🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

کاهش مجدد صادرات ایران

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

مبادلات تجاری کشور در ۷ ماهه سال جاری ۸۱ میلیون و ۳۰ هزارتن به ارزش ۶۰ میلیارد و ۱۳۳ میلیون دلار بوده که به لحاظ ارزش نسبت به مدت مشابه

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

کاهش مجدد صادرات ایران سهامیـــــــــر

کاهش مجدد صادرات ایران

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

مبادلات تجاری کشور در ۷ ماهه سال جاری ۸۱ میلیون و ۳۰ هزارتن به ارزش ۶۰ میلیارد و ۱۳۳ میلیون دلار بوده که به لحاظ ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 10 درصدی داشته؛ بر طبق گزارشات منتشر شده از سوی گمرک در مدت زمان مورد بررسی «چین» اولین مقصد صادراتی ایران از لحاظ تجاری بوده است.

ارزش تجارت خارجی کشور

به گزارش سهامیر؛ ارزش تجارت خارجی کشور در ۷ ماهه امسال از لحاظ نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۰ درصد رشد و از نظر وزن ۱۷.۶ درصد افت پیدا کرده است.

بر طبق گزارشات منتشر شده این نکته نمایان می گردد که از ابتدای سال جاری وزن صادرات نزولی بود ولی در این بازه زمانی با افزایش ارزش صادرات مواجه بوده ایم.

با توجه به گزارش های وزارت صمت و گمرک در این مدت حجم صادرات در 2 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ریزش 3.4 درصدی داشته و این ریزش در 3 ماه منتهی به خرداد 9.4 درصد ثبت شده است. از سوی دیگر در 4 ماهه امسال هم این ریزش برابر با 12.2 درصد بوده و در 5 ماهه امسال تا حدودی ریزش وزن کالا بهبود پیدا کرد و به 3.5 درصد رسید، اما با توجه به گزارش های نیمه نخست سال جاری می توان گفت سیر نزول وزن کالا سرعت گرفته و به 12.5 درصد رسیده است.

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (کاهش مجدد صادرات ایران)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :