🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

هشدار سازمان بورس به متخلفان در معاملات الگوریتمی

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

سازمان بورس گزارش کرد: فعالیتی که سبب شود به نقص قوانین یا بر هم زدن روند طبیعی معاملات شود، شناسایی و با متخلف برخورد قانونی می شود. سازمان بورس و

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

هشدار سازمان بورس به متخلفان در معاملات الگوریتمی سهامیـــــــــر

هشدار سازمان بورس به متخلفان در معاملات الگوریتمی

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

سازمان بورس گزارش کرد: فعالیتی که سبب شود به نقص قوانین یا بر هم زدن روند طبیعی معاملات شود، شناسایی و با متخلف برخورد قانونی می شود.

سازمان بورس و اوراق بهادار

به گزارش سهامیر، سازمان بورس و اوراق بهادار گزارش کرد: معاملات الگوریتمی که از الزامات ماده 10 دستورالعمل اجرایی معاملات برخط تبعیت می‌کند در سامانه معاملات دارای برچسب‌ های جداگانه بوده و قابل شناسایی است.

با این حال افرادی که بصورت غیرمجاز و از طریق کدنویسی بر بستر برخط، اقدام به استفاده از الگوریتم می‌کنند، بطور قطع قابل شناسایی نبوده و صرفا از طریق مطالعه رفتار سهامداران، موارد مشکوک به استفاده از معاملات الگوریتمی شناسایی می‌‏شود.

مجموع نسبت حجم و ارزش معاملات الگوریتمی مجاز به حجم و ارزش کل معاملات در 7 ماه سال جاری بسیار اندک و یک درصد بود که عمده استفاده‌کنندگان از معاملات الگوریتمی نیز بازارگردان‌ها هستند.

با توجه به ماهیت معاملات الگوریتمی و امکان استفاده هر کاربر بر خط از ربات‌های سفارش‌گذاری بدون ثبت لاگ الگوریتمی، شناسایی دقیق این گونه معاملات بدون توجه به نوع فعالیت صورت گرفته امکان ‏‌پذیر نیست. بنابراین تنها راه شناسایی معاملات الگوریتمی غیرمجاز، شناسایی الگوهای رفتاری این معاملات است. الگوهایی که بعضاً با رفتارهای سهامداران عادی نیز می‌تواند تشابه داشته باشد.

بنابراین نظارت‌های صورت گرفته در واحدهای نظارتی، قائم به فرد انجام دهنده معاملات اعم از انسان یا ربات نیست و هرگونه فعالیتی که منجر به نقص قوانین و یا بر هم زدن روند طبیعی معاملات شود،  چه بصورت الگوریتمی یا عادی انجام‌ شده باشد، شناسایی و با شخص متخلف برخورد قانونی صورت می گیرد.

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (هشدار سازمان بورس به متخلفان در معاملات الگوریتمی)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :