🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۱/۰۸/۰۲

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد افت به ۱۶۵۷ دلار و ۵۸ سنت رسید. کاهش قیمت طلا به ‌گزارش سهامیر، قیمت طلا بر خلاف رشد 1.8 درصدی در

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۱/۰۸/۰۲ سهامیـــــــــر

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۱/۰۸/۰۲

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد افت به ۱۶۵۷ دلار و ۵۸ سنت رسید.

کاهش قیمت طلا

به ‌گزارش سهامیر، قیمت طلا بر خلاف رشد 1.8 درصدی در روز گذشته امروز کاهش یافت که می‌توان آن را نتیجه افزایش دوباره ارزش دلار دانست. از بین رفتن امید برای آسان ‌تر شدن سیاست‌ های پولی فدرال‌ رزرو آمریکا هم به ریزش بیشتر قیمت طلا کمک کرد.

شاخص دلار 0.4 درصد افزایش ‌یافته و تمایل برای خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا پائین آورده‌است. دراین‌ بین، سوده ده ‌ساله خزانه ‌داری آمریکا کمی نسبت ‌به رکورد 15 ساله ‌ای که در روز جمعه به آن رسیده بود پایین آمده‌ است.

تحلیلگران باور دارند طلا هنوز از محدوده‌ خطر خارج نشده‌ است و تحولات آن بستگی به اطلاعات و تصمیمات فدرال ‌رزرو آمریکا در اجلاس آینده‌ در مورد ادامه سیر صعود نرخ بهره دارد.

قیمت طلا بیش‌ از 9 درصد از ابتدای سال جاری میلادی در بحبوحه افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا کاهش ‌یافته است. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری فلزات گران ‌بها ازجمله طلا را افزایش می‌دهد.

برخی تحلیلگران باور دارند اگر بانک مرکزی آمریکا به سیاست فعلی خود ادامه دهد و تورم هم همچنان رو به ‌افزایش باشد، قیمت طلا در سال آینده به محدوده 1500 تا 1600 دلار می‌رسد.

قیمت نقره با 1.59 درصد رشد به 19 دلار و 37 سنت رسید و پلاتین با 0.66 درصد رشد 941 دلار و 3 سنت معامله می‌شود.

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۱/۰۸/۰۲)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :