🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

کاهش ۸۲ درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در ایران

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

براساس آمار های منتشرشده از سوی وزارت صمت در شش ‌ماهه نخست سال ۱۴۰۱ حجم سرمایه‌گذاری خارجی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۲.۷ درصد افت پیدا کرده است. ارزش

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

کاهش ۸۲ درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در ایران سهامیـــــــــر

کاهش ۸۲ درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در ایران

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

براساس آمار های منتشرشده از سوی وزارت صمت در شش ‌ماهه نخست سال ۱۴۰۱ حجم سرمایه‌گذاری خارجی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۲.۷ درصد افت پیدا کرده است.

ارزش سرمایه‌ گذاری خارجی

این آمار نشان می‌دهد در شش‌ ماه گذشته، ۷۳ مورد سرمایه‌ گذاری خارجی به ارزش ۳۸۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار در بخش صنعت، معدن و تجارت تصویب شده که از لحاظ تعداد ۷.۵ و از نظر ارزش ۸۲.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

اما در مدت مشابه سال گذشته ۷۹ مورد سرمایه ‌گذاری خارجی به ارزش ۲ میلیارد و ۲۱۵ میلیون دلار در این بخش تصویب شده بود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت صمت، بیشترین حجم سرمایه ‌گذاری خارجی در دوره مورد بررسی نیز در گروه ‌های چوب و محصولات چوب و چوب‌ پنبه بوده است و پنج کشور اول از لحاظ ارزش سرمایه‌ گذاری خارجی مصوب نیز کشور ‌های افغانستان با ۱۴۹.۸ میلیون دلار، چین با ۷۵.۵ میلیون دلار، ترکیه با ۴۴.۸ میلیون دلار، هند با ۳۳.۸ و امارات با ۲۰.۹ میلیون دلار هستند.

همچنین استان‌های فارس ۴۱ درصد، خراسان جنوبی ۲۱، خراسان رضوی ۱۵، هرمزگان ۱۲ و تهران ۱۱ درصد از حجم سرمایه ‌گذاری خارجی مصوب در بخش صعت، معدن و تجارت را جذب کرده‌اند.

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (کاهش ۸۲ درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در ایران)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :