🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

بولیوی با یوان چین و روبل روسیه تسلط جهانی دلار را به چالش می کشد

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

به گزارش تیم خبر گزاری سهامیر، مقامات بولیوی گفتند که با افزایش حمایت آمریکای لاتین از ارزهای جایگزین، دولت بولیوی مصمم است وابستگی به دلار آمریکا برای تجارت خارجی را

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

بولیوی با یوان چین و روبل روسیه تسلط جهانی دلار را به چالش می کشد سهامیـــــــــر

بولیوی با یوان چین و روبل روسیه تسلط جهانی دلار را به چالش می کشد

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

به گزارش تیم خبر گزاری سهامیر، مقامات بولیوی گفتند که با افزایش حمایت آمریکای لاتین از ارزهای جایگزین، دولت بولیوی مصمم است وابستگی به دلار آمریکا برای تجارت خارجی را محدود کند و در عوض به یوان چین روی آورد.

سخنان مارسلو مونته نگرو

مارسلو مونته نگرو، وزیر اقتصاد، روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در لاپاز گفت که کشور آند از “الگویی در سطح تجارت بین المللی پیروی می کند که باعث افزایش تدریجی استفاده از یوان در تجارت خارجی می شود.”

بولیوی ماه ها با کمبود شدید دلار مواجه بوده است که بخشی از آن ناشی از کاهش تولید گاز طبیعی است که یک صادرات ملی کلیدی است. ذخایر خالص ارز خارجی از اوج 15 میلیارد دلاری در سال 2014 به حدود 4 میلیارد دلار کاهش یافته است که بر امور مالی دولت فشار وارد کرده و پیوند ارزی بولیوی را که مدت ها از آن دفاع می کرد با دلار تهدید می کند.

مونته نگرو گفت: “چین به بزرگترین صادرکننده جهان تبدیل شده است. و یک صادرکننده بزرگ می خواهد همه آنچه را که تولید می کند با چه ارزی دریافت کند؟ نه به دلار، بلکه به واحد پول خود.”

به گفته مقامات بانک، واردکنندگان و صادرکنندگان از طریق بانک دولتی بولیوی، بانکو اتحادیه، از فوریه به یوان و از ماه مارس به روبل روسیه مبادله می کنند.

مونته نگرو گفت که تراکنش های مالی به ارزش 278 میلیون یوان چین (38.7 میلیون دلار) 10 درصد از تجارت خارجی بولیوی را در ماه می تا ژوئیه تشکیل می دهد.

وعده های میخائیل لدنف

میخائیل لدنف، سفیر روسیه در بولیوی، گفته است که معاملات بین بانکو اتحادیه و گازپروم بانک روسیه «کار شرکت‌های روسی در بازار» را با وجود تحریم‌های اقتصادی اعمال شده بر مسکو توسط کشورهای غربی از سال 2022 تسهیل می‌کند.

چین و روسیه سرمایه‌گذاری‌های خود را برای توسعه منابع لیتیومی بولیوی افزایش می‌دهند تا تقاضای رو به رشد برای فلز مورد استفاده در ساخت باتری خودروهای الکتریکی را برآورده کنند.

مونته نگرو گفت که سه قرارداد لیتیوم با دو شرکت چینی و یک شرکت روسی در اوایل سال جاری امضا شد که در آن متعهد به سرمایه گذاری در مجموع 2.8 میلیارد دلار است که می تواند بخشی از آن به یوان انجام شود.

وی افزود: ارز چین همچنین می تواند برای پرداخت وام های معوقه دولت از پکن و بهبود ادغام تجاری بین کشورهای آمریکای لاتین استفاده شود. برزیل و آرژانتین نیز تجارت با یوان را آسان کرده اند.

دوره های آموزشی فارکس آکادمی سهامیر

  1. آموزش پیشرفته فارکس
  2. آموزش بنیادی فارکس
  3. آموزش معامله گری فارکس

***جهت ثبت نام هر کدام بر روی آنها کلیک کنید***

منبع خبر: investing

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (بولیوی با یوان چین و روبل روسیه تسلط جهانی دلار را به چالش می کشد)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :