🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

رشد بالای تورم ماهانه در مسکن تهران

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

بانک مرکزی اعلام کرده است که قیمت مسکن 8.4 درصد رشد ماهانه داشته و قیمت آن به میزان متوسط 39 میلیون و 400 هزار تومان شده است. بیشترین رشد ماهانه

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

رشد بالای تورم ماهانه در مسکن تهران سهامیـــــــــر

رشد بالای تورم ماهانه در مسکن تهران

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

بانک مرکزی اعلام کرده است که قیمت مسکن 8.4 درصد رشد ماهانه داشته و قیمت آن به میزان متوسط 39 میلیون و 400 هزار تومان شده است.

بیشترین رشد ماهانه قیمت در 20 ماه اخیر رخ داده است.

مطابق با اعلام مرکز آمار ایران قیمت متوسط تهران در خرداد ماه برابر با 41 میلیون و 408 هزار تومان بوده و تورم ماهانه آن معادل با 7.1 درصد  است. این بیشترین رشد ماهانه قیمت مسکن تهران در بازه 15 ماهه اخیر بوده است.

به عبارت دیگر باوجود مغایرت آماری در مرکز آمار و بانک مرکزی اما روندها تقریبا از یک اتفاق یکسان سخن می گویند. افتادن بازار مسکن در کورس افزایش قیمت.

 رکورد دوم  تورم سالانه نهاده های ساختمانی در تهران

در این میان تغییرات قیمت در هر کالا می توان وضعیت قیمت ها در تولید آن کالا را نیز مورد ارزیابی قرار داد. که در واقع در بازار مسکن همان وضعیت نهاده های ساختمانی است.

مطابق اطلاعات مرکز آمار تورم نهاده های ساختمانی در کشور برابر با 55.3 درصد بوده که دومین رکورد را در بازه 10 ساله داشته است.

قابل ذکر است بیشترین رکورد نیز مربوط به سال 99 بوده که معادل با 76 درصد ثبت شده بود.

به بیان دیگر دیگر تورم ساخت و ساز مسکن هنوز بالاتر از مرز 50 درد قرار دارد که خود عامل بازدارنده پایین آمدن قیمت ها در بازه کوتاه مدت شده است.

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (رشد بالای تورم ماهانه در مسکن تهران)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :