🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

اثر نرخ بهره بر تورم آمریکا

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

گزارش ها نشان می دهد سیاست‌ های انقباضی توسط فدرال رزرو، اثر خود را در کمتر کردن تورم ماه اکتبر نشان داد و این موضوع باعث شد شاخص قیمت مصرف

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

اثر نرخ بهره بر تورم آمریکا سهامیـــــــــر

اثر نرخ بهره بر تورم آمریکا

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

گزارش ها نشان می دهد سیاست‌ های انقباضی توسط فدرال رزرو، اثر خود را در کمتر کردن تورم ماه اکتبر نشان داد و این موضوع باعث شد شاخص قیمت مصرف ‌کننده با افت 5/ 0 واحد درصدی خود از 2/ 8 درصد در ماه سپتامبر به 7/ 7 درصد در ماه اکتبر برسد.

اقتصاد ایالات ‌متحده آمریکا

آمار های منتشر شده دارای اطلاعاتی از تغییرات سطح قیمت‎ ها در بخش‌های مختلف اقتصاد ایالات ‌متحده است. افت 2/ 2 درصدی هزینه انرژی در ماه اخیر اصلی ترین بخش تورم در ماه اکتبر است.

روند نزولی هزینه انرژی در اکتبر به دلیل افت 7/ 0 واحد درصدی بنزین و همچنین افت 4/ 1 واحد درصدی هزینه برق بوده است. در این میان هزینه مواد غذایی به عنوان دومین عامل مهم در افت نرخ تورم با افت 3/ 0 واحد درصدی مواجه شد و از 2/ 11 درصد به 9/ 10 درصد رسید.

اما در مقابل هزینه تولید، هزینه صادرات و واردات و خدمات نیز همچنان به سیر صعودی خود ادامه دادند. عوامل ذکر شده در نهایت تورم هسته را از 5/ 6 درصد در ماه سپتامبر به 3/ 6 درصد در ماه اکتبر رساند. بر طبق این باید گفت تورم هسته همچنان در سطح بالای خود ثابت مانده است.

در این میان شاخص دلار نیز به گفته کارشناسان و تسلیم شدن فدرال رزرو از افزایش نرخ بهره در ماه‌های آتی، با کاهش 5/ 3 درصدی روبرو شد و از کانال 109 واحدی به کانال 107 واحدی ریزش کرد.

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (اثر نرخ بهره بر تورم آمریکا)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :