🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

مانور برجامی بورس / راه شاخص کل و هم‌ وزن از هم جدا شد

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

بورس رنگ برجامی گرفته است و همانگونه که پیش بینی می شد فشار بر نمادهای دلار افزایش یافت و در نقطه مقابل بانکی ها و خودرویی ها با افزایش اقبال

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

مانور برجامی بورس / راه شاخص کل و هم‌ وزن از هم جدا شد سهامیـــــــــر

مانور برجامی بورس / راه شاخص کل و هم‌ وزن از هم جدا شد

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

بورس رنگ برجامی گرفته است و همانگونه که پیش بینی می شد فشار بر نمادهای دلار افزایش یافت و در نقطه مقابل بانکی ها و خودرویی ها با افزایش اقبال معامله گران روبرو بودند. رقابتی که در نهایت به افت بیش از ۸٬۱۰۰ واحدی شاخص کل انجامید. اما شاخص هم وزن امروز را با افزایش بیش از ۴۵۲ واحدی به پایان برد.

سیگنال برجام

فعلاً دور دور برجام است؛ اخبارهای منتشر شده همگی حاکی از روند مثبت گفتگوها و نامه نگاری های میان طرفین خبر می دهند و حداقل در شرایط کنونی بازار به این نتیجه رسیده که برجام نهایی شده است. کاهش دوباره قیمت دلار به زیر سطح ۳۰ هزار تومان هم سیگنال دیگری از نهایی شدن برجام به بورس مخابره کرد.فارغ از اینکه آیا واقعاً برجام نهایی می شود یا خیر،‌ معاملات امروز بورس نمونه بازار پس از برجام بود؛ دلاری‌هایی که معاملات منفی را تجربه کردند و ریالی‌ها به رنگ سبز درآمدند.

وضعیت خوب ریالی ها،وضعیت معاملات

در حقیقت بازار امروز تقابل میان فلزی‌ها، پالایشی‌ها و پتروشیمی‌ها با خودرویی‌ها و بانکی‌ها بود؛ رقابتی که در نهایت به افت بیش از ۸٬۱۰۰ واحدی شاخص کل انجامید. اما شاخص هم وزن امروز را با افزایش بیش از ۴۵۲ واحدی به پایان برد.رزش معاملات خرد نسبت به روز گذشته بهبود یافت و برای چهارمین روز پیاپی به بیش از سه هزار میلیارد تومان رسید؛ ارزش معاملات خرد بازار امروز حدود ۳هزار و ۵۱۲ میلیارد تومان بود تا از یکسو نسبت به روز گذشته بهبود یافته باشد و از سوی دیگر،‌ برای چهارمین روز متوالی بالای سطح سه هزار میلیاد تومان باقی بماند. هر چند که در ابتدای بازار ارزش معاملات نسبت به روز گذشته کاهش نسبی را نشان می داد اما در ادامه و به ویژه در یک ساعت پایانی بازار شاهد رشد ارزش معاملات خرد بودیم.

عملکرد حقیقی ها

حقیقی‌ها در معاملات امروز بیش از ۱۷۵ میلیارد تومان از بازار خارج کردند؛ شپنا با ۳۹، های وب با ۱۹ و پترول با ۱۴ میلیارد تومان بیش‌ترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند و در نقطه مقابل، خساپا با ۷۰، وساپا و سمگا با ۸ میلیارد تومان شاهد بیش‌ترین ورود پول حقیقی بود.به نظر می رسد که با توجه به اخبار برجامی، حقیقی‌های بازار از صنایع دلاری به سمت صنایع ریالی رفته اند.

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (مانور برجامی بورس / راه شاخص کل و هم‌ وزن از هم جدا شد)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :