🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

موج سواری در بازار فارکس چیست؟

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

موج سواری در فارکس اصطلاحا به حالتی از خرید و فروش اطلاق می شود که در فرد موج سوار اقدام به خرید و فروش نوسانی می کند (نوسان گیری) به این ترتیب که اقدام به خرید سهام در قیمت کف و فروش آن در افزایش بعدی می نماید.

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 1706
2 دهه تجربه

بازارهای مالی و سرمایه گذاری

رشته های منعطف

پوشش بیش از 130 رشته تخصصی

رتبه 1 خدمات حرفه ای

کسب رتبه برتر از PPQ

کادر علمی

تیم متخصص و آزموده

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

موج سواری در بازار فارکس چیست؟ سهامیـــــــــر

موج سواری در بازار فارکس چیست؟

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

موج سواری در بازار فارکس چیست؟

موج سواری در فارکس اصطلاحا به حالتی از خرید و فروش اطلاق می شود که در فرد موج سوار اقدام به خرید و فروش نوسانی می کند (نوسان گیری) به این ترتیب که اقدام به خرید سهام در قیمت کف و فروش آن در افزایش بعدی می نماید.

مقدمه

مقدمه

سفته بازی و موج سواری که در بازار فارکس یکی از حالات خاصی است که پیروان این روش تنها به دنبال صف های خرید، فروش و یا به دنبال ایجاد آن می باشند.

این گروه که معمولا با دیدی بسیار کوتاه مدت به بازار سرمایه نگاه می کنند و سرمایه شان را به راحتی از یک رشته سرمایه گذاری به رشته ای دیگر انتقال می دهند تنها به دنبال سودهای مقطعی بوده و در بین این گروه کمتر از تعمیق و یا ایده آل های win-win را می توان جستجو نمود.

موج سواری در بازار فارکس را در تمام بازارهای مالی با شدت و ضعف می توان یافت و اساسا بازار بدون این گروه بی معنی خواهد شد.

اما در حد افسار گسیخته آن موجبات به وجود آمدن حباب های قیمتی شدید ( و حتی عکس آن) را فراهم خواهند نمود که باعث بالا رفتن ریسک در بازار سرمایه خواهد گردید. در ادامه به دو تیپ از این دسته افراد یعنی موج سازان و موج سواران اشاره خواهد شد. 

موج سازان چه کسانی هستند؟

موج سازان چه کسانی هستند؟

این گروه که خطرناکترین فعالان فارکس می باشند، با استفاده از سرمایه های کلان و قابلیت های ترویج اطلاعات و اخبار کذب سعی در دستکاری و انحراف بازار دارند.

این گروه از فعالان هیچ تمایلی به رعایت قوانین بازی نداشته و در عملکردشان هیچ اثری از قوانین بازی برنده-برنده به چشم نمی خورد.

در بازارهای مالی دنیا ( و البته به طور محدود در بازار ایران) قوانین بسیاری جهت برخورد با این گروه اتخاذ شده است. که این امر اهتمام جدی مدیران برنامه ریز را در جهت کنترل این گروه از فعالان بازار آشکار می سازد.

موج سواران چه کسانی هستند؟

موج سواران چه کسانی هستند؟

این گروه که از نظر تعداد بیشتر از گروه اول می باشند و از لحاظ حجم سرمایه در سطحی بسیار پایین و البته غیر قابل قیاس با موج سازان سودهایی را از طریق موج سواری خود در بازار فارکس کسب می نمایند.

موج سواران در واقع موجب تقویت موج گردیده و دامنه آن را گسترش می دهند. در این موج سواری بسیار دیده می شود که بعضی از موج سواران که به خوبی موفق به تشخیص زمان مناسب خروج از یک موج را داشته و سودهای خوبی را کسب می کنند و بر خی دیگر موفق نشده اند و جز بازندگان اصلی این بازی قلمداد می شوند که متاسفانه تعداد بازندگان نیز در این کارزار کم نخواهد بود.

موج سواری یا همان سوار بر فعالیت موج سازان

موج سواری یا همان سوار بر فعالیت موج سازان

برای این که موج سواری یا نوسان گیری در فارکس را بهتر درک کنید اجازه دهید یک مثال بزنیم.

فرض کنید شما از طریق اندیکاتورها و تحلیل چارت و اخبار می فهمید که قرار است در عرض چند ساعت ارزش یورو در برابر دلار پایین بیاید و دوباره به حالت عادی خود باز گردد. در این گونه شرایط شما چگونه می توانید سود کنید؟

جواب ساده است. شما باید کمی قبل از این که روند نزولی یورو شروع شود آن را بفروشید و سپس منتظر بمانید تا قیمت یورو پایین بیاید. پس از آن که قیمت یورو به پایین ترین ارزش خود در برابر دلار رسید دوباره می توانید یورو بخرید. شما باید همه این کارها را به موقع انجام دهید و درست کمی پیش از نقاط اوج و کمینه از معاملات خارج شوید.

شما باید در بالاترین قیمت ممکن بفروشید و در کمترین قیمت خرید کنید. زمانی که بازه نوسان را به طور دقیق مشخص کنید آن گاه کار راحتی در پیش دارید. در این میان استفاده از یک اهرم می تواند سود شما را چندین برابر افزایش دهد. نوسانگیری ممکن است از چندین دقیقه (یا حتی ثانیه) تا چند روز و یا حتی چند هفته طول بکشد.

برای موج سواری در فارکس شما باید بتوانید به خوبی تحلیل کنید و برای خوب تحلیل کردن و استفاده خوب از اندیکاتورها باید به خوبی آموزش ببینید.

آموزش دیدن در فارکس موضوعی الزامی است چون ریسک بالایی در این بازار وجود دارد. خیلی از افراد در عرض مدت بسیار کوتاهی سرمایه خود را چندین برابر کرده اند و برعکس.

برای همین است که افراد باید در این بازار با احتیاط حرکت کنند. افراد سرمایه گذار باید در فارکس باید با دقت به تحلیل تغییرات بپردازند و اخبار را به خوبی پیگیری کنند و برای خود استراتژی های مناسب مالی داشته باشند تا به سود خوبی برسند. همه این ها نیاز به آموزش جدی دارد که خوشبختانه در مجموعه سهامیر این آموزش ها به صورت حضوری و غیرحضوری برای علاقه مندان به بازارهای مالی فراهم شده است.

نتیجه گیری

نتیجه گیری

نکته بسیار مهم در نوسان گیری و موج سواری تشخیص درست زمان خرید و فروش است. افراد موج سوار باید دارای ریسک پذیری بسیار بالایی باشند. این روش نیازمند تجربه بسیار کافی بوده و همچنین نیازمند شناخت بسیار دقیق از سهم می باشد.

در واقع، موج سوار باید با در نظر گرفتن پارامترهای خرد و کلان، حدس بزند که قیمت سهم مورد نظر در کوتاه مدت بالا (یا پائین) خواهد رفت و بر همان مبنا نسبت به خرید (یا فروش) آن سهم اقدام کند و پس از مدتی که تغییر مورد نظرش ایجاد شد، نسبت به فروش (یا خرید) آن اقدام کند.

موج سوار با این روش ممکن است بازده قابل توجهی بدست آورد. البته برای اینکار باید تخصص و تجربه زیاد و بخصوص آشنائی کامل با وضعیت و مدل رفتاری سهم شرکت مورد نظر داشت. در غیر این صورت، موج بر موج سوار، سوار خواهد شد.

موج سواری دارای موافقان و مخالفان خاص خود می باشد. مخالفان موج سواری معتقدند که دلیل ایجاد موج، انتشار اطلاعات غلط و بی پایه و به اضطراب انداختن سهامدار جزء (با خبر منفی) برای پایین آوردن قیمت سهم، یا تشویق به خرید ایشان (با خبر مثبت) و بالا بردن قیمت کاذب سهم است.

ولی موافقان موج سواری دلایل ایجاد موج را مستقل از عمل موج سواری می دانند و معتقدند که عمل موج سواری یک عمل حرفه ایی بوده و با روح بازارهای مالی منافاتی ندارد.

گروه موافقان معتقدند که خریدار و فروشنده با طیب خاطر و با اطلاع کامل از همه شرایط اقدام به خرید و فروش می کند و تنها تفاوت خریداران و فروشندگان در تشخیص زمان خرید و فروش می باشد.

اینان معتقدند که این کار برخلاف نظر مخالفان، دلالی (به معنای بدی که در ایران رایج است!) نیست و کار منفی نمی باشد . به افرادی که از این روش استفاده می کنند،speculator گویند که به معنای «حدس زننده» است و برخی به نادرست این لغت را «سفته باز» ترجمه کرده اند تا به آن بار منفی بدهند و می گویند این کار ماهیتا هیچ تفاوتی با خرید بلند مدت سهام ندارد و هیج اشکالی به آن وارد نیست.

10 پاسخ

    1. نتخاب سهم مناسب برای نوسان گیری کاری بسیار سخت در بازار سرمایه به حساب می آید و بیشتر سرمایه گذارانی که به دنبال پیدا کردن سهام مناسب برای نوسان گیری هستند عمدتا در خرید سهم دچار اشتباه شده و زیان می کنند. اما سوال اینجاست که چگونه یک سهم مناسب را برای نوسان گیری انتخاب کنیم. در بخش بالا گفتیم که تحلیل تکنیکال به عنوان یکی از ابزارهایی می باشد که سرمایه گذاران برای نوسان گیری از آن استفاده میکنند. در تکنیک های معامله گری با خط روند توضیح دادیم که اگر بتوانیم ساختار معاملاتی با خط روند را بشناسیم؛ قادریم سود های کوتاه مدت خوبی را در بازار کسب کنیم و یا اگر برخی از تکنیک های تابلو خوانی در بورس را بدانیم به سادگی قادریم در بازار نوسان های کوتاه مدت بگیریم. بنابراین بهترین روش برای نوسان گیری در بازار سرمایه وجود ندارد و سرمایه گذاران بهتر است به دنبال این روش برای کسب سود در بازار نباشند. البته تکنیک های معاملاتی در تحلیل تکنیکال میتواند کمک بسیاری به این موضوع کند. پس زمانی به دنبال نوسان گیری در بورس باشید که به اندازه کافی در این بازار حرفه ای شده باشید. البته برخی از اندیکاتورها هم برای نوسان گیری قابل استفاه می باشد که در مقالات بعد در خصوص آن صحبت میکنیم.

    1. سلام و درود
      بله متفاوت است قطعا موج سواری به اصطلاحی روند های بلند مدت است اما شما میتوانید در تایم های پایین تر در بازار فارکس موج سواری کنید و نوسان بگیرید
      معمولا در بازار فارکس نوسان گرفتن نهایتا 20 دقیقه میباشد.

    1. معمولا بولینگر باند و ایچیموکو بهترین اندیکاتور های موج سواری در بورس و فارکس هستند البته مووینگ اوریج ها مناسب موج سواری هستند اما شما باید آموزش دیده باشید برای موح سواری و شکار روند
      آموزشگاه سهامیر بهترین ارایه دهنده استراتژی های موج سواری در بازار بورس و فارکس هست

    1. هر سرمایه گذاری استراتژی خاصی دارد. نوسان گیری و موج سواری هم در صورتی که با دقت انجام شود می تواند مفید باشد . یعنی شما رفتار بازار را بدانی و تکنیکال را هم بلد باشید. در این صورت قادر هستید که به درستی نوسان گیری کنید

    1. سلام و درود
      بله اما بهتر است شما در بورس ایران سهامداری کنید تا نوسان گیری و فرهنگ سهامداری اگر زمانی جا بیفتد قطعا حال بازار هم بهتر خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (موج سواری در بازار فارکس چیست؟)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :

پاسخگویــــــــــــــــــــــــــــــی به سوالات متداول

SAHAMIR UNIVERSITY

مرکز آموزش عالی سهامیر سهامیـــــــــر

مرکز آموزش عالی سهامیر چه خدماتی را به مخاطبان خود ارائه میدهد؟

خدمات مجموعه سهامیر در حال حاضر شامل موارد زیر هستند:

1- برگزاری دوره های آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری

2- طراحی و پیاده سازی معاملات الگوریتمی

3- صدور گواهینامه بین المللی بازارهای مالی از موسسات معتبر دنیا

4- تدوین پکیج های آموزشی حرفه ای

چطور میتوانیم با مجموعه سهامیر تماس بگیریم؟

شما میتوانید با مراجعه به صفحه تماس با ما ، از طریق شماره های درج شده با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ساعات کاری مرکز چگونه است؟

ساعات کاری مرکز سهامیر همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعت 7 صبح لغایت 20:00 میباشد

چرا باید سهامیر را برای فعالیت حرفه ای در بازارهای مالی انتخاب کنیم؟

مجموعه سهامیر بعنوان اولین مرکز آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری است که بیش از 30 سال در این حوزه فعالیت داشته و میتواند بعنوان یک منبع علمی تجربیات خود را به شما انتقال نماید.

سهامیر در چه سالی تاسیس و پایه گذاری شد؟

مرکز آموزش عالی سهامیر در سال 1371 تاسیس شد.

برای شرکت در دوره های آموزشی سهامیر از کجا شروع کنیم؟

در گام اول میبایست بازار هدف خود را انتخاب و تعیین نمایید ، سپس با اخذ مشاوره از کارشناسان ما تعیین سطح شده و در کلاس اموزشی مناسب با سطح مهارت و دانش خود ثبت نام و شرکت نمایید.

در کالج سهامیر چه رشته هایی اموزش داده میشود؟

در مجموعه آموزشی سهامیر بیش از 70 رشته تخصصی در زمینه بازارهای مالی و سرمایه گذاری آموزش داده میشود.

خدمات سهامیر چه کمکی به ما میکند و برای چه افرادی مناسب است؟

دپارتمان آموزش عالی سهامیر خدمات آموزشی خود را به عموم افراد اعم از مبتدی تا حرفه ای های بازار ارائه میکند . 

دوره های آموزشی تخصصی ، پیشرفته ، ورکشاپ های بروزرسانی و … همگی بگونه ای گرداوری شده اند که میتوانند به عموم افراد و فعالان عرصه مالی کمک نماید.

مدارک بین المللی آموزش حرفه ای چگونه صادر میشوند؟

سهامیر بعنوان نماینده و پارتنر رسمی موسسات بزرگ دنیا بصورت انحصاری این قابلیت را برای دانشپذیران خود فراهم کرده که در آزمون های بین المللی شرکت نموده و گواهینامه جهانی دریافت نمایند.

پس از پایان هر رویداد آموزشی شما به موسسات معتبر دنیا معرفی شده و در آزمون های مرتبط با رشته انتخابی خود ثبت نام میشوید . 

 

چگونه ربات تریدر تهیه و فعال کنم؟

اگر قصد دارید ربات تریدر تهیه کنید میتوانید متناسب با مشخصاتی که مد نظرتان است ربات خود را از بخش فروشگاه ربات انتخاب و تهیه نمایید.

آیا مجموعه سهامیر برای افتتاح حساب بروکر کمکی میکند؟

در تمامی دوره ها و رویدادهای آموزشی که نیاز به ساخت اکانت در بروکرهای معتبر دارید ، کارشناسان ما به شما کمک خواهند نمود و حساب کارگزاری معتبر برای شما ایجاد خواهند کرد.

چطور میتوانم از خدمات مجموعه سهامیر استفاده کنم؟

تمامی خدمات و محصولات این مرکز از طریق وب سایت رسمی مجموعه قابل تهیه و خرید هستند

هزینه خدمات سهامیر چگونه است؟

هزینه خدمات این مرکز با توجه به تنوع خدمات و محصولات متفاوت بوده ، شما میتوانید هزینه و مبلغ هر بخش را بطور مستقیم از کارشناسان ما سوال نمایید.

آیا امکان پرداخت هزینه خدمات سهامیر بصورت اقساطی وجود دارد؟

متاسفانه در حال حاضر شرایطی برای پرداخت اقساطی وجود ندارد .