🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

نماد جفت ارز CHF/NOK

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

جفت ارز CHF/NOK از نرخ گذاری مستقیم برخوردار بوده. واحد ارزی اصلی فرانک سوئیس CHF به شمار می آید. واحد ارزی کرون نروژ NOK نیز، از نرخ متغیر برخوردار می باشد.

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

نماد جفت ارز CHF/NOK سهامیـــــــــر

نماد جفت ارز CHF/NOK

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

نماد جفت ارز CHF/NOK

جفت ارز فرانک سوئیس و کرون نروژ (CHF/NOK) به عنوان جفتی از دو ارز بسیار مستحکم دنیا، به شمار می آیند. سوئیس به عنوان یکی از 20 کشور برتر دنیا در حوزه ی تولیدات صنعتی و یکی از 10 کشور برتر جهان، با حقوق متوسط رو به بالا به شمار می آید.

وضعیت اقتصاد سوئیس

حدود یک سوم تولیدات داخلی این کشور، صادر می گردد. کیفیت بالای تولیدات و محصولات این کشور نیز، به نوبه ی خود منجر به افزایش سود خالص حساب بازرگانی این کشور می گردد. یکی از نمادینه ترین تولیدات این کشور، شامل ساعت های معروفش می باشد.

حجم کلی این قبیل صادرات کشور سوئیس، به میزان 2.37 میلیارد دلار، رقم خورد. در کشور سوئیس چندی از مراکز مهم پروژه های شیمیایی و کشاورزی جهانی موجود بوده و بخش عظیمی از تولیدات ناخالص داخلی این کشور، شامل کالا های گران بها و همچنین ساعت، می باشد.

فرانک سوئیس

واحد ارزی فرانک سوئیس (با کد بانکی CHF) ارز قانونی سیستم مالی کشور سوئیس و لیختن اشتاین به حساب می آید. نام دیگر این واحد ارزی می باشد. سکه های پول این کشور نیز از طریق خانه ی فدرال سکه، توزیع می شود.

 عرضه و توزیع این پول را نیز، بانک مرکزی بانک ملی سوئیس (Schweizerische Nationalbank, Banque Nationale Suisse, Banca Naziunala Svizra, Banca Nazionale Svizzera) سوئیس به عهده دارد. . این بانک سیاست گذاری های مالی کشور را نیز تنظیم می نماید. علاوه بر این، دیگر وظایف این بانک شامل تنظیمات نرخ بهره و کنترل تبادلات مالی بازار ارزی این کشور نیز، به شمار می آید.

 در سوئیس چهار زبان رسمی وجود دارد. نام این واحد ارزی در زبان های متفاوت این کشور، به نام های متفاوت یاد می گردد. Franken (به زبان آلمانی)، Franc (به زبان فرانسه و زبان های Rhaeto-Romance) و Franco (به زبان ایتالیایی).

 تقاضای بالا برای فرانک به عنوان ارزی امن، ارزش آن را در بازارهای جهانی به طور قابل توجهی افزایش داده است. ناگفته نماند که تقاضا برای خرید این ارز پس از بحران مالی سال ۲۰۰۸ رو به افزایش رفت. تا سال ۲۰۱۱ بانک ملی سوئیس نزدیک به نیم تریلیون دلار ارز خارجی جمع کرده بود که این مبلغ معادل ۷۰% تولید ناخالص داخلی این کشور به حساب می‌آید. اما نرخ بالای این ارز چه پیامدهایی را در پی داشته است؟

اگرچه ارزش بالای فرانک منجر به ارزان‌تر شدن کالاهای خارجی در این کشور شده است، اما این موضوع به صادرکنندگان این کشور و صنعت گردشگری آن لطمه زده است؛ چرا‌ که نرخ بالای این ارز خرید کالا و استفاده از خدمات سوئیسی را گران می‌کند. با توجه به وابستگی اقتصاد کشور سوئیس به صادرات و گردشگری افزایش نرخ این ارز ضربه بزرگی به سرمایه‌گذاران وارد می‌کند. در سال ۲۰۱۱ بانک ملی سوئیس این ارز را از حالت آزاد یا شناور خارج کرد.

وضعیت اقتصاد نروژ

در نروژ، همانند سوئیس با سطح رفاه بالایی مواجه هستیم. اما بخش بیشتر اقتصاد نروژ را، منابع طبیعی، استخراج نفت، انرژی آب و محصولات صیادی در بر می گیرد.

 در حین معامله با استفاده از جفت ارزی CHF/NOK و در سطح بازار فارکس، توجه داشته باشید که تغییرات قیمت نفت می توانند منجر به افزایش نرخ نوسانات ارزی کرون نروژ گردند. با این وجود کرون این کشور بیشتر از یورو تابعیت می نماید.

کرون نروژ

واحد ارزی کرون نروژ (با کد بانکی NOK) به عنوان پول رسمی پادشاهی نروژ به حساب می آید. بانک نروژ (Norges Bank)، وظیفه ی توزیع پول این کشور را، به عهده داشته و سیاست گذاری های مالی و وامی نروژ را نیز، تنظیم می نماید. علاوه بر این بانک مربوطه، به تنظیمات نرخ بهره نیز، می پردازد. نرخ بهره ی بانکی نروژ در حال حاضر به میزان صفر درصد رقم خورده است.

نرخ گذاری جفت ارز CHF/NOK

جفت ارز CHF/NOK از نرخ گذاری مستقیم برخوردار بوده. واحد ارزی اصلی فرانک سوئیس CHF به شمار می آید. واحد ارزی کرون نروژ NOK نیز، از نرخ متغیر برخوردار می باشد. افزایش نرخ این جفت ارز، مبنی بر تحکیمات نرخی فرانک سوئیس بوده و به منظور خرید فرانک سوئیس، نیاز به فروش میزان بیشتری از کرون نروژ می باشد. 

کاهش نرخ این جفت ارزی نیز، مبنی بر تحکیمات نرخی کرون نروژ NOK، می باشد. به منظور بررسی تحرکات نرخی این جفت ارزی می توان با استفاده از نمودار نرخ گذاری های زنده، به اجرای معاملات پرداخت.

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (نماد جفت ارز CHF/NOK)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :