🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

پورتفولیو چیست؟ 

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

پورتفولیو چیست؟ پورتفولیو مجموعه‌ای است از سرمایه‌گذاری‌های مالی مانند سهام، اوراق قرضه، کالاها، وجه نقد و معادل‌های نقدی ، از جمله صندوق‌های سرمایه‌گذاری بسته و صندوق‌های قابل معامله در بورس

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 1706
2 دهه تجربه

بازارهای مالی و سرمایه گذاری

رشته های منعطف

پوشش بیش از 130 رشته تخصصی

رتبه 1 خدمات حرفه ای

کسب رتبه برتر از PPQ

کادر علمی

تیم متخصص و آزموده

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

پورتفولیو چیست؟  سهامیـــــــــر

پورتفولیو چیست؟ 

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

پورتفولیو چیست؟

پورتفولیو مجموعه‌ای است از سرمایه‌گذاری‌های مالی مانند سهام، اوراق قرضه، کالاها، وجه نقد و معادل‌های نقدی ، از جمله صندوق‌های سرمایه‌گذاری بسته و صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF). معمولا مردم به این باور دارند که سهام، اوراق قرضه و پول نقد هسته یک سبد را تشکیل می دهند. اگرچه که اینطور است، اما نیازی نیست که به عنوان یک قانون در نظر گرفته شود. یک سبد ممکن است شامل طیف گسترده ای از دارایی ها از جمله املاک، هنر و سرمایه گذاری های خصوصی باشد.

شما ممکن است انتخاب کنید که سبد خود را نگه دارید و مدیریت کنید، یا ممکن است به یک مدیر پول، مشاور مالی یا یک متخصص مالی دیگر اجازه دهید سبد شما را مدیریت کند

مدیریت پورتفولیو

ممکن است پرتفوی سرمایه گذاری را به عنوان پایی در نظر بگیرید که به قطعاتی با اندازه های گوه ای شکل مختلف تقسیم شده است که هر قطعه نشان دهنده یک کلاس دارایی و/یا نوع سرمایه گذاری متفاوت است. هدف سرمایه گذاران ایجاد یک پرتفوی با تنوع مناسب برای دستیابی به تخصیص پرتفوی ریسک-بازده است که برای سطح تحمل ریسک آنها مناسب است. اگرچه سهام، اوراق قرضه و وجه نقد عموماً به‌عنوان بلوک‌های اصلی یک سبد در نظر گرفته می‌شوند، شما ممکن است یک سبد با انواع مختلفی از دارایی‌ها از جمله املاک و مستغلات، سهام طلا ، انواع مختلف اوراق قرضه، نقاشی‌ها و سایر مجموعه‌های هنری ایجاد کنید

به طور کلی، یک استراتژی محافظه کارانه سعی می کند از ارزش یک سبد با سرمایه گذاری در اوراق بهادار با ریسک کمتر محافظت کند. در مثال، خواهید دید که 50٪ کامل به اوراق قرضه اختصاص داده شده است ، که ممکن است شامل شرکت های با درجه بالا و اوراق قرضه دولتی، از جمله شهرداری ها (munis) باشد.

تخصیص 20 درصد سهام می تواند شامل سهام بلوچیپ یا سهام بزرگ باشد و 30 درصد از سرمایه گذاری های کوتاه مدت ممکن است شامل وجه نقد، گواهی سپرده (CD) و حساب های پس انداز با بازده بالا باشد

انواع پورتفولیو

به اندازه سرمایه گذاران و مدیران پول، انواع مختلفی از پورتفولیو و استراتژی های پرتفوی وجود دارد. همچنین ممکن است چندین پورتفولیو داشته باشید که محتوای آنها می تواند استراتژی یا سناریوی سرمایه گذاری متفاوتی را منعکس کند که برای نیازهای متفاوتی ساختار یافته است.

یک نمونه کار ترکیبی

رویکرد پورتفولیو ترکیبی در بین طبقات دارایی متنوع می شود. ایجاد یک سبد ترکیبی مستلزم گرفتن موقعیت در سهام و همچنین اوراق قرضه، کالاها، املاک و مستغلات و حتی هنر است. به طور کلی، یک سبد ترکیبی مستلزم نسبت های نسبتاً ثابتی از سهام، اوراق قرضه و سرمایه گذاری های جایگزین است. این سودمند است، زیرا از نظر تاریخی، سهام، اوراق قرضه و جایگزین‌ها همبستگی کمتری با یکدیگر داشته‌اند.

سرمایه گذاری پرتفوی

وقتی از پورتفولیو برای مقاصد سرمایه گذاری استفاده می کنید، انتظار دارید که سهام، اوراق قرضه یا دارایی مالی دیگر بازدهی کسب کند یا ارزش آن در طول زمان یا هر دو افزایش یابد. سرمایه‌گذاری پرتفوی ممکن است استراتژیک باشد – جایی که شما دارایی‌های مالی را با قصد نگهداری آن دارایی‌ها برای مدت طولانی خریداری می‌کنید. یا تاکتیکی — جایی که شما فعالانه دارایی را به امید دستیابی به سودهای کوتاه مدت خریداری و می فروشید.

پرتفوی تهاجمی و متمرکز بر سهام

دارایی های زیربنایی در یک پرتفوی تهاجمی عموماً ریسک های بزرگی را در جستجوی بازدهی عالی متحمل می شوند. سرمایه گذاران تهاجمی به دنبال شرکت هایی هستند که در مراحل اولیه رشد خود هستند و  ارزش پیشنهادی منحصر به فردی دارند . بسیاری از آنها هنوز نام خانوادگی رایج نیستند.

پورتفولیوی دفاعی و متمرکز بر سهام

پورتفولیویی که تدافعی است، تمایل دارد بر روی کالاهای مصرفی که در برابر رکود غیرقابل نفوذ هستند، تمرکز کند. سهام تدافعی در زمان های بد و همچنین در زمان های خوب خوب عمل می کند. مهم نیست که اقتصاد در یک زمان معین چقدر بد باشد، شرکت هایی که محصولات ضروری برای زندگی روزمره را تولید می کنند زنده خواهند ماند.

یک سبد سهام متمرکز بر درآمد

این نوع پورتفولیو از سهامی که سود سهام پرداخت می کند یا انواع دیگر توزیع بین سهامداران درآمد کسب می کند. برخی از سهام در سبد درآمدی نیز می‌توانند در سبد تدافعی قرار بگیرند، اما در اینجا آنها عمدتاً به دلیل بازدهی بالا انتخاب می‌شوند. یک سبد درآمد باید جریان نقدی مثبت ایجاد کند. تراست های سرمایه گذاری املاک و مستغلات  (REIT) نمونه هایی از سرمایه گذاری های درآمدزا هستند.

پرتفوی سوداگرانه و متمرکز بر سهام

سبد سفته بازی برای سرمایه گذارانی که سطح بالایی از تحمل ریسک را دارند بهترین است. بازی‌های سوداگرانه می‌تواند شامل  عرضه‌های اولیه عمومی  (IPO) یا سهامی باشد که شایعه می‌شود اهداف تصاحب هستند. شرکت‌های فناوری یا مراقبت‌های بهداشتی در فرآیند توسعه یک محصول جدید نیز در این دسته قرار می‌گیرند. 

تاثیر تحمل ریسک بر تخصیص پورتفولیو

اگرچه یک مشاور مالی می تواند یک مدل سبد سهام عمومی برای یک فرد ایجاد کند، ریسک ریسک سرمایه گذار باید به طور قابل توجهی منعکس کننده محتوای پرتفوی باشد.

در مقابل، یک سرمایه‌گذار متحمل ریسک ممکن است برخی از سهام رشد با سرمایه کوچک را به یک موقعیت سهام رشد تهاجمی و با سرمایه‌ی بزرگ اضافه کند، برخی از اوراق قرضه با بازده بالا را فرض کند ، و به دنبال فرصت‌های سرمایه‌گذاری غیرمنقول، بین‌المللی و جایگزین برای پرتفوی خود باشد. . به طور کلی، یک سرمایه گذار باید قرار گرفتن در معرض اوراق بهادار یا طبقات دارایی را که نوسانات آنها را ناراحت می کند، به حداقل برساند.

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (پورتفولیو چیست؟ )
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :

پاسخگویــــــــــــــــــــــــــــــی به سوالات متداول

SAHAMIR UNIVERSITY

مرکز آموزش عالی سهامیر سهامیـــــــــر

مرکز آموزش عالی سهامیر چه خدماتی را به مخاطبان خود ارائه میدهد؟

خدمات مجموعه سهامیر در حال حاضر شامل موارد زیر هستند:

1- برگزاری دوره های آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری

2- طراحی و پیاده سازی معاملات الگوریتمی

3- صدور گواهینامه بین المللی بازارهای مالی از موسسات معتبر دنیا

4- تدوین پکیج های آموزشی حرفه ای

چطور میتوانیم با مجموعه سهامیر تماس بگیریم؟

شما میتوانید با مراجعه به صفحه تماس با ما ، از طریق شماره های درج شده با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ساعات کاری مرکز چگونه است؟

ساعات کاری مرکز سهامیر همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعت 7 صبح لغایت 20:00 میباشد

چرا باید سهامیر را برای فعالیت حرفه ای در بازارهای مالی انتخاب کنیم؟

مجموعه سهامیر بعنوان اولین مرکز آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری است که بیش از 30 سال در این حوزه فعالیت داشته و میتواند بعنوان یک منبع علمی تجربیات خود را به شما انتقال نماید.

سهامیر در چه سالی تاسیس و پایه گذاری شد؟

مرکز آموزش عالی سهامیر در سال 1371 تاسیس شد.

برای شرکت در دوره های آموزشی سهامیر از کجا شروع کنیم؟

در گام اول میبایست بازار هدف خود را انتخاب و تعیین نمایید ، سپس با اخذ مشاوره از کارشناسان ما تعیین سطح شده و در کلاس اموزشی مناسب با سطح مهارت و دانش خود ثبت نام و شرکت نمایید.

در کالج سهامیر چه رشته هایی اموزش داده میشود؟

در مجموعه آموزشی سهامیر بیش از 70 رشته تخصصی در زمینه بازارهای مالی و سرمایه گذاری آموزش داده میشود.

خدمات سهامیر چه کمکی به ما میکند و برای چه افرادی مناسب است؟

دپارتمان آموزش عالی سهامیر خدمات آموزشی خود را به عموم افراد اعم از مبتدی تا حرفه ای های بازار ارائه میکند . 

دوره های آموزشی تخصصی ، پیشرفته ، ورکشاپ های بروزرسانی و … همگی بگونه ای گرداوری شده اند که میتوانند به عموم افراد و فعالان عرصه مالی کمک نماید.

مدارک بین المللی آموزش حرفه ای چگونه صادر میشوند؟

سهامیر بعنوان نماینده و پارتنر رسمی موسسات بزرگ دنیا بصورت انحصاری این قابلیت را برای دانشپذیران خود فراهم کرده که در آزمون های بین المللی شرکت نموده و گواهینامه جهانی دریافت نمایند.

پس از پایان هر رویداد آموزشی شما به موسسات معتبر دنیا معرفی شده و در آزمون های مرتبط با رشته انتخابی خود ثبت نام میشوید . 

 

چگونه ربات تریدر تهیه و فعال کنم؟

اگر قصد دارید ربات تریدر تهیه کنید میتوانید متناسب با مشخصاتی که مد نظرتان است ربات خود را از بخش فروشگاه ربات انتخاب و تهیه نمایید.

آیا مجموعه سهامیر برای افتتاح حساب بروکر کمکی میکند؟

در تمامی دوره ها و رویدادهای آموزشی که نیاز به ساخت اکانت در بروکرهای معتبر دارید ، کارشناسان ما به شما کمک خواهند نمود و حساب کارگزاری معتبر برای شما ایجاد خواهند کرد.

چطور میتوانم از خدمات مجموعه سهامیر استفاده کنم؟

تمامی خدمات و محصولات این مرکز از طریق وب سایت رسمی مجموعه قابل تهیه و خرید هستند

هزینه خدمات سهامیر چگونه است؟

هزینه خدمات این مرکز با توجه به تنوع خدمات و محصولات متفاوت بوده ، شما میتوانید هزینه و مبلغ هر بخش را بطور مستقیم از کارشناسان ما سوال نمایید.

آیا امکان پرداخت هزینه خدمات سهامیر بصورت اقساطی وجود دارد؟

متاسفانه در حال حاضر شرایطی برای پرداخت اقساطی وجود ندارد .