🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

پیش ‌بینی تورم در دو سال آینده

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

برطبق الگوهایی که از بررسی روند های تاریخی تورم در ایران طی 8 سه‌ ماهه گذشته به دست آورده‌ایم پیش‌بینی می‌کنیم نرخ تورم در ایران همچنان به افزایش خود ادامه

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

پیش ‌بینی تورم در دو سال آینده سهامیـــــــــر

پیش ‌بینی تورم در دو سال آینده

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

برطبق الگوهایی که از بررسی روند های تاریخی تورم در ایران طی 8 سه‌ ماهه گذشته به دست آورده‌ایم پیش‌بینی می‌کنیم نرخ تورم در ایران همچنان به افزایش خود ادامه دهد.

نگاهی به تورم پیش روی ایران

اما اگر بخواهیم واقع بینانه به موضوع نگاه کنیم و بهتر شدن شاخص ‌های مالی را در نظر بگیریم آنگاه می‌توان باور داشت نرخ تورم در ایران طی دو سال آینده به زیر 20 درصد برسد، البته به هزینه تولید ناخالص داخلی غیرنفتی اثر می گذارد.

اگر هیچ رشدی در کسری مالی اسمی را پیدا نکنیم و پایه پولی تنها 10 درصد رشد یابد می‌ توان به حقیقت پیوستن این پیش بینی خوشبین بود و حتی ممکن است نظاره گر تک رقمی شدن تورم باشیم البته ضربه محلکی به اقتصاد غیرنفتی وارد می شود.

اگر ارزش ریال رشد پیدا کند یا نظاره گر کاهش تحریم‌ ها باشیم نرخ تورم تا حد زیادی کمتر می شود و رشد بخش غیرنفتی اقتصاد افزایش می‌یابد.

اگر هیچ کاهشی در ارزش ریال پدید نیاید و صادرات نفت به میزان 20 درصد در هر یک از سه‌ ماهه رشد یابد و از یک میلیون بشکه در روز به 2 میلیون بشکه در روز طی یک سال برسد می‌توان باور داشت که نرخ تورم به حدود 10 درصد کمتر شود. در این شرایط، رشد بخش غیرنفتی اقتصاد نیز کاهش پیدا نمی کند و حتی ممکن است رشد هم تجربه کند.

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (پیش ‌بینی تورم در دو سال آینده)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :