🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

قیمت جهانی طلا امروز 4 آبان

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۱ درصد رشد به ۱۶۵۶ دلار و ۶۳ سنت رسید. اثر دلار بر روی طلا به‌ گزارش سهامیر، کاهش نسبی ارزش دلار آمریکا و

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

قیمت جهانی طلا امروز 4 آبان سهامیـــــــــر

قیمت جهانی طلا امروز 4 آبان

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۱ درصد رشد به ۱۶۵۶ دلار و ۶۳ سنت رسید.

اثر دلار بر روی طلا

به‌ گزارش سهامیر، کاهش نسبی ارزش دلار آمریکا و سود اوراق بهره خزانه ‌داری این کشور باعث رشد قیمت طلا در روز چهارشنبه شده‌است. سرمایه‌گذاران انتظار آرام‌ تر شدن سیر افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا را در ماه دسامبر دارند.

تاجران باور دارند در شرایطی که انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا در اجلاس ماه نوامبر نرخ بهره را 75 واحد دیگر افزایش دهد، تمایل برای طلا همچنان بی‌ ثبات خواهد بود، چون سرمایه ‌گذاران در حال بررسی سیر افزایش نرخ بهره فدرال‌ رزرو هستند.

درحال‌ حاضر افت ارزش دلار در برابر سایر ارزهای بزرگ دنیا تا حدی از قیمت طلا حمایت می‌کند. شاخص دلار با یک کاهش 0.05 درصدی به 110.976 رسیده‌ است. ضعف دلار تمایل برای خرید کالاهایی را که بر پایه این ارز محاسبه می‌شوند افزایش می‌دهد.

تحلیلگران باور دارند نوسان بازار طلا در حال حاضر نتیجه بالا و پایین رفتن شاخص دلار به‌عنوان رقیب همیشگی طلا بوده است. اما سرمایه ‌گذاران می‌دانند طلا نسبت‌ به سایر ارزهای دنیا مانند یورو، پوند و ین هنوز نقش خود را به ‌عنوان یک پشتوانه ایمن حفظ کرده‌است.

از طرف دیگر، متخصصین بازار طلا باور دارند ادامه ضعف طلا تا کمتر از 1655 دلار می‌تواند زمینه ریزش آن تا 1615 و 1600 دلار را فراهم کند، اما افزایش آن تا بیش ‌از 1655 دلار راه را برای رسیدن به 1670 و 1680 دلار باز خواهد کرد.

قیمت نقره امروز با 0.50 درصد افزایش به 19 دلار و 45 سنت رسید و پلاتین با 0.49 درصد افزایش 923 دلار و 67 سنت معامله می‌شود.

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (قیمت جهانی طلا امروز 4 آبان)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :