🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

آیا اروپا از گاز ایران بی نیاز شده است؟

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

اروپا با جایگزین کردن گاز روسیه از طریق کشورهای دیگر، این پیام را به گوش ما میرساند که نیازی به گاز ایران برای تامین نیاز خود در کوتاه‌ مدت نخواهد

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

آیا اروپا از گاز ایران بی نیاز شده است؟ سهامیـــــــــر

آیا اروپا از گاز ایران بی نیاز شده است؟

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

اروپا با جایگزین کردن گاز روسیه از طریق کشورهای دیگر، این پیام را به گوش ما میرساند که نیازی به گاز ایران برای تامین نیاز خود در کوتاه‌ مدت نخواهد داشت.

رکود پیش روی اقتصاد اتحادیه اروپا

با انتشار گزارش هایی در رابطه با رکود پیش روی اقتصاد اتحادیه اروپا به دلیل مشکلات در عرضه انرژی و افزایش تورم در منطقه تک ارزی یورو، قیمت گاز با کاهش شدید همراه شد و حتی برای تحویل نقدی یک ساعت بعد، برای مدتی زیر صفر رفت و منفی ۱۵ یورو معامله شد.

افزایش نامتعارف قیمت گاز به دلیل نگرانی از کمبود آن در چند ماه اخیر و تحولات بازارهای آتی، سبب به کاهش قیمت گاز شد.

اتفاق های اخیر‌ که پس از جنگ روسیه با اوکراین در جهان پدید آمد، سبب شد تا رکود اقتصادی در جهان طبق پیش ‌بینی‌ بانک جهانی برای ۱۲ ماه آینده و در نتیجه ریزش مصرف انرژی خواهد شد که این امر نیز برای کاهش قیمت گاز تاثیر گذار بود.

با کاهش عرضه گاز در پی تحریم ‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه و تعطیلی خط لوله نورد استریم 1 به دلیل مشکلات فنی در نتیجه تحریم‌ ها در ماه اوت، آلمان به‌ عنوان بزرگ ‌ترین اقتصاد اتحادیه اروپا با رکود و کوچک شدن اقتصاد خود مواجه شد که بر طبق پیش ‌بینی‌ها کشورهای دیگر اروپایی نیز در همین مسیر قرار گرفته اند.

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (آیا اروپا از گاز ایران بی نیاز شده است؟)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :