🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

افزایش تورم مواد غذایی

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

افزایش فشار تورمی بر مردم در شرایطی که رشد اقتصادی به کندی اتفاق میافتد و سطح درآمدی اقشار مختلف توانایی رسیدن به تورم را ندارد، باعث به صدا در آمدن

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

افزایش تورم مواد غذایی سهامیـــــــــر

افزایش تورم مواد غذایی

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

افزایش فشار تورمی بر مردم در شرایطی که رشد اقتصادی به کندی اتفاق میافتد و سطح درآمدی اقشار مختلف توانایی رسیدن به تورم را ندارد، باعث به صدا در آمدن زنگ خطر برای دهک ‌های مختلف و به ویژه، اقشار با درآمد بسیار کم شده است.

رکود و تورم شدید در صنعت مواد غذایی

ادامه یافتن این وضعیت که شبیه به بیماری هلندی است، با رکود و تورم شدید در صنعت مواد غذایی یکی شده است، و این به شدت نگران کننده است. مرتضی افقه، اقتصاددان و استاد دانشگاه، نسبت به ادامه یافتن سیاست‌ های پولی انبساطی دولت هشدار داده و از تهدید امنیت غذایی خانوارها، ابراز نگرانی کرد.

این اقتصاددان با توجه به رکوردشکنی نرخ تورم مواد غذایی در انتهای نیمه نخست سال جاری، اظهار داشت: نرخ تورم یک شاخص کلی است که شاید تصویری نسبتا جامع از وضعیت یک اقتصاد را به تصویر بکشد اما تورم مواد غذایی به عنوان شاخص مکمل، بسیار دقیق‌ تر از وضعیت درآمدی و هزینه ‌ای خانوار را برای ناظران نمایان میسازد.

به طور مثال، مطابق با آخرین آمار دولتی، نرخ تورم مواد غذایی، تقریبا برای تمامی گروه‌های مواد غذایی رکورد بالای ۵۰ درصد است. گروه روغن و چربی‌ها، تورم ۲۷۰ درصدی برجای گذاشته است و نرخ تورم گروه لبنیات و تخم مرغ، بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

این نرخ برای گروه گوشت و مرغ هم بالای ۶۳ درصد است و همین وضعیت را در گروه نان و غلات و شیرینی‌ها نیز یکسان است حتی بالاتر، در صورت ادامه این مشکل متاسفانه شاهد کمبود بیشتر مواد غذایی خواهیم بود.

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (افزایش تورم مواد غذایی)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :