🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

آشنایی با شاخص PMI یا مدیران خرید

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

پایگاه دانش سهامیر، شاخص PMI یا Purchasing Managers’ Index یکی از شاخص‌های مهم در زمینه اقتصاد است که نشان‌دهنده فعالیت صنعتی یک کشور است. این شاخص با استفاده از داده‌های جمع‌آوری

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 1706
2 دهه تجربه

بازارهای مالی و سرمایه گذاری

رشته های منعطف

پوشش بیش از 130 رشته تخصصی

رتبه 1 خدمات حرفه ای

کسب رتبه برتر از PPQ

کادر علمی

تیم متخصص و آزموده

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

آشنایی با شاخص PMI یا مدیران خرید سهامیـــــــــر

آشنایی با شاخص PMI یا مدیران خرید

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

پایگاه دانش سهامیر، شاخص PMI یا Purchasing Managers’ Index یکی از شاخص‌های مهم در زمینه اقتصاد است که نشان‌دهنده فعالیت صنعتی یک کشور است. این شاخص با استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده از مدیران خرید در صنعت، میزان تغییر و رشد فعالیت صنعتی را اندازه‌گیری می‌کند. در این مقاله، به بررسی عملکرد و اهمیت شاخص PMI و نقش مدیران خرید در محاسبه آن می‌پردازیم.

مدیران خرید

مدیران خرید در هر صنعت و سازمان، مسئولیت تأمین مواد و سرویس‌های لازم برای تولید و عرضه کالا را برعهده دارند. آن‌ها با تحلیل بازار، بررسی قیمت‌ها و تعامل با تأمین‌کنندگان بهترین تصمیم را برای تأمین مواد و سرویس‌های لازم اتخاذ می‌کنند. از این‌رو، نقش آن‌ها در تأمین و انتخاب بهترین تأمین‌کنندگان و بهبود فرآیند تأمین برای سازمان بسیار حیاتی است.

شاخص PMI

شاخص PMI در واقع نماینده تمامی صنایع و بخش‌های اقتصادی یک کشور است و به عنوان یک معیار کلی برای اقتصاد بکار می‌رود. این شاخص با استفاده از نظرات و پیش‌بینی‌های مدیران خرید در صنعت‌های مختلف، از جمله تولید، سفارش‌ها، قیمت‌گذاری و استخدام، عملکرد صنعتی را اندازه‌گیری می‌کند. این اندازه‌گیری‌ها بر اساس سوالات استانداردی صورت می‌گیرد که به مدیران خرید ارائه می‌شود و آن‌ها بر اساس تجربه‌ و دانش خود پاسخ می‌دهند.

شاخص PMI به صورت یک عدد عملکرد صنعت را نشان می‌دهد. اگر این شاخص بالاتر از 50 باشد، به معنی رشد صنعتی است و اگر کمتر از 50 باشد، به معنی کاهش صنعتی است. بنابراین، این شاخص به دولت‌ها، بانک‌ها، سرمایه‌گذاران و سایر علاقه‌مندان به اقتصاد کشور، اطلاعات مفیدی را درباره وضعیت اقتصادی ارائه می‌دهد. به طور کلی، شاخص PMI به عنوان یک بارومتر برای نمایندگی از رشد و کاهش صنعتی و همچنین پیش‌بینی‌های اقتصادی در آینده، بسیار مهم است.

در نتیجه

در نتیجه، مدیران خرید نقش بسیار مهمی در محاسبه و تعیین شاخص PMI یک کشور دارند. آن‌ها با ارائه نظرات و پیش‌بینی‌های خود، به تصویر کلی از وضعیت صنعت در کشور کمک می‌کنند. همچنین، این شاخص به صنعت‌ها و سازمان‌ها کمک می‌کند تا بهبودهای لازم را در فرآیند تأمین و تولید انجام دهند. بنابراین، فهم درست و دقیق از شاخص PMI و نقش مدیران خرید در آن، برای همه علاقه‌مندان به اقتصاد یک کشور بسیار حیاتی است.

دوره های آموزشی فارکس آکادمی سهامیر

  1. آموزش پیشرفته فارکس
  2. آموزش بنیادی فارکس
  3. آموزش معامله گری فارکس

***جهت ثبت نام هر کدام بر روی آنها کلیک کنید***

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (آشنایی با شاخص PMI یا مدیران خرید)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :

پاسخگویــــــــــــــــــــــــــــــی به سوالات متداول

SAHAMIR UNIVERSITY

مرکز آموزش عالی سهامیر سهامیـــــــــر