🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

استیبل کوین چیست؟

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

استیبل کوین چیست؟ استیبل کوین نوعی ارز دیجیتال است که به عنوان مبنایی برای ارزش خود به دارایی با ثبات تری متکی است. معمولاً مردم استیبل کوین‌ها را به عنوان

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 1706
2 دهه تجربه

بازارهای مالی و سرمایه گذاری

رشته های منعطف

پوشش بیش از 130 رشته تخصصی

رتبه 1 خدمات حرفه ای

کسب رتبه برتر از PPQ

کادر علمی

تیم متخصص و آزموده

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

استیبل کوین چیست؟ سهامیـــــــــر

استیبل کوین چیست؟

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

استیبل کوین چیست؟

استیبل کوین نوعی ارز دیجیتال است که به عنوان مبنایی برای ارزش خود به دارایی با ثبات تری متکی است. معمولاً مردم استیبل کوین‌ها را به عنوان مرتبط با یک ارز فیات مانند دلار آمریکا می‌دانند، اما می‌توانند ارزش مرتبط با فلزات گرانبها یا سایر ارزهای دیجیتال را نیز داشته باشند. استیبل کوین ها اساساً یک ارز دیجیتال با نوسان کمتر هستند و پتانسیل بیشتری برای شباهت به انواع ارزهایی دارند که مردم قبلاً از آنها استفاده می کنند.

داگ بونپارث ، مشاور مالی و رئیس Bone Fide Wealth در نیویورک می‌گوید: «هدف آن فراهم کردن ثبات قیمت است زیرا مردم در حال تراکنش بین سکه‌ها یا ارزهای دیجیتال و فیات هستند، زیرا بازارهای کریپتو می‌توانند نوسان داشته باشند .

همه استیبل کوین ها توسط نوعی دارایی یا ترکیبی از دارایی ها در یک ذخیره پشتیبانی می شوند. این می تواند طلا، پول نقد یا حتی بدهی کوتاه مدت شرکتی به نام اوراق تجاری باشد. ایده این است که پول موجود در ذخایر به عنوان وثیقه برای استیبل کوین عمل می کند – هر زمان که دارنده استیبل کوین توکن های خود را نقد کند، مقدار مساوی از دارایی ها از ذخیره گرفته می شود.

انواع مختلفی از استیبل کوین ها وجود دارد و همه یکسان ایجاد نمی شوند. تتر (USDT) به عنوان اولین و بزرگترین استیبل کوین شناخته می شود و در سال 2014 ایجاد شد. طبق وب سایت آن، تقریباً 85 درصد دارایی های Tether عبارتند از پول نقد، معادل های نقدی، سپرده های کوتاه مدت و اوراق تجاری. یانگ می گوید: «USDT متعلق به تتر است، بنابراین تتر باید 1 دلار برای هر استیبل کوین در اختیار داشته باشد. 

USD Coin یکی دیگر از استیبل کوین های محبوب است که در سال 2018 توسط Circle راه اندازی شد. به گزارش Circle ، کوین USD با عرضه در گردش 49 میلیارد دلار به دلار آمریکا و خزانه‌داری کوتاه مدت متصل است. سایر استیبل کوین‌ها مانند Dai، Binance USD و TerraUSD نیز محبوب هستند، اما دارای ارزش بازار کوچک‌تر و تفکیک ذخایر متفاوت هستند.

چگونه از استیبل کوین ها استفاده می کنید؟

استیبل کوین‌ها مفید هستند زیرا به افراد اجازه می‌دهند با ارزهای دیجیتالی که به عنوان سرمایه‌گذاری عمل می‌کنند، مانند بیت‌کوین یا اتریوم ، تراکنش یکپارچه‌تر انجام دهند . آنها پلی بین ارزهای دیجیتال ناپایدار و دارایی های پایدار در دنیای واقعی مانند فیات تشکیل می دهند. با معامله با استیبل کوین به جای دلار آمریکا، می‌توانید تمام تراکنش‌های خود را در صرافی‌های کریپتو حفظ کنید ، که می‌تواند شما را از هزینه‌هایی که احتمالاً در بسیاری از صرافی‌ها ارزیابی می‌شود، در امان نگه دارد

فرض کنید مقداری سولانا و اتریوم دارید و می‌خواهید سولانای بیشتری با اتریوم خود خریداری کنید. می‌توانید اتریوم خود را با استیبل کوین‌هایی مانند USDT با ارزش دلار آمریکا مبادله کنید و از آنجا می‌توانید سولانای بیشتری با استیبل کوین‌های خود خریداری کنید. از آنجایی که سولانا و اتریوم بلاک چین‌های جداگانه‌ای هستند و تا حد زیادی از یکدیگر جدا می‌مانند، استفاده از استیبل کوین‌ها به‌عنوان واسطه می‌تواند شما را در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند و ارزش کریپتو شما را در دوره‌های معاملاتی پرنوسان حفظ کند.

یانگ می‌گوید: «گاهی اوقات تبدیل سولانا به اتریوم کمی سخت‌تر است، زیرا آنها در دو لایه متفاوت قرار دارند، همانطور که در دو پروژه متفاوت هستند، اما استیبل کوین مانند مخرج مشترک بین این دو عمل می‌کند.

اگرچه معامله‌گران کریپتو گاهی از استیبل‌کوین‌ها برای سرمایه‌گذاری‌های پیشرفته‌تر مانند سرمایه‌گذاری و وام‌دهی استفاده می‌کنند، اکثر مبتدیان از آنها برای اجتناب از کارمزد معاملات استفاده می‌کنند. بسیاری از صرافی‌های رمزنگاری هنگام مبادله دلار آمریکا با استیبل کوین، کارمزدی دریافت نمی‌کنند. به عنوان مثال، کوین بیس هیچ کارمزدی برای نقل و انتقالات بین USD Coin و دلار آمریکا دریافت نمی کند. 

یکی دیگر از کاربردهای استیبل کوین، حواله‌های بین‌المللی یا ارسال وجوه در سراسر مرزهای بین‌المللی است، اگرچه این امر می‌تواند خطرناک باشد زیرا مقررات رسمی وجود ندارد. از آنجایی که استیبل کوین ها نوعی از پول خصوصی هستند – یعنی پولی که توسط یک شرکت پشتیبانی می شود و نه دولت – این خطر واقعی وجود دارد که استیبل کوین ها به اندازه ای که تبلیغ می شود پایدار نباشند، به خصوص در زمان مشکلات اقتصادی. نگرانی های امنیتی و کلاهبرداری نیز وجود دارد. اساساً، اگر پول خود را در استیبل کوین قرار دهید، هیچ تضمینی وجود ندارد که آن را پس بگیرید.

آیا می توانید روی استیبل کوین سرمایه گذاری کنید؟

استیبل‌کوین‌ها به‌عنوان یک ارز خاص در دنیای رمزارز استفاده می‌شوند – و سرمایه‌گذاری بزرگی ایجاد نمی‌کنند. آنها برای تراکنش های دیجیتال و تبدیل دارایی های دیجیتال به و از پول “واقعی” مناسب تر هستند. 

از آنجایی که معاملات و قیمت‌های کریپتو می‌توانند خیلی سریع بالا یا پایین بروند، تبادل سکه‌ها با استیبل کوین‌ها در مقابل معامله سکه‌ها با دلارهای واقعی در داخل و خارج از حساب بانکی شما می‌تواند آسان‌تر، سریع‌تر و ارزان‌تر باشد. به عنوان مثال، می توانید بیت کوین خود را به سرعت به استیبل کوین های متصل به دلار آمریکا، مانند USDT تبدیل کنید، و بیت کوین در صرافی که در آن فعالیت می کنید به زندگی خود ادامه می دهد و ارزش خود را حفظ می کند. سپس می توانید آن استیبل کوین ها را با سکه های دیگر مبادله کنید. اگر بخواهید بیت کوین خود را مستقیماً به دلار آمریکا تبدیل کنید، ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا وارد حساب بانکی خود شوید و عملاً آن را از صرافی ارزهای دیجیتال خارج کنید. 

آینده استیبل کوین ها

به گفته کارشناسان، مقررات احتمالاً موضوع بزرگی برای استیبل کوین ها در سال 2022 خواهد بود. مانند سایر ارزهای رمزپایه، استیبل کوین ها خارج از سیستم پولی ایالات متحده عمل می کنند و مقامات بارها بر این نگرانی ها تاکید کرده اند که در حال عبور از شکاف های نظارتی هستند. 

مقامات فدرال مانند گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، و جانت یلن، وزیر خزانه داری، در میان دیگران، بیشتر نگران استیبل کوین هستند زیرا این نوع رمزارزها بیشترین پتانسیل را برای استفاده در آینده توسط مصرف کنندگان روزمره دارند. برای خریدن چیزها . به گفته کارشناسان، به همین دلیل، منتظر ادامه گفتگوها در مورد مقررات استیبل کوین در سال جاری و احتمالاً حتی قوانین باشید. 

بونپارث می‌گوید: «فکر می‌کنم سال 2022 بزرگ‌تر از سال‌های قبل از تنظیم مقررات خواهد بود. هر چه رمزارزها به جریان اصلی تبدیل شوند، تنظیم‌کننده‌ها و سیاست‌گذاران بیشتر به آن توجه خواهند کرد.» 

بونپارث می‌گوید، استیبل‌کوین‌ها به‌ویژه مورد بررسی قرار گرفته‌اند، زیرا تنظیم‌کننده‌ها نمی‌دانند باید از آنها چه تصمیمی بگیرند و عجله دارند که چگونه قوانین و دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه برخورد با استیبل کوین‌ها وضع کنند. مشخص نیست که آیا رگولاتورهای ایالات متحده تصمیم خواهند گرفت با آنها به عنوان اوراق بهادار، بانک یا چیز دیگری رفتار کنند. بر اساس گزارش بلومبرگ ، کاخ سفید در حال برنامه‌ریزی برای انتشار یک استراتژی اولیه در سراسر دولت برای ارزهای دیجیتال و سایر دارایی‌های دیجیتال است و از آژانس‌های فدرال می‌خواهد خطرات و فرصت‌های خود را ارزیابی کنند .

این بحث همچنین با موضوع کلید داغ دیگری در هم تنیده است: آیا فدرال رزرو ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC) را ارائه خواهد کرد یا خیر. فدرال رزرو در ماه ژانویه گزارشی را منتشر کرد که مدت ها منتظر آن بودیم و در مورد جوانب مثبت و منفی CBDC بررسی شد، اما تصمیم نهایی در مورد اینکه آیا باید به جلو برود یا خیر را به تعویق انداخت. در عوض، فدرال رزرو به عموم مردم و سایر سهامداران تا 20 می فرصت می دهد تا قبل از اقدام بیشتر، نظرات خود را به اشتراک بگذارند. فدرال رزرو در این گزارش اذعان کرد که این اقدام “نماینده یک نوآوری بسیار مهم در پول آمریکا خواهد بود.”

به گفته گرانت مدوکس، برنامه ریز مالی تایید شده و بنیانگذار برنامه ریزی مالی همپتون پارک مستقر در کارولینای جنوبی، هر حرکت بعدی فدرال رزرو می تواند «ارزهای رمزنگاری شده را تقویت کند یا ارزش آنها را کاهش دهد». او اخیراً به NextAdvisor گفت: «این بستگی به جهتی دارد که دولت ما انتخاب می کند.

علاوه بر این، برخی کارشناسان می گویند افزایش نرخ بهره مورد انتظار توسط فدرال رزرو در سال جاری می تواند تقاضا برای دلار آمریکا را تحریک کند و بنابراین توجه آمریکایی ها را به استیبل کوین هایی که با پول نقد پشتیبانی می شوند، جلب کند. به گفته اسکات بائر، تاجر سابق گلدمن ساکس، از آنجایی که فدرال رزرو احتمالاً در سال جاری چندین بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد، «در اصل باید به دنبال باد برای دلار باشد» و «استیبل کوین‌هایی که به دلار گره خورده‌اند نیز می‌توانند این روند را افزایش دهند». که اکنون مدیر عامل آکادمی بازرگانی Prosper است و همانطور که توسط Coindesk گزارش شده است.

 

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (استیبل کوین چیست؟)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :

پاسخگویــــــــــــــــــــــــــــــی به سوالات متداول

SAHAMIR UNIVERSITY

مرکز آموزش عالی سهامیر سهامیـــــــــر

مرکز آموزش عالی سهامیر چه خدماتی را به مخاطبان خود ارائه میدهد؟

خدمات مجموعه سهامیر در حال حاضر شامل موارد زیر هستند:

1- برگزاری دوره های آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری

2- طراحی و پیاده سازی معاملات الگوریتمی

3- صدور گواهینامه بین المللی بازارهای مالی از موسسات معتبر دنیا

4- تدوین پکیج های آموزشی حرفه ای

چطور میتوانیم با مجموعه سهامیر تماس بگیریم؟

شما میتوانید با مراجعه به صفحه تماس با ما ، از طریق شماره های درج شده با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ساعات کاری مرکز چگونه است؟

ساعات کاری مرکز سهامیر همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعت 7 صبح لغایت 20:00 میباشد

چرا باید سهامیر را برای فعالیت حرفه ای در بازارهای مالی انتخاب کنیم؟

مجموعه سهامیر بعنوان اولین مرکز آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری است که بیش از 30 سال در این حوزه فعالیت داشته و میتواند بعنوان یک منبع علمی تجربیات خود را به شما انتقال نماید.

سهامیر در چه سالی تاسیس و پایه گذاری شد؟

مرکز آموزش عالی سهامیر در سال 1371 تاسیس شد.

برای شرکت در دوره های آموزشی سهامیر از کجا شروع کنیم؟

در گام اول میبایست بازار هدف خود را انتخاب و تعیین نمایید ، سپس با اخذ مشاوره از کارشناسان ما تعیین سطح شده و در کلاس اموزشی مناسب با سطح مهارت و دانش خود ثبت نام و شرکت نمایید.

در کالج سهامیر چه رشته هایی اموزش داده میشود؟

در مجموعه آموزشی سهامیر بیش از 70 رشته تخصصی در زمینه بازارهای مالی و سرمایه گذاری آموزش داده میشود.

خدمات سهامیر چه کمکی به ما میکند و برای چه افرادی مناسب است؟

دپارتمان آموزش عالی سهامیر خدمات آموزشی خود را به عموم افراد اعم از مبتدی تا حرفه ای های بازار ارائه میکند . 

دوره های آموزشی تخصصی ، پیشرفته ، ورکشاپ های بروزرسانی و … همگی بگونه ای گرداوری شده اند که میتوانند به عموم افراد و فعالان عرصه مالی کمک نماید.

مدارک بین المللی آموزش حرفه ای چگونه صادر میشوند؟

سهامیر بعنوان نماینده و پارتنر رسمی موسسات بزرگ دنیا بصورت انحصاری این قابلیت را برای دانشپذیران خود فراهم کرده که در آزمون های بین المللی شرکت نموده و گواهینامه جهانی دریافت نمایند.

پس از پایان هر رویداد آموزشی شما به موسسات معتبر دنیا معرفی شده و در آزمون های مرتبط با رشته انتخابی خود ثبت نام میشوید . 

 

چگونه ربات تریدر تهیه و فعال کنم؟

اگر قصد دارید ربات تریدر تهیه کنید میتوانید متناسب با مشخصاتی که مد نظرتان است ربات خود را از بخش فروشگاه ربات انتخاب و تهیه نمایید.

آیا مجموعه سهامیر برای افتتاح حساب بروکر کمکی میکند؟

در تمامی دوره ها و رویدادهای آموزشی که نیاز به ساخت اکانت در بروکرهای معتبر دارید ، کارشناسان ما به شما کمک خواهند نمود و حساب کارگزاری معتبر برای شما ایجاد خواهند کرد.

چطور میتوانم از خدمات مجموعه سهامیر استفاده کنم؟

تمامی خدمات و محصولات این مرکز از طریق وب سایت رسمی مجموعه قابل تهیه و خرید هستند

هزینه خدمات سهامیر چگونه است؟

هزینه خدمات این مرکز با توجه به تنوع خدمات و محصولات متفاوت بوده ، شما میتوانید هزینه و مبلغ هر بخش را بطور مستقیم از کارشناسان ما سوال نمایید.

آیا امکان پرداخت هزینه خدمات سهامیر بصورت اقساطی وجود دارد؟

متاسفانه در حال حاضر شرایطی برای پرداخت اقساطی وجود ندارد .