🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

اتحاد اعضای اوپک ‌پلاس برای کاهش تولید نفت

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

اعضای گروه اوپک ‌پلاس به ‌خلاف ادعای آمریکا مبنی بر اینکه به اجبار طرح کاهش تولید را امضا کردند، حمایت خود از این تصمیم را اعلام کردند. اظهارات اعضای اوپک‌

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

اتحاد اعضای اوپک ‌پلاس برای کاهش تولید نفت سهامیـــــــــر

اتحاد اعضای اوپک ‌پلاس برای کاهش تولید نفت

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

اعضای گروه اوپک ‌پلاس به ‌خلاف ادعای آمریکا مبنی بر اینکه به اجبار طرح کاهش تولید را امضا کردند، حمایت خود از این تصمیم را اعلام کردند.

اظهارات اعضای اوپک‌ پلاس در روز یکشنبه

به‌ گزارش سهامیر، اعضای اوپک‌ پلاس در روز یکشنبه برخلاف ادعای کاخ سفید، این طرح را امضا کردند.

آمریکا در روز پنجشنبه گزارش کرد این کاهش تولید درآمد خارجی روسیه را تقویت می‌کند و ادعا کرد این اقدام به ‌دلایل سیاسی توسط عربستان مهندسی شده است، اما عربستان حمایت خود از مسکو در حمله به اوکراین را رد کرد.

پادشاه عربستان گفت کشورش به ‌سختی برای حمایت از ثبات و تعادل در بازارهای نفت کار می‌کند که یکی از آن‌ ها اجرا و حفظ قرارداد کاهش تولید در ائتلاف اوپک ‌پلاس است.

خالد بن‌ سلمان، وزیر دفاع عربستان و از پسران ملک سلمان هم بیان کرد تصمیم این ائتلاف در پنجم اکتبر برای کاهش 2 میلیون بشکه‌ ای تولید نفت برخلاف محدودیت عرضه در بازار، با اتفاق ‌نظر همه و براساس عوامل اقتصادی گرفته شده است.

وزرای چندین کشور عضو اوپک از جمله امارات از بیانات وی حمایت کرده‌اند.

سهیل المزروعی وزیر انرژی عربستان در توئیتر نوشت: آخرین تصمیم اوپک‌ پلاس با اتفاق ‌نظر هم گرفته شده و یک تصمیم کاملاً فنی بدون هیچ قصد سیاسی بوده است.

شرکت بازرگانی نفت عراق (سومو) به ‌دنبال این توییت بیان کرد: یک توافق نظر کامل بین اعضای اوپک ‌پلاس وجود دارد که بهترین رویکرد برای مقابله با شرایط فعلی بازار نفت، این رویکرد پیشگیرانه برای حمایت از ثبات بازار است.

کویت، عمان و بحرین هم طی بیانیه ‌هایی جداگانه بیان کردند این تصمیم با اتفاق ‌نظر همه اعضا گرفته شده است.

وزیر انرژی الجزایر هم  این تصمیم را یک تصمیم تاریخی نامید. وی به ‌همراه دبیرکل اوپک اطمینان کامل خود به این تصمیم را ابراز کردند.

برخی تحلیلگران معتقد اند بی‌ثباتی موجود در بازار های نفت خام از طریق یک کاهش تولید که سرمایه ‌گذاران را جذب بازار می‌کند حل خواهد شد.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در روز پنجشنبه گفت برخی اعضای اوپک توسط عربستان به اجبار این طرح را امضا کردند. وی اضافه کرد این کاهش تولید درآمد روسیه را بالا می ‌برد و تأثیر تحریم‌ هایی را که به‌ خاطر حمله به اوکراین علیه روسیه وضع شده‌اند کاهش می‌دهد.

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (اتحاد اعضای اوپک ‌پلاس برای کاهش تولید نفت)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :