🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

فروش یک و نیم میلیارد دلاری آثار هنری

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

مجموعه ‌ای از ده‌ ها اثر هنری از نقاشان معروف، متعلق به بنیانگذار کمپانی مایکروسافت در یک حراجی به قیمت ۱.۵ میلیارد دلار به فروش رسید. خانه حراج کریستیز در

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

فروش یک و نیم میلیارد دلاری آثار هنری سهامیـــــــــر

فروش یک و نیم میلیارد دلاری آثار هنری

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

مجموعه ‌ای از ده‌ ها اثر هنری از نقاشان معروف، متعلق به بنیانگذار کمپانی مایکروسافت در یک حراجی به قیمت ۱.۵ میلیارد دلار به فروش رسید.

خانه حراج کریستیز در نیویورک

به گزارش سهامیر، چندین اثر از «پل سزان»، «ونسان ون‌گوگ» و دیگر هنرمندان بزرگ در حراج بخشی از مجموعه بزرگ نقاشی ‌ها و مجسمه‌ هایی که توسط  «پل آلن» یکی از بنیانگذاران فقید مایکروسافت، جمع آوری شده بود، ۱.۵ میلیارد دلار فروخته شد.

بر اساس خانه حراج کریستیز در نیویورک، این ببیشترین فروشی است که تا به حال در یک حراج هنری بدست آورده شده است و عواید حاصله مطابق با خواسته ‌های آلن که در سال ۲۰۱۸ درگذشت به اهداف بشر دوستانه اهدا خواهد شد.

در میان گران ‌ترین آثار به فروش رسیده نقاشی رنگ روغن «مدل ها» اثر سال ۱۸۸۸ «ژرژ سورا» بود که با احتساب هزینه‌ ها به فروش ۱۴۹.۲ میلیون دلاری رسید و یک رکورد برای فروش آثار این هنرمندی فرانسوی محسوب شد.

نقاشی سال ۱۸۹۹ رنگ روغن «پل گوگن» به نام  «زایمان ۲» هم در حراجی مجموعه «پل آلن» به فروش ۱۰۵.۷ میلیون دلاری دست پیا کرد.

نقاشی‌هایی از  «جورجیا اوکیف»، «کلود مونه»،  «دیوید هاکنی»، «اندرو وایت» و «پابلو پیکاسو» به همراه مجسمه‌هایی از  «الکساندر کالدر» و «مکس ارنست» نیز در این حراجی به فروش رسید.

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (فروش یک و نیم میلیارد دلاری آثار هنری)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :