🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

روسیه به دنبال راهی برای حذف دلار از مبادلات تجاری

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

در حالی که قیمت ارز معاملات با کشور‌های دوست روسیه هنوز از طریق دلار حساب و کتاب می‌شود، روسیه می‌خواهد تجارت ارز ملی را از دلار جدا قرار دهد. جایگزین

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

روسیه به دنبال راهی برای حذف دلار از مبادلات تجاری سهامیـــــــــر

روسیه به دنبال راهی برای حذف دلار از مبادلات تجاری

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

در حالی که قیمت ارز معاملات با کشور‌های دوست روسیه هنوز از طریق دلار حساب و کتاب می‌شود، روسیه می‌خواهد تجارت ارز ملی را از دلار جدا قرار دهد.

جایگزین پول ملی جای دلار

شبکه RBK به نقل از منابع در بازار مالی و دولت خبر داد که مسکو به دنبال راه‌هایی برای حذف حساب‌ها برمبنای دلار آمریکا با شرکای خارجی است.

پس از آنکه تعدادی از کشور‌های غربی در اوایل سال جاری میلادی تحریم‌هایی را علیه این کشور در ارتباط با مناقشه اوکراین اعمال کردند، روسیه تلاش در راستای تغییر حساب‌های بین المللی به ارز‌های ملی را بیشتر کرده است. از آنجایی که تحریم‌ها، معاملات روسیه با یورو و دلار را به خطر انداخته، این ارز‌ها به خطر افتاده است.

با این حال، قیمت ارز مورد استفاده در تجارت برون مرزی با دلار حساب و کتاب می‌شود. به عنوان مثال، هنگام در نظر گرفتن نرخ روبل/تنگه، نرخ ارز قزاقستان از طریق دلار محاسبه می‌شود تا قیمت روبل/تنگه و بالعکس تعیین شود. گفته می‌شود که در حال حاضر بانک مرکزی و وزارت دارایی روسیه با بانک‌ها سازوکاری دارند که به روسیه اجازه می‌دهد قیمت قرارداد‌های خارجی را با استفاده از شاخص ‌های جدیدی که قیمت دلار را در نظر نمی‌گیرند، بررسی و در دستور کار قرار دهد.

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (روسیه به دنبال راهی برای حذف دلار از مبادلات تجاری)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :