🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

اکسون در حال مذاکره پیشرفته برای خرید 60 میلیارد دلاری پایونیر

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

به گزارش تیم خبرگزاری سهامیر، افراد مطلع روز پنجشنبه گفتند که اکسون موبیل در حال مذاکره پیشرفته برای خرید منابع طبیعی پایونیر (NYSE: PXD ) در معامله ای است که می

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 1706
2 دهه تجربه

بازارهای مالی و سرمایه گذاری

رشته های منعطف

پوشش بیش از 130 رشته تخصصی

رتبه 1 خدمات حرفه ای

کسب رتبه برتر از PPQ

کادر علمی

تیم متخصص و آزموده

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

اکسون در حال مذاکره پیشرفته برای خرید 60 میلیارد دلاری پایونیر سهامیـــــــــر

اکسون در حال مذاکره پیشرفته برای خرید 60 میلیارد دلاری پایونیر

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

به گزارش تیم خبرگزاری سهامیر، افراد مطلع روز پنجشنبه گفتند که اکسون موبیل در حال مذاکره پیشرفته برای خرید منابع طبیعی پایونیر (NYSE: PXD ) در معامله ای است که می تواند ارزش تولیدکننده حوضه شیل پرمین را حدود 60 میلیارد دلار کند.

ادامه گزارش

این خرید بزرگترین خرید اکسون (NYSE: XOM ) از زمان قرارداد 81 میلیارد دلاری آن برای موبیل در سال 1998 خواهد بود و ردپای خود را در یکی از پرسودترین مناطق نفت ایالات متحده گسترش خواهد داد.

سهام پایونیر در معاملات پیش از بازار در روز جمعه نزدیک به 12 درصد افزایش یافت و به 240.47 دلار رسید در حالی که اکسون 1.7 درصد کاهش یافت.

پایونیر که تا روز پنجشنبه 50 میلیارد دلار ارزش بازار داشت، پس از شرکت شورون (NYSE: CVX ) و کونوکو فیلیپس (NYSE: COP ) سومین تولیدکننده بزرگ نفت در حوزه پرمین است . این حوضه، که در سراسر بخش‌هایی از تگزاس و نیومکزیکو امتداد دارد، به دلیل هزینه نسبتا پایین آن برای استخراج نفت و گاز، آرزوی صنعت انرژی ایالات متحده است.

این سه منبع گفتند که اگر مذاکرات با موفقیت به پایان برسد، توافق بین اکسون و پایونیر ممکن است در روزهای آینده حاصل شود و خواستند نامشان فاش نشود زیرا موضوع محرمانه است.

سخنگوی اکسون و پایونیر از اظهار نظر خودداری کردند. وال استریت ژورنال اولین بار روز پنجشنبه گزارش داد که معامله بین این دو شرکت در حال نزدیک شدن است.

اکسون که ارزش بازاری 436 میلیارد دلاری دارد، با میانگین 3.8 میلیون بشکه معادل نفت در روز از عملیات جهانی خود، بزرگترین تولیدکننده نفت ایالات متحده است.

سال گذشته به لطف قیمت بالای نفت و گاز، رکورد 55.7 میلیارد دلار درآمد کسب کرد و سال را با 29.6 میلیارد دلار نقد به پایان رساند.

برخی از این سودها در سال جاری کاهش یافته است زیرا قیمت انرژی که پس از حمله روسیه به اوکراین افزایش یافت، به دلیل نگرانی ها در مورد کندی اقتصاد جهانی که بر تقاضای سوخت تأثیر می گذارد، کاهش یافته است.

خرید پایونیر به اکسون زمین‌های مستقر بیشتری برای تولید نفت می‌دهد که می‌تواند برای افزایش تولید در صورت نیاز به آن تکیه کند، نه اینکه پول نقد خود را برای توسعه زمین‌های ثابت نشده به خطر بیندازد.

بیل اسمید، مدیر ارشد سرمایه گذاری Smead Capital Management، یک شرکت سرمایه گذاری که 5.2 میلیارد دلار سرمایه را مدیریت می کند، گفت: «کاملا منطقی است. “شما ذخایر خود را بدون ایجاد سوراخ در زمین پر می کنید.”

اکسون در سه ماهه دوم حدود 620000 بود در حوضه پرمین تولید کرد که یک رکورد برای این شرکت است. با این حال، با خروجی پایونیر در حوضه، که در همان دوره به طور متوسط ​​711000 بوئد بود، این مقدار کمتر شد.

پس از اینکه کاخ سفید در ماه فوریه اکسون را متهم کرد که به سود مصرف کنندگان دست می یابد، این قرارداد بالقوه قرار است بررسی های سیاسی و نظارتی را به خود جلب کند.

دیگر شرکت‌های بزرگ نفتی نیز به معامله روی آورده‌اند، زیرا حفاری زمین‌های جدید را خطرناک می‌دانند. برای مثال، شرکت شورون در ماه مه موافقت کرد که شرکت تولیدکننده شیل PDC Energy (NASDAQ: PDCE ) Inc را در یک معامله سهام و بدهی به ارزش 7.6 میلیارد دلار خریداری کند.

خود پایونیر از طریق معاملات، از جمله خرید رقبای شیل ایالات متحده DoublePoint Energy به مبلغ 6.4 میلیارد دلار در سال 2021 و Parsley Energy (NYSE: PE ) به مبلغ 7.6 میلیارد دلار در سال 2020، پیشرفت کرده است.

این شرکت مستقر در دالاس توسط کهنه‌کار صنعت، اسکات شفیلد رهبری می‌شود، که گفته است در پایان سال جاری بازنشسته می‌شود و ریچارد دیلی، مدیر عملیاتی خود، جانشین او می‌شود.

دوره های آموزشی فارکس آکادمی سهامیر

  1. آموزش پیشرفته فارکس
  2. آموزش بنیادی فارکس
  3. آموزش معامله گری فارکس

***جهت ثبت نام هر کدام بر روی آنها کلیک کنید***

منبع خبر: Investing

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (اکسون در حال مذاکره پیشرفته برای خرید 60 میلیارد دلاری پایونیر)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :

پاسخگویــــــــــــــــــــــــــــــی به سوالات متداول

SAHAMIR UNIVERSITY

مرکز آموزش عالی سهامیر سهامیـــــــــر

مرکز آموزش عالی سهامیر چه خدماتی را به مخاطبان خود ارائه میدهد؟

خدمات مجموعه سهامیر در حال حاضر شامل موارد زیر هستند:

1- برگزاری دوره های آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری

2- طراحی و پیاده سازی معاملات الگوریتمی

3- صدور گواهینامه بین المللی بازارهای مالی از موسسات معتبر دنیا

4- تدوین پکیج های آموزشی حرفه ای

چطور میتوانیم با مجموعه سهامیر تماس بگیریم؟

شما میتوانید با مراجعه به صفحه تماس با ما ، از طریق شماره های درج شده با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ساعات کاری مرکز چگونه است؟

ساعات کاری مرکز سهامیر همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعت 7 صبح لغایت 20:00 میباشد

چرا باید سهامیر را برای فعالیت حرفه ای در بازارهای مالی انتخاب کنیم؟

مجموعه سهامیر بعنوان اولین مرکز آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری است که بیش از 30 سال در این حوزه فعالیت داشته و میتواند بعنوان یک منبع علمی تجربیات خود را به شما انتقال نماید.

سهامیر در چه سالی تاسیس و پایه گذاری شد؟

مرکز آموزش عالی سهامیر در سال 1371 تاسیس شد.

برای شرکت در دوره های آموزشی سهامیر از کجا شروع کنیم؟

در گام اول میبایست بازار هدف خود را انتخاب و تعیین نمایید ، سپس با اخذ مشاوره از کارشناسان ما تعیین سطح شده و در کلاس اموزشی مناسب با سطح مهارت و دانش خود ثبت نام و شرکت نمایید.

در کالج سهامیر چه رشته هایی اموزش داده میشود؟

در مجموعه آموزشی سهامیر بیش از 70 رشته تخصصی در زمینه بازارهای مالی و سرمایه گذاری آموزش داده میشود.

خدمات سهامیر چه کمکی به ما میکند و برای چه افرادی مناسب است؟

دپارتمان آموزش عالی سهامیر خدمات آموزشی خود را به عموم افراد اعم از مبتدی تا حرفه ای های بازار ارائه میکند . 

دوره های آموزشی تخصصی ، پیشرفته ، ورکشاپ های بروزرسانی و … همگی بگونه ای گرداوری شده اند که میتوانند به عموم افراد و فعالان عرصه مالی کمک نماید.

مدارک بین المللی آموزش حرفه ای چگونه صادر میشوند؟

سهامیر بعنوان نماینده و پارتنر رسمی موسسات بزرگ دنیا بصورت انحصاری این قابلیت را برای دانشپذیران خود فراهم کرده که در آزمون های بین المللی شرکت نموده و گواهینامه جهانی دریافت نمایند.

پس از پایان هر رویداد آموزشی شما به موسسات معتبر دنیا معرفی شده و در آزمون های مرتبط با رشته انتخابی خود ثبت نام میشوید . 

 

چگونه ربات تریدر تهیه و فعال کنم؟

اگر قصد دارید ربات تریدر تهیه کنید میتوانید متناسب با مشخصاتی که مد نظرتان است ربات خود را از بخش فروشگاه ربات انتخاب و تهیه نمایید.

آیا مجموعه سهامیر برای افتتاح حساب بروکر کمکی میکند؟

در تمامی دوره ها و رویدادهای آموزشی که نیاز به ساخت اکانت در بروکرهای معتبر دارید ، کارشناسان ما به شما کمک خواهند نمود و حساب کارگزاری معتبر برای شما ایجاد خواهند کرد.

چطور میتوانم از خدمات مجموعه سهامیر استفاده کنم؟

تمامی خدمات و محصولات این مرکز از طریق وب سایت رسمی مجموعه قابل تهیه و خرید هستند

هزینه خدمات سهامیر چگونه است؟

هزینه خدمات این مرکز با توجه به تنوع خدمات و محصولات متفاوت بوده ، شما میتوانید هزینه و مبلغ هر بخش را بطور مستقیم از کارشناسان ما سوال نمایید.

آیا امکان پرداخت هزینه خدمات سهامیر بصورت اقساطی وجود دارد؟

متاسفانه در حال حاضر شرایطی برای پرداخت اقساطی وجود ندارد .