🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

کال مارجین به چه معناست؟

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

مرکز آموزش عالی سهامیر: کال مارجین که در بعضی مواقع از عبارت مارجین کال هم استفاده می شود، یک عبارت انگلیسی است که از بازارهای مالی بزرگ در دنیا وارد

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 1706
2 دهه تجربه

بازارهای مالی و سرمایه گذاری

رشته های منعطف

پوشش بیش از 130 رشته تخصصی

رتبه 1 خدمات حرفه ای

کسب رتبه برتر از PPQ

کادر علمی

تیم متخصص و آزموده

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

کال مارجین به چه معناست؟ سهامیـــــــــر

کال مارجین به چه معناست؟

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

مرکز آموزش عالی سهامیر: کال مارجین که در بعضی مواقع از عبارت مارجین کال هم استفاده می شود، یک عبارت انگلیسی است که از بازارهای مالی بزرگ در دنیا وارد بازار بورس ایران نیز شده است. مارجین در این اصطلاح به ‌نوعی به موجودی پول در حساب هر تریدر و معامله‌گر گفته می شود. عبارت Call Margin به معنی اخطار کسری موجودی است.

اصطلاح Call Margin

اصطلاح Call Margin در معتبرترین و بزرگ ‌ترین بازارهای مالی در دنیا مثل از بازارهای بورس و بازار فارکس بگار می رود. از این مفهوم در بازار آتی بورس ایران نیز استفاده ‌شده و کاربرانی که در حال ترید در این بازار هستند، باید با مفهوم آن آشنا باشند.

حالا می پردازیم تعریف دقیق تر آن در بازار های مالی. این اصطلاح با توجه به وجود اهرم در برخی از بازارهای مالی مانند بازار آتی و بازار فارکس تعریف شده است. درواقع در هر بازاری که در آن از اهرم برای افزایش سرمایه کاربران برای معاملات استفاده شود، Call Margin نیز استفاده خواهد داشت.

ضریب اهرمی

ضریب اهرمی درواقع وسیله است که به کاربر اجازه معامله چند برابری نسبت به سرمایه اولیه خود را می‌دهد. به‌عنوان ‌مثال با ضریب اهرمی ۱۰ شما می‌توانید ۱۰ برابر سرمایه اولیه در دسترس خود وارد ترید شوید.

اخطار کسری بودجه

وقتی معاملات شما در بازار وارد ضرر شده و دارایی و وجه اولیه شما در حال کاهش است، ریزش سرمایه تا حدی امکان‌پذیر خواهد بود. بعد از رسیدن به حد در نظر گرفته شده برای ریزش سرمایه اولیه که بسته به نوع بازار و کارگزار می‌تواند متفاوت باشد، معامله‌گر کال مارجین شده و اخطار کسری بودجه به او داده می شود. این اخطار به این معنا است که کاربر دیگر بودجه لازم برای باز ماندن معامله در نظر گرفته شده را نداشته و باید هر چه سریع تر باید کار های لازم برای آن را انجام دهد.

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (کال مارجین به چه معناست؟)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :

پاسخگویــــــــــــــــــــــــــــــی به سوالات متداول

SAHAMIR UNIVERSITY

مرکز آموزش عالی سهامیر سهامیـــــــــر