قیمت و مسائل بنیادی و غیره.

این ابزار تنها وسیله ای هست که شما تمام اتفاقات و شرایطی که هنگام معامله دارید را می توانید در آن یادداشت کنید و هر روز نتیجه معاملات خود را ببینید و از تجربیات گذشته تان استفاده کنید.

شما به مرور زمان و با استفاده از این دفتر استراتژی مخصوص خود را خواهید یافت و به سودهای مستمر خواهید رسید. معمولا افراد تازه وارد به بازارهای مالی توانایی بدست آوردن استراتژی مخصوص خود را ندارند و نمی دانند کدوم استراتژی خوبه و کدام بد، به همین خاطر پیشنهاد می شود که حتماً از این ابزار قدرتمند استفاده کنند.

چه چیزی باید در مجله ثبت شود؟

اطلاعات زیر باید در ژورنال شما ثبت شود ، اما می توانید اطلاعات دیگری را نیز در صورت لزوم تهیه کنید:

  • دلیل ورود معامله
  • قیمتی که در آن تجارت می کنید
  • مدت زمان افتتاح معامله یا معامله
  • دلیل ترک یا بستن معامله
  • مقدار سود یا ضرر نهایی

از کجا شروع کنیم؟

از کجا شروع کنیم؟

برای شروع و تهیه دفتر معاملاتی ثبت موارد ساده ای که در ویدئو بهش اشاره شد کافیست تا به یک استراتژی مناسب برسید و پس از آن می توانید گزینه های مختلفی با سلیقه خود بهش اضافه کنید و سیستم معاملاتی خود را بهبود بخشید.

شما به مرور زمان متوجه خواهید شد که بوسیله این ابزار، دارید از یک سیستم خاص پیروی می کنید که از نظر روانشناسی معامله گری برای خود قانون وضع کرده اید و در دنیای آزاد و بی قانون بازارهای مالی به موفقیت رسیده اید.

فراموش نکنید که حرفه معامله‌گری پایانی ندارد. شاید برای شروع کار از یک منبع خاصی کار را شروع کنید، ولی بعد از مدتی مشاهده خواهید کرد که در حال مطالعه مطالب و منابع دیگری هم هستید.

آموخته‌های جدید را در معامله پیاده خواهید کرد و اگر ژورنال معاملاتی داشته باشید، کارایی آموخته‌های جدید را هم مشاهده خواهید کرد. فقط کافی است که به ثبت ژورنال ادامه دهید، بعد از مدتی از نتیجه و تأثیر آن شگفت‌زده خواهید شد.

مزایای ژورنال نویسی

مزایای ژورنال نویسی

ژورنال نویسی در معنای کلی به ثبت فعالیت ها و وقایعی که برای شما اتفاق می افتد اشاره دارد. حال وقتی آنرا برای بازارهای مالی بکار می بریم یعنی ثبت و علت ورود و خروج در معاملات. لذا یکی از بزرگترین فواید ژورنال نویسی این است که امکان یادگیری از تجربیات گذشته را برای شما فراهم می کند.

بنابر تجربیات اکثر تریدرهای موفق، اولین وجه موفقیت آنها در بازارهای مالی، داشتن برنامه ریزی استراتژیک می باشد که از مهمترین فاکتور های آن برنامه ریزی درست و دقیق و داشتن اطلاعات تاریخی است که این مهم با استفاده از ثبت معاملات یا ژورنال نویسی بدست می آید. 

داشتن یک سند ثبت معاملاگری ، اولین و به جرأت مهمترین نکته در معاملات بازارهای مالی و حتی سایر امور زندگی نیز می باشد.

ما برای جلوگیری کردن از تکرار مداوم اشتباهات قبلی نیاز به ژورنال نویسی داریم تا در مرحله اول سرمایه خود را حفظ کرده و در مرحله بعدی آن را رشد دهیم. اهمیت این موضوع بسیار فراتر و مهم تر از آنست که بخواهید به فکر نادیده گرفتن آن شده و این مهم را فراموش کرده و از دست بدهید.
شما با داشتن یک سند ثبت معاملات هم میتوانید جلوی متضرر شدن خود را بگیرید و به سود دهی برسید و هم جلوی خطاهای احتمالی را گرفته و از اشتباهات خود پند گرفته، به دانسته های خود اضافه نمایید.

مزایای ژورنال نویسی :

● شناسایی اشتباهات گذشته و جلوگیری از تکرار آنها
● نوشتن صریح و شفاف افکار و احساسات خود (بک آپ گیری از احساسات)
● امکان مرور وقایع و تجربیات گذشته
● بالابردن مهارت حل مسئله و خود انتقادی
● خودآگاهی و بلوغ احساسی بیشتر

نتیجه گیری

نتیجه گیری

در ثبت وقایع و معاملات همیشه با خود صادق باشید و بدانید که این ابزار فقط برای شماست و کسی به آن دسترسی ندارد و این وسیله فقط برای استفاده شخصی شماست که کمک کند تا به سودهای مستمر و شیرین معامله گری برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (ژورنال نویسی در فارکس چیست؟)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :

پاسخگویــــــــــــــــــــــــــــــی به سوالات متداول

SAHAMIR UNIVERSITY

مرکز آموزش عالی سهامیر سهامیـــــــــر

مرکز آموزش عالی سهامیر چه خدماتی را به مخاطبان خود ارائه میدهد؟

خدمات مجموعه سهامیر در حال حاضر شامل موارد زیر هستند:

1- برگزاری دوره های آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری

2- طراحی و پیاده سازی معاملات الگوریتمی

3- صدور گواهینامه بین المللی بازارهای مالی از موسسات معتبر دنیا

4- تدوین پکیج های آموزشی حرفه ای

چطور میتوانیم با مجموعه سهامیر تماس بگیریم؟

شما میتوانید با مراجعه به صفحه تماس با ما ، از طریق شماره های درج شده با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ساعات کاری مرکز چگونه است؟

ساعات کاری مرکز سهامیر همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعت 7 صبح لغایت 20:00 میباشد

چرا باید سهامیر را برای فعالیت حرفه ای در بازارهای مالی انتخاب کنیم؟

مجموعه سهامیر بعنوان اولین مرکز آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری است که بیش از 30 سال در این حوزه فعالیت داشته و میتواند بعنوان یک منبع علمی تجربیات خود را به شما انتقال نماید.

سهامیر در چه سالی تاسیس و پایه گذاری شد؟

مرکز آموزش عالی سهامیر در سال 1371 تاسیس شد.

برای شرکت در دوره های آموزشی سهامیر از کجا شروع کنیم؟

در گام اول میبایست بازار هدف خود را انتخاب و تعیین نمایید ، سپس با اخذ مشاوره از کارشناسان ما تعیین سطح شده و در کلاس اموزشی مناسب با سطح مهارت و دانش خود ثبت نام و شرکت نمایید.

در کالج سهامیر چه رشته هایی اموزش داده میشود؟

در مجموعه آموزشی سهامیر بیش از 70 رشته تخصصی در زمینه بازارهای مالی و سرمایه گذاری آموزش داده میشود.

خدمات سهامیر چه کمکی به ما میکند و برای چه افرادی مناسب است؟

دپارتمان آموزش عالی سهامیر خدمات آموزشی خود را به عموم افراد اعم از مبتدی تا حرفه ای های بازار ارائه میکند . 

دوره های آموزشی تخصصی ، پیشرفته ، ورکشاپ های بروزرسانی و … همگی بگونه ای گرداوری شده اند که میتوانند به عموم افراد و فعالان عرصه مالی کمک نماید.

مدارک بین المللی آموزش حرفه ای چگونه صادر میشوند؟

سهامیر بعنوان نماینده و پارتنر رسمی موسسات بزرگ دنیا بصورت انحصاری این قابلیت را برای دانشپذیران خود فراهم کرده که در آزمون های بین المللی شرکت نموده و گواهینامه جهانی دریافت نمایند.

پس از پایان هر رویداد آموزشی شما به موسسات معتبر دنیا معرفی شده و در آزمون های مرتبط با رشته انتخابی خود ثبت نام میشوید . 

 

چگونه ربات تریدر تهیه و فعال کنم؟

اگر قصد دارید ربات تریدر تهیه کنید میتوانید متناسب با مشخصاتی که مد نظرتان است ربات خود را از بخش فروشگاه ربات انتخاب و تهیه نمایید.

آیا مجموعه سهامیر برای افتتاح حساب بروکر کمکی میکند؟

در تمامی دوره ها و رویدادهای آموزشی که نیاز به ساخت اکانت در بروکرهای معتبر دارید ، کارشناسان ما به شما کمک خواهند نمود و حساب کارگزاری معتبر برای شما ایجاد خواهند کرد.

چطور میتوانم از خدمات مجموعه سهامیر استفاده کنم؟

تمامی خدمات و محصولات این مرکز از طریق وب سایت رسمی مجموعه قابل تهیه و خرید هستند

هزینه خدمات سهامیر چگونه است؟

هزینه خدمات این مرکز با توجه به تنوع خدمات و محصولات متفاوت بوده ، شما میتوانید هزینه و مبلغ هر بخش را بطور مستقیم از کارشناسان ما سوال نمایید.

آیا امکان پرداخت هزینه خدمات سهامیر بصورت اقساطی وجود دارد؟

متاسفانه در حال حاضر شرایطی برای پرداخت اقساطی وجود ندارد .