🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

اصلاح یارانه دارو به زودی عملیاتی می‌شود

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

زیرساخت‌ها برای اصلاح یارانه دارو آماده و به‌زودی عملیاتی می‌شود. به گفته سخنگوی دولت: با انتقال ارز ترجیحی دارو به بیمه‌ها قیمت دارو  تغییری نکرده و پرداختی از جیب مردم

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

اصلاح یارانه دارو به زودی عملیاتی می‌شود سهامیـــــــــر

اصلاح یارانه دارو به زودی عملیاتی می‌شود

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

زیرساخت‌ها برای اصلاح یارانه دارو آماده و به‌زودی عملیاتی می‌شود.

به گفته سخنگوی دولت:

با انتقال ارز ترجیحی دارو به بیمه‌ها قیمت دارو  تغییری نکرده و پرداختی از جیب مردم صورت نمی‌گیردو در واقع با اصلاح سیاست ارزی دارو  متغیری به نام یارانه دارو در هنگام خرید در نسخه‌های بیماران اعمال شده و دولت آن را پرداخت می‌کند.

مطابق گزارشات صداوسیما

کمبود دارو در کشور برخی از بیماران را با مشکل جدی رویرو شده و مردم می‌گویند برای پیدا کردن داروی موردنیاز خود دچار مشکل هستند. گفته می شود یکی از علل این کمبود اختصاص ارز ترجیحی به دارو می باشد.

گفته می شود با توجه به اختلاف نرخ ارز، قاچاق معکوس زیاد شده و ارزی که برای واردات دارو اختصاص می‌یافت تا به دست مصرف‌کننده برسد، از زنجیره خارج و به کشور‌های همسایه قاچاق می‌شده است.در این میان اختصاص ارز ترجیحی دارو به واردکنندگان و ثابت نگه داشتن قیمت دارو منجر به بروز مشکلات فراوانی در تولید  دارو وکاهش  عرضه آن شده است.

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (اصلاح یارانه دارو به زودی عملیاتی می‌شود)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :