🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

پیپ و پیپت در فارکس اصلا چی هست؟

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

مرکز آموزش عالی سهامیر: پیپ یا PIP مخفف Price Interest Point است که از سوی معامله گران به عنوان واحدی برای تعیین کردن تغییرات و نوسان قیمت لیست جفت ارزهای

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 1706
2 دهه تجربه

بازارهای مالی و سرمایه گذاری

رشته های منعطف

پوشش بیش از 130 رشته تخصصی

رتبه 1 خدمات حرفه ای

کسب رتبه برتر از PPQ

کادر علمی

تیم متخصص و آزموده

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

پیپ و پیپت در فارکس اصلا چی هست؟ سهامیـــــــــر

پیپ و پیپت در فارکس اصلا چی هست؟

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

مرکز آموزش عالی سهامیر: پیپ یا PIP مخفف Price Interest Point است که از سوی معامله گران به عنوان واحدی برای تعیین کردن تغییرات و نوسان قیمت لیست جفت ارزهای فارکس استفاده می‌شود.

پیپ چیست؟

مقدار نوسانات هر جفت ارز به شرایط آن بستگی دارد. جفت ارزهای آرام‌ تر و ملایم تر مانند یورو به دلار در طول هر ۲۴ ساعت می‌توانند در حدود ۱۰۰ پیپ بالا و پایین شود.

البته این مقدار بر طبق گزارش های فاندامنتالی بازار و یا اخبار اقتصادی و سیاسی ممکن است نوسانات متفاوت تری داشته باشد. در عوض جفت ارزهای مقاوم تر مانند طلا یا پوند به ین می‌توانند نوسانات ۲۰۰ پیپی را نیز در طول روز به صورت معمول ثبت کند.

هر پیپ در فارکس چقدر است

باید درک کرده باشید که پیپ در هر یک از جفت ارزهای فارکس برابر نیست و تفاوت‌ هایی در مقدار آن دیده می شود. برای اینکه مقدار پیپ نوسانات قیمت جفت ارزها را تعیین کنیم، باید آنها را به دو دسته تقسیم نماییم.

دسته اول جفت ارزهایی هستند در هیچ طرف آن ین ژاپن (JPY) حضور ندارد و دسته دوم جفت ارزهایی هستند که یک طرف آنها ین ژاپن است.

دسته اول جفت ارزها

در جفت ارز های بدون ین ژاپن قیمت برابری معمولا به صورت یک عدد اعشاری گزارش می‌ شود که در خیلی از بروکرها بعد از اعشار چهار رقم گذاشته می‌شود. چهارمین رقم بعد از اعشار در قیمت این جفت ارزها نشان دهنده پیپ و تغییرات آن است.

اگر قیمت یورو به دلار از ۱.۱۲۱۱ به ۱.۱۲۱۶ رشد پیدا کند، به این معنا است که قیمت این جفت ارز در بازار ۵ پیپ بیشتر شده است. توجه داشته باشید که در برخی از بروکرها نیز می توانیم استفاده از ۵ رقم بعد از اعشار را ببینیم، پس بهتر است که با مفهوم پیپت هم آشنا شوید.

پیپت چیست؟

پیپت واحد اندازه گیری کوچکتری از پیپ است که معمولا در معاملات کاربرد چندانی ندارد و در خرید و فروش بانک‌ها و موسسات بزرگ قدرت خودش را به نمایش می گذارد. هر پیپ می‌تواند ۱۰ پیپت باشد.

دسته دوم جفت ارزها

در جفت ارزهایی که یک طرف آن ین ژاپن است، این موضوع تفاوت هایی دارد. در این جفت ارزها معمولا قیمت با دو رقم بعد از اعشار تعیین می‌شود که رقم دوم بعد از اعشار همان پیپ است و در صورت استفاده از ۳ رقم بعد از اعشار، رقم سوم پیپت خواهد بود.

فارکس رو قورت بده !

مرکز آموزش عالی سهامیر با داشتن کادر آموزشی مجرب و دارای بودن گواهی های معتبر جهانی می تواند چراغ راه شما در بازار فارکس باشد پس همین الان بزن رو لینک و یادگیری شروع کن

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (پیپ و پیپت در فارکس اصلا چی هست؟)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :

پاسخگویــــــــــــــــــــــــــــــی به سوالات متداول

SAHAMIR UNIVERSITY

مرکز آموزش عالی سهامیر سهامیـــــــــر