🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

سد زاینده رود ۱۱ درصد و سدهای تهران ۱۹درصد آب دارد

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

گزارش های دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور حاکی از آن است که، با سپری شدن ۳۰ روز از سال آبی (۱۴۰۲-۱۴۰۱) میزان حجم آب در مخازن سد‌های کشور حدود

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

سد زاینده رود ۱۱ درصد و سدهای تهران ۱۹درصد آب دارد سهامیـــــــــر

سد زاینده رود ۱۱ درصد و سدهای تهران ۱۹درصد آب دارد

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

گزارش های دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور حاکی از آن است که، با سپری شدن ۳۰ روز از سال آبی (۱۴۰۲-۱۴۰۱) میزان حجم آب در مخازن سد‌های کشور حدود ۱۸.۱۲ میلیارد مترمکعب بوده و شاهد افت ۱۴ درصدی ورودی به مخازن نسبت به سال گذشته هستیم.

بررسی وضعیت ورودی سدهای کشور

به گزارش سهامیر، فیروز قاسم زاده، مدیرکل دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور، بیان کرد: بررسی وضعیت ورودی سدهای کشور نشان می‌دهد ورودی به مخازن در سال آبی جاری به 830 میلیون متر مکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته 14 درصد افت دارد.

وی اضافه کرد: میزان پرشدگی سد زاینده رود در استان اصفهان، سدهای استان تهران، سدهای استان خوزستان و سدهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه در شرایط فعلی به ترتیب حدود 11 درصد، 19 درصد، 43 درصد و 29 درصد است.

شایان ذکر است، با توجه  به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر کم بارشی فصل پاییز 1401 و به تبع آن کاهش ورودی‌ها به مخازن سدها، صرفه ‌جویی در مصرف آب امری بسیار مهم است.

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (سد زاینده رود ۱۱ درصد و سدهای تهران ۱۹درصد آب دارد)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :