🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

tsetmc چیست؟

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

مرجع اصلی و رسمی آمار معاملات همیشه برای دریافت معتبرترین و درست‌ترین اطلاعات در هر حوزه‌ای باید به دنبال منبع اصلی و تخصصی بود. خوشبختانه اکنون با پیشرفت‌های حاصل شده

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 1706
2 دهه تجربه

بازارهای مالی و سرمایه گذاری

رشته های منعطف

پوشش بیش از 130 رشته تخصصی

رتبه 1 خدمات حرفه ای

کسب رتبه برتر از PPQ

کادر علمی

تیم متخصص و آزموده

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

tsetmc چیست؟ سهامیـــــــــر

tsetmc چیست؟

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

tsetmc

مرجع اصلی و رسمی آمار معاملات

همیشه برای دریافت معتبرترین و درست‌ترین اطلاعات در هر حوزه‌ای باید به دنبال منبع اصلی و تخصصی بود. خوشبختانه اکنون با پیشرفت‌های حاصل شده در فضای دیجیتال مانند فضای سرمایه گذاری آنلاین می‌توان با حرکت موس و فشار دادن کلیدهای آن روی گزینه‌های صفحه رایانه به منابع اصلی اطلاعات بازارهای مالی و زمینه‌های سرمایه گذاری دسترسی داشت. حالا که حرف از ارتباط میان زمینه‌های سرمایه گذاری و فضای آنلاین زدیم، بهتر است به بارزترین زمینه سرمایه گذاری یعنی بورس اشاره کنیم که از حضور وبسایت‌ها برای اطلاع‌رسانی بهترین استفاده را کرده است. سایت tsetmc مرجع اصلی و رسمی آمار معاملات در بورس است که به طور لحظه‌ای وضعیت معاملات و دیگر ابعاد مربوط به بازار سهام را در اختیار عموم قرار می‌دهد. ابعاد و زوایای متنوع در tsetmc فرصتی را می‌طلبد تا به بررسی ساختاری این وبسایت و همچنین شناخت ابزار آن بپردازیم. آشنایی و تسلط بر سایت tsetmc باعث می‌شود تا بتوانیم برای انجام معاملات و یا با خبر شدن از وضعیت سهامی که در پرتفو داریم تصمیم بهتر و معقول‌تری بگیریم.

tsetmc چیست؟

قبل از این‌که به بررسی ساختار سایت tsetmc بپردازیم به تجزیه نام اختصاری و شرکتی که صاحب آن است خواهیم پرداخت. TSETMC مخفف عبارت انگلیسی Tehran Securities Exchange Technology Management CO است که به فارسی می‌شود «شرکت مدیریت فناوری بورس تهران». شرکت مدیریت فناوری بورس تهران با راه‌اندازی این وبسایت تلاش دارد تا سرمایه گذاران را به بهترین شکل ممکن از آخرین وضعیت معاملات بازار بورس مطلع کند. گفتنی است که این وبسایت از پرکاربردترین صفحاتی است که در فضای گسترده سرمایه گذاری آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

tsetmc

بررسی ساختار TSETMC

سایت tsetmc می‌تواند به عنوان یک ابزار تمام عیار به کمک ما در انجام معاملات‌مان بیاید؛ البته به این شرط که ساختار آن را خوب بشناسیم و بدانیم برای آگاهی مورد نیازمان باید به کدام قسمت از آن مراجعه کنیم. از بورس اوراق بهادار تهران گرفته تا فرابورس ایران و بورس انرژی همگی در ساختار این وبسایت جایگاه مشخصی دارند. اگر اشاره‌گر موس را روی هر کدام از اطلاعات اختصاصی این وبسایت نگه دارید می‌توانید اطلاعاتی که برای توضیح هر کدام‌شان ظاهر می‌شوند را ببینید. گزینه‌های دیده‌بان که در تصویر زیر نمایش داده می‌شوند قسمت‌های اولی هستند که می‌توان از آن‌ها برای انجام مراحل موردنیاز در دریافت اطلاعات استفاده کرد.

ابزارهای وبسایت TSETMC

از آن‌جایی که ابزار موجود در سایت tsetmc تعداد قابل توجهی دارند و باید هر کدام را به طور مجزا شناخت، بهتر است با الویت‌بندی سراغ معرفی و بررسی هر کدام از آن‌ها برویم. در تصویر بالا، گزینه‌هایی از صفحه را دیدیم که به صورت گزینه‌ای آمده است.

در نمایی بازتر از این صفحه فهرست نمادها بر اساس طبقه بندی صنایع در دسترس افراد قرار گرفته‌اند. اگر به وبسایت مراجعه کنید متوجه تغییر قیمت‌ها به صورت لحظه‌ای می‌شوید.

 در همان گزینه‌های بالای صفحه می‌توانید از گزینه «تنظیمات» برای دسته بندی دلخواهِ مواردی مانند گروه‌بندی صنایع مختلف، نمایش اعداد بزرگ و چگونگی نمایش آن‌ها، بازار انتخابی و انواع اوراق، ارزش بازار، اولین قیمت، زمان معامله، P/E و سبد انتخابی استفاده کنیم.

قسمت جست و جوی نماد

از گزینه «جستجو» می‌توان برای پیدا کردن اطلاعات کامل نماد موردنظرمان استفاده کنیم. به عنوان مثال در تصویر زیر برای پیدا کردن اطلاعات مربوط به سهام فولاد مبارکه اصفهان کلمه «فولاد» را نوشتیم و در اول فهرست نام فولاد مبارکه اصفهان به نمایش درآمده است.

صفحه متناظر هر نماد

صفحه متناظر در سایت tsetmc از آخرین قیمت معاملات و قیمت پایانی سهم را به نمایش می‌گذارد. میانگین و احتساب حجم مبنا در اول جلسه معاملات در این صفحه جا می‌گیرد. تعداد، حجم و همچنین ارزش معاملات و ارزش بازار شرکت موردنظر هم در صفحه متناظر برای افراد به نمایش درمی‌آید.

اگر به حروف B و M برخوردید بدانید که B به معنای میلیارد و M به معنای میلیون است.

زبانه «در یک نگاه»

اولین زبانه‌ای که به چشم می‌بینیم «بورس در یک نگاه» است. بازار نقدی بورس و پیغام‌های ناظر بازار و همچنین نمادهای پرتراکنش در بورس در کادر اول این زبانه به نمایش درمی‌آیند.

زبانه شاخص‌ها

این زبانه برای نمایش شاخص کل و همچنین شاخص کل هم‌وزن در سایت tsetmc تعبیه شده است. البته که شاخص منتخب و گروه صنایع مختلف و شاخص‌های منتخب بر اساس درصد هم در این زبانه نشان داده می‌شوند.

زبانه عرضه و تقاضا

برترین‌های عرضه و تقاضا را با فشار دادن این زبانه می‌توان دید. نمادهایی که بالاترین صف خرید و فروش را دارند، بر مبنای ارزش‌شان در زبانه عرضه و تقاضا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

فرابورس ایران در tsetmc؛ شرکت‌های کوچک و بزرگ

نوبت به قسمت فرابورس ایران در سایت tsetmc می‌رسد. در این قسمت جدا از دسترسی به اطلاعات مربوط به بورس اوراق بهادار تهران، زبانه‌هایی که به ارائه اطلاعات بازار پایه و شرکت‌های کوچک و متوسط می‌پردازند را هم در اختیار داریم.

شرکت‌های دانش بنیان که تازه شروع به فعالیت کردند و همچنین شرکت‌های کوچک و متوسط که در بازار فرابورس پذیرفته شده‌اند، همگی در این بازار حضور دارند.

دیده‌بان بازار

دیده‌بان بازار همانطور که در تصویر بالا معرفی شد، یکی از صفحه‌های پرکاربرد سایت tsetmc برای فعالان بازار است که امکان نمایش معاملات و درخواست‌های خرید و فروش، تغییر چیدمان و ساخت سبد سهام را به کاربر می‌دهد.

 در این صفحه، لیست نمادهای بازار، براساس طبقه‌بندی صنعت نشان داده می‌شود. لازم به ذکر است که اطلاعات هر نماد به‌صورت لحظه‌ای به‌روز می‌شود.

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (tsetmc چیست؟)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :

پاسخگویــــــــــــــــــــــــــــــی به سوالات متداول

SAHAMIR UNIVERSITY

مرکز آموزش عالی سهامیر سهامیـــــــــر

مرکز آموزش عالی سهامیر چه خدماتی را به مخاطبان خود ارائه میدهد؟

خدمات مجموعه سهامیر در حال حاضر شامل موارد زیر هستند:

1- برگزاری دوره های آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری

2- طراحی و پیاده سازی معاملات الگوریتمی

3- صدور گواهینامه بین المللی بازارهای مالی از موسسات معتبر دنیا

4- تدوین پکیج های آموزشی حرفه ای

چطور میتوانیم با مجموعه سهامیر تماس بگیریم؟

شما میتوانید با مراجعه به صفحه تماس با ما ، از طریق شماره های درج شده با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ساعات کاری مرکز چگونه است؟

ساعات کاری مرکز سهامیر همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعت 7 صبح لغایت 20:00 میباشد

چرا باید سهامیر را برای فعالیت حرفه ای در بازارهای مالی انتخاب کنیم؟

مجموعه سهامیر بعنوان اولین مرکز آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری است که بیش از 30 سال در این حوزه فعالیت داشته و میتواند بعنوان یک منبع علمی تجربیات خود را به شما انتقال نماید.

سهامیر در چه سالی تاسیس و پایه گذاری شد؟

مرکز آموزش عالی سهامیر در سال 1371 تاسیس شد.

برای شرکت در دوره های آموزشی سهامیر از کجا شروع کنیم؟

در گام اول میبایست بازار هدف خود را انتخاب و تعیین نمایید ، سپس با اخذ مشاوره از کارشناسان ما تعیین سطح شده و در کلاس اموزشی مناسب با سطح مهارت و دانش خود ثبت نام و شرکت نمایید.

در کالج سهامیر چه رشته هایی اموزش داده میشود؟

در مجموعه آموزشی سهامیر بیش از 70 رشته تخصصی در زمینه بازارهای مالی و سرمایه گذاری آموزش داده میشود.

خدمات سهامیر چه کمکی به ما میکند و برای چه افرادی مناسب است؟

دپارتمان آموزش عالی سهامیر خدمات آموزشی خود را به عموم افراد اعم از مبتدی تا حرفه ای های بازار ارائه میکند . 

دوره های آموزشی تخصصی ، پیشرفته ، ورکشاپ های بروزرسانی و … همگی بگونه ای گرداوری شده اند که میتوانند به عموم افراد و فعالان عرصه مالی کمک نماید.

مدارک بین المللی آموزش حرفه ای چگونه صادر میشوند؟

سهامیر بعنوان نماینده و پارتنر رسمی موسسات بزرگ دنیا بصورت انحصاری این قابلیت را برای دانشپذیران خود فراهم کرده که در آزمون های بین المللی شرکت نموده و گواهینامه جهانی دریافت نمایند.

پس از پایان هر رویداد آموزشی شما به موسسات معتبر دنیا معرفی شده و در آزمون های مرتبط با رشته انتخابی خود ثبت نام میشوید . 

 

چگونه ربات تریدر تهیه و فعال کنم؟

اگر قصد دارید ربات تریدر تهیه کنید میتوانید متناسب با مشخصاتی که مد نظرتان است ربات خود را از بخش فروشگاه ربات انتخاب و تهیه نمایید.

آیا مجموعه سهامیر برای افتتاح حساب بروکر کمکی میکند؟

در تمامی دوره ها و رویدادهای آموزشی که نیاز به ساخت اکانت در بروکرهای معتبر دارید ، کارشناسان ما به شما کمک خواهند نمود و حساب کارگزاری معتبر برای شما ایجاد خواهند کرد.

چطور میتوانم از خدمات مجموعه سهامیر استفاده کنم؟

تمامی خدمات و محصولات این مرکز از طریق وب سایت رسمی مجموعه قابل تهیه و خرید هستند

هزینه خدمات سهامیر چگونه است؟

هزینه خدمات این مرکز با توجه به تنوع خدمات و محصولات متفاوت بوده ، شما میتوانید هزینه و مبلغ هر بخش را بطور مستقیم از کارشناسان ما سوال نمایید.

آیا امکان پرداخت هزینه خدمات سهامیر بصورت اقساطی وجود دارد؟

متاسفانه در حال حاضر شرایطی برای پرداخت اقساطی وجود ندارد .