🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

افزایش تقاضا در بورس

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

میرزاباقری اظهار داشت: هفته گذشته پس از اعلام خبر کاهش محدودیت ها در سیاست کووید صفر چین بازار کامودیتی‌ ها دوباره زنده شد و این امر همراه با رشد نرخ

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

افزایش تقاضا در بورس سهامیـــــــــر

افزایش تقاضا در بورس

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

میرزاباقری اظهار داشت: هفته گذشته پس از اعلام خبر کاهش محدودیت ها در سیاست کووید صفر چین بازار کامودیتی‌ ها دوباره زنده شد و این امر همراه با رشد نرخ ارز در ایران باعث شد تا سرمایه ‌گذاران دوباره به بازار سهام به‌ عنوان یک بازار امن و ارزان نگاه کنند.

افزایش جریان نقدینگی بازار

این در حالی است که در هفته دوم آبان ‌ماه سرمایه ‌ها در بازار سهام وارد شد. از آنجا که این بازار زمان زیادی است که روندی نزولی داشته و سهامداران اصطلاحا درحال ضرر کردن بودند، طبیعتا تمایل برای فروش سهام کمتر شد؛ مخصوصا که بعد از مدت ‌ها جریان نقدینگی وارد بازار شد.

وی ادامه داد: همین کاهش تمایل به عرضه در کنار رشد تقاضا برای سهام سبب شد تا تشکیل صفوف خرید در بسیاری از نمادهای بزرگ و کوچک بیشتر شود. در چنین حالتی معمولا بازار ساز به دنبال صندوق‌ ها و سهامداران عمده می‌رود و سعی در افزایش عرضه و شناوری بازار خواهد کرد که امروز نمونه ‌ای از چنین عرضه‌ هایی را در سهام مطرح دیده می شود.

لذا باور بنده این است که در روزهای آینده شاهد رشد نسبی عرضه و اصطلاحا اصلاح جزئی در بازار باشیم اما به ‌طور کلی با توجه به قیمت کامودیتی‌ها و قیمت ارز احتمالا ورود نقدینگی در بازار تا چند هفته ادامه ‌دار خواهد بود.

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (افزایش تقاضا در بورس)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :