🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

افزایش نرخ تورم سالانه خانوارهای کشور

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن می‌باشد. نرخ تورم سالانه دی

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

افزایش نرخ تورم سالانه خانوارهای کشور سهامیـــــــــر

افزایش نرخ تورم سالانه خانوارهای کشور

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن می‌باشد. نرخ تورم سالانه دی ماه ۱۴۰۱ ، برای خانوارهای کشور به ۴۶.۳ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ۱.۳ واحد درصد رشد پیدا کرده است.

نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری و روستایی

هم‌چنین نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری و روستایی به ترتیب ۴۵.۵ درصد و ۵۰.۰ درصد می‌باشد که برای خانوارهای شهری ۱.۲ واحد درصد رشد و برای خانوارهای روستایی ۱.۴ واحد درصد رشد پیدا کرده است.

در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بالاترین رشد قیمت قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گروه «سبزیجات» (پیاز، بادمجان و کاهو) و گروه «انواع گوشت» (گوشت گوسفند، گوشت گاو یا گوساله و انواع ماهی) و گروه «میوه و خشکبار» می‌باشد.

در گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات»، گروه «حمل و نقل» (انواع اتومبیل سواری)، گروه «هتل و رستوران» (انواع غذاهای سرو شده در رستوران) و گروه «بهداشت و درمان» (انواع دارو) بالاترین رشد قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (افزایش نرخ تورم سالانه خانوارهای کشور)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :