🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

اخبار مهم برای بورس امروز دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

به گزارش سهامیر، شاخص کل بورس تهران دیروز با کاهش ۱۲ هزار و ۱۶۱ واحدی به سطح یک میلیون و ۲۹۶ هزار واحدی رسید. شاخص هم‌ وزن نیز با کاهش

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

اخبار مهم برای بورس امروز دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ سهامیـــــــــر

اخبار مهم برای بورس امروز دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

به گزارش سهامیر، شاخص کل بورس تهران دیروز با کاهش ۱۲ هزار و ۱۶۱ واحدی به سطح یک میلیون و ۲۹۶ هزار واحدی رسید. شاخص هم‌ وزن نیز با کاهش ۰٫۳۴ درصدی در سطح ۳۷۷ واحدی قرار گرفت. نکته مهم اینجاست که روز گذشته شاخص کل بورس تغییر کانال داد و وارد محدوده ۱٫۲ میلیونی شد.

بورس کالای ایران

امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان باور دارند که تالار شیشه‌ ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین نظر این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی منفی می‌شود.

محمدرضا بهنام ‌زاده، مدیر پذیرش بورس کالای ایران بیان کرد: در جلسه هیات پذیرش بورس کالا که با حضور مدیران شرکت ایران خودرو برگزار شد،‌ محصولات ۲۰۷ و تارا این خودروساز برای عرضه در بورس کالای ایران پذیرش شد.

این پذیرش خودروهای جدید می‌تواند به نفع اقتصاد و بازار سرمایه باشد و در بلند مدت اعتماد و نقدینگی را در بازار سهام افزایش می‌دهد.

مدیر نهادهای مالی شرکت فرابورس ایران با انتشار بیانیه ای از پذیره‌ نویسی و عرضه واحدهای سرمایه‌گذاری «صندوق سرمایه‌گذاری نوع دوم پایدار نو ویرا» خبر داد. این پذیره‌ نویسی امروز به پایان خواهد رسید.

بورس انرژی و بورس کالا همواره میزبان عرضه‌های جدید هستند که این عرضه‌ها می‌تواند نقدینگی جدید وارد بازار سرمایه کند. از سوی دیگر اقتصاد کشور نیز به آرامش خواهد رسید.

در سیصد و نومین جلسه هیات واگذاری در خصوص برنامه بلوک بندی واگذاری دولت در دو شرکت استقلال و پرسپولیس بحث و تصمیم گیری شد.

به طور کلی تصمیمات برای واگذاری بلوکی استقلال و پرسپولیس می‌تواند یک عامل قوی برای افزایش نقد شوندگی و اعتماد این دو باشگاه باشد.

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (اخبار مهم برای بورس امروز دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :