🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

۶ بانک کشور در فهرست بانک های ورشکسته هستند

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

 رییس اتاق بازرگانی تهران گفت: بر اساس گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی ۶ بانک کشور در فهرست شرکتهای مشمول ماده ۱۴۱ هستند و بنابراین باید مجامع عمومی و فوق

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 1706
2 دهه تجربه

بازارهای مالی و سرمایه گذاری

رشته های منعطف

پوشش بیش از 130 رشته تخصصی

رتبه 1 خدمات حرفه ای

کسب رتبه برتر از PPQ

کادر علمی

تیم متخصص و آزموده

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

۶ بانک کشور در فهرست بانک های ورشکسته هستند سهامیـــــــــر

۶ بانک کشور در فهرست بانک های ورشکسته هستند

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

 رییس اتاق بازرگانی تهران گفت:

بر اساس گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی ۶ بانک کشور در فهرست شرکتهای مشمول ماده ۱۴۱ هستند و بنابراین باید مجامع عمومی و فوق العاده آنها تشکیل شده و به سرعت تعیین تکلیف بشوند.

مسعود خوانساری رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در جلسه امروز هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، به گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی که برای اولین بار در مورد صورتهای مالی بانکها منتشر شده است اشاره کرد و گفت: بر اساس این گزارش، زیان انباشته بانکها ۸۱۶ هزار میلیارد ریال بوده که نشان می دهد برخی از بانکها در ترازنامه های خود وضعیت خوبی ندارند.

وی افزود: بر اساس این گزارش، حداقل ۶ بانک مشمول ماده ۱۴۱ و باید مجامع عمومی و فوق العاده تشکیل داده و وضعیت آنها تعیین تکلیف بشود.

خوانساری گفت تورم امروز دنیا و‌ ایران حاصل شیوع کرونا، جنگ روسیه و اوکراین و نیز افزایش قیمت انرژی در دنیا است، گفت: اگرچه روند کاهشی تورم ظرف ماههای پایانی سال ۱۴۰۰ مشهود بود اما در ماههای ابتدایی سال جاری باز هم روند افزایشی به خود گرفت ‌‌و در خرداد تورم نقطه به نقطه ۱۳.۳ درصد رشد کرد که این امر بهانه ای جدید به دست مخالفان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی داد.

وی افزود: اگرچه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بر تورم اثرگذار بود اما عوامل دیگری هک در این میان اثرگذار بودند؛ به نحوی که رشد پایه حقوق در سال ۱۴۰۱، افزایش نقدینگی و پایه پولی بر تورم اثرگذار بوده و البته قیمت جهانی کالاها هم بر رشد تورم در ایران بدون تاثیر نبوده است.

به گفته خوانساری، البته تورم در دنیا بالا رفته و هم اکنون کشورهایی همچون روسیه با ۱۷ درصد، برزیل با ۱۲ درصد، انگلیس با ۹ درصد و آمریکا با ۸ درصد تورم مواجه اند.

وی معتقد است که افت شدید نسبت به حل صلح آمیز مناقشه هسته ای ایران با دنیا نیز در شکل گیری انتظارات تورمی بی تاثیر نبوده است.

رییس اتاق بازرگانی تهران ابراز امیدواری کرد:

تا دولت نسبت به تداوم اجرای سیاست ارز تک نرخی و هدفمندی یارانه ها اهتمام جدی داشته باشد و تورم منجر به عقب نشینی از اجرای این سیاست نگردد.

وی اظهار داشت: رشد اقتصادی در ایران روند مناسبی را سپری نمی کند و رشد اقتصادی در دهه ۹۰ کاملا منفی بوده است؛ به نحوی که گزارش ها نشانگر آن است که اگر ظرف ۶ سال آینده رشد اقتصادی هر سال ۸ درصد را تجربه کنیم، آنگاه در پایان سال ششم می توانیم شاهد رشد اقتصادی سال ۹۰ باشیم.

خوانساری گفت:

گزارش های منتشر شده از سوی فائو نشان می دهد که در فاصله سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ ایران ۲۲ درصد از مصرف گندم، ۵۲ درصد مصرف برنج، ۷۱ درصد مصرف ذرت مورد نیاز خود را واردات کرده و مجموعا بالغ بر ۳۶ درصد از مصرف مورد نیاز غلات خود را وارد کرده است، در حالیکه این رقم در سال ۲۰۰۵ معادل ۱۸.۱ درصد بوده است.

وی افزود، کشاورزان ایرانی در هر هکتار برای کشت ذرت، برنج و گندم ۲ تا ۳ برابر میانگین استاندارد جهانی آب مصرف می کنند که این واقعا اوضاع آب را نگران کننده تر از شرایط فعلی می کند.

رییس اتاق بازرگانی تهران در بخش دیگری از سخنانش گفت : 

با بیان اینکه از جمله دلایل اصلی زیان انباشته بانک‌ها مطالبات بانک‌ها از دولت، غیرمولد شدن دارایی‌های موجود، املاک پرشمار، بازدهی کم شرکت‌های زیرمجموعه، سوءمدیریت، وجود مطالبات غیرجاری و فساد در اداره بانک ها است، گفت: با توجه به اینکه قسمت اعظم سرمایه گذاری در ایران از طریق بانک‌ها ایجاد می‌شود، سالم سازی فعالیت بانک‌ها باید به صورت جدی از سوی دولت پیگیری شود.

خوانساری همچنین با اشاره به وضعیت صادرات در کشورهای در حال توسعه، به این نکته اشاره کرد که مجموع سهم کشورهای در حال توسعه از صادرات جهانی از ۱۶ درصد در سال ۱۹۹۰ به ۳۹ درصد در سال ۲۰۲۱ رسیده است.

وی ادامه داد: یکی از عوامل محرک و تأمین کننده رشد اقتصادی در این کشورها رشد صادرات بوده است؛ به عنوان مثال کشور ترکیه با استفاده از ابزار صادرات در تأمین رشد اقتصادی موافق بوده است این کشور در بازه زمانی ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲ متوسط رشد اقتصادی ترکیه ۴.۵ درصد و متوسط رشد صادرات ۴.۹۶ درصد بوده است یعنی نزدیک به ۳۰ درصد از رشد اقتصادی این کشور از طریق افزایش صادرات محقق شده است.

خوانساری گفت:

این در حالی است که داده‌های تجارت ایران حکایت از آن دارد که در اقتصاد ایران برخلاف ترکیه صادرات نه تنها ایفاگر تأمین رشد اقتصادی نبوده بلکه در برخی دوره‌ها یکی از عوامل کاهش رشد اقتصادی نیز بوده است. صادرات در ایران در سال ۱۳۹۰ حدود ۲۵۳ هزار میلیارد تومان بود در حالی که این عدد در سال ۱۳۴۰۰ به ۲۲۲ هزار میلیارد تومان رسیده است یعنی ما با یک کاهش ۱.۲۹ درصدی مواجه هستیم؛ بنابراین دولت باید بداند برای رشد اقتصادی باید به صادرات اهمیت بیشتری بدهد.

گزارش و خبر اقتصادی به نقل از سهامیر :
۶ بانک کشور در فهرست بانک های ورشکسته هستند

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (۶ بانک کشور در فهرست بانک های ورشکسته هستند)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :

پاسخگویــــــــــــــــــــــــــــــی به سوالات متداول

SAHAMIR UNIVERSITY

مرکز آموزش عالی سهامیر سهامیـــــــــر

مرکز آموزش عالی سهامیر چه خدماتی را به مخاطبان خود ارائه میدهد؟

خدمات مجموعه سهامیر در حال حاضر شامل موارد زیر هستند:

1- برگزاری دوره های آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری

2- طراحی و پیاده سازی معاملات الگوریتمی

3- صدور گواهینامه بین المللی بازارهای مالی از موسسات معتبر دنیا

4- تدوین پکیج های آموزشی حرفه ای

چطور میتوانیم با مجموعه سهامیر تماس بگیریم؟

شما میتوانید با مراجعه به صفحه تماس با ما ، از طریق شماره های درج شده با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ساعات کاری مرکز چگونه است؟

ساعات کاری مرکز سهامیر همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعت 7 صبح لغایت 20:00 میباشد

چرا باید سهامیر را برای فعالیت حرفه ای در بازارهای مالی انتخاب کنیم؟

مجموعه سهامیر بعنوان اولین مرکز آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری است که بیش از 30 سال در این حوزه فعالیت داشته و میتواند بعنوان یک منبع علمی تجربیات خود را به شما انتقال نماید.

سهامیر در چه سالی تاسیس و پایه گذاری شد؟

مرکز آموزش عالی سهامیر در سال 1371 تاسیس شد.

برای شرکت در دوره های آموزشی سهامیر از کجا شروع کنیم؟

در گام اول میبایست بازار هدف خود را انتخاب و تعیین نمایید ، سپس با اخذ مشاوره از کارشناسان ما تعیین سطح شده و در کلاس اموزشی مناسب با سطح مهارت و دانش خود ثبت نام و شرکت نمایید.

در کالج سهامیر چه رشته هایی اموزش داده میشود؟

در مجموعه آموزشی سهامیر بیش از 70 رشته تخصصی در زمینه بازارهای مالی و سرمایه گذاری آموزش داده میشود.

خدمات سهامیر چه کمکی به ما میکند و برای چه افرادی مناسب است؟

دپارتمان آموزش عالی سهامیر خدمات آموزشی خود را به عموم افراد اعم از مبتدی تا حرفه ای های بازار ارائه میکند . 

دوره های آموزشی تخصصی ، پیشرفته ، ورکشاپ های بروزرسانی و … همگی بگونه ای گرداوری شده اند که میتوانند به عموم افراد و فعالان عرصه مالی کمک نماید.

مدارک بین المللی آموزش حرفه ای چگونه صادر میشوند؟

سهامیر بعنوان نماینده و پارتنر رسمی موسسات بزرگ دنیا بصورت انحصاری این قابلیت را برای دانشپذیران خود فراهم کرده که در آزمون های بین المللی شرکت نموده و گواهینامه جهانی دریافت نمایند.

پس از پایان هر رویداد آموزشی شما به موسسات معتبر دنیا معرفی شده و در آزمون های مرتبط با رشته انتخابی خود ثبت نام میشوید . 

 

چگونه ربات تریدر تهیه و فعال کنم؟

اگر قصد دارید ربات تریدر تهیه کنید میتوانید متناسب با مشخصاتی که مد نظرتان است ربات خود را از بخش فروشگاه ربات انتخاب و تهیه نمایید.

آیا مجموعه سهامیر برای افتتاح حساب بروکر کمکی میکند؟

در تمامی دوره ها و رویدادهای آموزشی که نیاز به ساخت اکانت در بروکرهای معتبر دارید ، کارشناسان ما به شما کمک خواهند نمود و حساب کارگزاری معتبر برای شما ایجاد خواهند کرد.

چطور میتوانم از خدمات مجموعه سهامیر استفاده کنم؟

تمامی خدمات و محصولات این مرکز از طریق وب سایت رسمی مجموعه قابل تهیه و خرید هستند

هزینه خدمات سهامیر چگونه است؟

هزینه خدمات این مرکز با توجه به تنوع خدمات و محصولات متفاوت بوده ، شما میتوانید هزینه و مبلغ هر بخش را بطور مستقیم از کارشناسان ما سوال نمایید.

آیا امکان پرداخت هزینه خدمات سهامیر بصورت اقساطی وجود دارد؟

متاسفانه در حال حاضر شرایطی برای پرداخت اقساطی وجود ندارد .