🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

رفتار‌های هیجانی و سفته بازی بر قیمت دلار تاثیر می‌ گذارد

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

احمد صالحی، کارشناس پولی و بانکی در مورد ضرر کردن خریداران ارز در روز‌های آینده گفت: دو مصرف برای  دلار در کشور وجود دارد که یکی از آنها حواله است.

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

رفتار‌های هیجانی و سفته بازی بر قیمت دلار تاثیر می‌ گذارد سهامیـــــــــر

رفتار‌های هیجانی و سفته بازی بر قیمت دلار تاثیر می‌ گذارد

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

احمد صالحی، کارشناس پولی و بانکی در مورد ضرر کردن خریداران ارز در روز‌های آینده گفت: دو مصرف برای  دلار در کشور وجود دارد که یکی از آنها حواله است. حواله بیش از۸۰ درصد از تقاضای واردات را شامل می شود و سالیانه بین ۳۰ تا ۵۰ میلیارد دلار را طی ۲۰ سال گذشته به خود اختصاص داده است. در تقاضای دلار به صورت حواله، پولی منتقل نمی‌شود و در شبکه بین الملل و نیمایی معاوضه انجام می‌گیرد.

اثر سفته بازی بر قیمت دلار

وی درباره بخش دوم نیز بیان کرد: بخش دیگر خرید دلار به صورت کاغذی است که دانشجویان و مسافران از این قسمت استفاده می‌کنند، پس به همین دلیل نمی‌توان آن را از ریشه کنار گذاشت، اما مسئله در این است که در کنار آن سفته بازی هم بوجود می آید. یعنی فرد ریال خود را به دلار تبدیل می‌کند که در آینده ضرر نکند و به دنبال سرمایه گذاری است. عدد این بخش بسیار ناچیز است و ۲۰ درصد را در بر می گیرد.

رفتار‌های هیجانی در معامله دلار

صالحی در ادامه اضافه کرد: سفته بازی زمانی شکل می‌گیرد که مردم از لحاظ روانی به این باور می رسند که پول خود را باید از ریال به دلار تبدیل کند. این اتفاق در حالی بوجود می آید که تراز تجاری کشور در بازار بالانس است و به قدر نیاز برای واردات ارز وجود دارد و دلار با نرخ نیمایی داده می‌شود، ولی این حرکت توده‌ای و هیجانی مردم برای تبدیل ریال به دلار برای تقاضای شکل گرفته در بازار همه را دچار زیان می کند.

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (رفتار‌های هیجانی و سفته بازی بر قیمت دلار تاثیر می‌ گذارد)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :