🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

روسیه و چین به دنبال دور زدن سوئیفت 

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

به گزارش سهامیر، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه گزارش کرد که مسکو و پکن در حال ساخت سیستم تسویه حساب‌ها هستند که بدون کاربرد سیستم پیام رسانی مالی سوئیفت،

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

روسیه و چین به دنبال دور زدن سوئیفت  سهامیـــــــــر

روسیه و چین به دنبال دور زدن سوئیفت 

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

به گزارش سهامیر، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه گزارش کرد که مسکو و پکن در حال ساخت سیستم تسویه حساب‌ها هستند که بدون کاربرد سیستم پیام رسانی مالی سوئیفت، تراکنش‌های فرامرزی را ممکن کند. بر طبق این خبر، این دو کشور، روند دور شدن از دلار و یورو را به سمت تسویه حساب با ارز‌های داخلی سرعت داده اند.

تسویه ارز‌های ملی بر حسب روبل و یوان

در معاملات‌ گازی، به تسویه ارز‌های ملی بر حسب روبل و یوان عمل می‌کنیم. عرضه نفت و فرآورده‌های نفتی و زغال سنگ نیز بر حسب ارز‌های ملی می‌شود. به گفته نواک، این می‌تواند به جلوگیری از مشکلات احتمالی مالی و تسهیل تبدیل روبل و یوان به ارز‌های ذخیره جهانی کمک کند.

نواک گفت: در این موضوع، بانک مرکزی روسیه و بانک مرکزی چین در حال کار روی امکان ایجاد حساب برای شرکت‌های روسی در چین و بالعکس و ایجاد سیستم تسویه مالی بدون استفاده از سوئیفت هستند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیش ‌تر خواستار ایجاد بستر‌های مالی مستقل جدید برای تسویه حساب‌های بین المللی شده بود و تاکید کرد که اقتصاد جهانی باید بی طرفانه ‌تر باشد.

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (روسیه و چین به دنبال دور زدن سوئیفت )
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :