🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

قراردادهای هوشمند بلاک چین

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

قراردادهای هوشمند بلاک چین یکی از ایده هایی که الهام بخش توسعه فناوری بلاک چین بود، ایده حذف واسطه های شخص ثالث مانند بانک ها و دولت ها از امور

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 1706
2 دهه تجربه

بازارهای مالی و سرمایه گذاری

رشته های منعطف

پوشش بیش از 130 رشته تخصصی

رتبه 1 خدمات حرفه ای

کسب رتبه برتر از PPQ

کادر علمی

تیم متخصص و آزموده

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

قراردادهای هوشمند بلاک چین سهامیـــــــــر

قراردادهای هوشمند بلاک چین

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

قراردادهای هوشمند بلاک چین

یکی از ایده هایی که الهام بخش توسعه فناوری بلاک چین بود، ایده حذف واسطه های شخص ثالث مانند بانک ها و دولت ها از امور مالی افراد بود. هنوز سوال برانگیز است که آیا این هدف محقق شده است یا خیر، اما ظهور ارزهای رمزنگاری شده – معروفترین آنها، بیت کوین – سوالات زیادی را در مورد موسسات مالی متمرکز موجود ایجاد کرده است و اینکه آیا می توان چنین غول های آنالوگ را با سیستمی جایگزین کرد که با اطلاعات دیجیتال فعلی مناسب تر باشد. سن. این خط فکری منجر به مفهوم و ایجاد قراردادهای هوشمند یا “Blockchain 2.0” شد.

قرارداد هوشمند چیست؟

از نظر قانونی، قرارداد توافقی است بین اشخاص خصوصی که تعهدات متقابلی را ایجاد می کند که توسط قانون قابل اجرا است. اکثریت قریب به اتفاق قراردادهای حقوقی به صورت شفاهی – از طریق ارتباط شفاهی یا کتبی – بیان می شوند. اگر یکی از طرفین به طرف قرارداد خود عمل نکند، طرف دیگر می تواند برای جبران خسارات خود اقدام قانونی کند. به همین دلیل، قراردادهای سنتی مستلزم دخالت حداقل سه طرف است: دو طرف برای بستن توافق و یک طرف برای اجرای آن. این جنبه جایی است که قراردادهای هوشمند مزیتی را ارائه می دهند.

یک قرارداد هوشمند از قدرت بلاک چین غیرمتمرکز برای حذف اجرای قراردادهای قانونی توسط شخص ثالث استفاده می کند. زمانی که هر دو طرف با شرایط قرارداد هوشمند موافقت کردند، قرارداد هوشمند خود به خود اجرا می شود. بلافاصله، شرایط قرارداد برنامه‌ریزی می‌شود و روی بلاک چین قرار می‌گیرد و قرارداد را غیرقابل تغییر می‌کند، به طوری که حتی سازنده یک قرارداد هوشمند نمی‌تواند پس از توافق آن را تغییر دهد. اگر طرفی به تعهدات خود عمل نکند، جریمه های توافق شده به آن طرف تعلق می گیرد. قراردادهای هوشمند همچنین از مزایای دیگر فناوری بلاک چین ، مانند افزایش امنیت و پایداری بهره می برند.

در حال حاضر، قراردادهای هوشمند به قراردادهای انتقال وجوه یا مالکیت محدود می شود. قراردادهایی که نیاز به تفاسیر ذهنی بیشتری دارند با ماهیت سیاه و سفید و تحلیلی کد رایانه ای مناسب نیستند.

قراردادهای هوشمند چگونه کار می کنند؟

قراردادهای هوشمند از کد برای اجرای توافقات بین طرفین خود استفاده می کنند. از آنجایی که کد فقط می تواند به روشی عمل کند که برنامه ریزی شده است، قراردادهای هوشمند هرگونه عدم اطمینان در مورد شرایط یا نتیجه یک توافق را از ابتدا حذف می کنند.

ابتدایی ترین شکل قرارداد هوشمند، قرارداد مشروط است. قراردادهای هوشمند مشروط به شکل عبارات “if/then/else” هستند که در اکثر زبان های برنامه نویسی مشترک است. قراردادهای هوشمند از این زبان برنامه نویسی منطقی برای قراردادهای قانونی استفاده می کنند. این مثال ساده را در نظر بگیرید:

آلیس به باب دو بیت کوین با نرخ بهره 5 درصد قرض می دهد و باب وثیقه نامشخصی می گذارد. آلیس و باب توافق می کنند که وام ظرف یک سال بازپرداخت شود. تمام این اطلاعات در یک قرارداد هوشمند برنامه ریزی شده است و وثیقه در امان نگه داشته می شود. اگر باب وام را به موقع پرداخت کند، قرارداد هوشمند به طور خودکار وثیقه او را به او باز می گرداند. در غیر این صورت ، اگر او نتواند وام را بازپرداخت کند، قرارداد هوشمند وثیقه او را در اختیار آلیس قرار می دهد.

اکثر قریب به اتفاق قراردادهای هوشمند با استفاده از زبان Solidity در پلتفرم اتریوم برنامه ریزی شده اند. در اتریوم، ارسال یک قرارداد هوشمند مستلزم هزینه اندکی به نام گاز است. برنامه نویسان برای تامین توان محاسباتی مورد نیاز برای اجرای کد قرارداد هوشمند، این هزینه را به شبکه می پردازند. برخی از کاربران اتریوم، به نام ماینرها ، قدرت پردازش خود را به اعتبار قراردادهای هوشمند اختصاص می دهند. در مقابل، ماینرها توکن‌های اتریوم به نام اتر را به عنوان پرداخت دریافت می‌کنند. مقدار گازی که یک قرارداد هوشمند نیاز دارد به پیچیدگی آن و نسبت فعلی شبکه از ماینرها به درخواست های قرارداد هوشمند بستگی دارد.

قراردادهای هوشمند و قانون

حتی اگر این قراردادها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مستقل از هر سیستم قضایی عمل کنند، بسیاری از قراردادهای هوشمند به‌جای هر گونه شرایط کتبی، تحت حیطه قانون قراردادهای ایالتی در ایالات متحده قرار می‌گیرند. نیک سابو، مخترع قراردادهای هوشمند، پیشنهاد کرد که یک دستگاه فروش خودکار، در اصل، یک قرارداد هوشمند ابتدایی است، زیرا خریداران حق دریافت کالاهایی را که سفارش داده‌اند، هر زمان که مقدار صحیح ارز را در دستگاه وارد می‌کنند، قایل شده‌اند. مانند یک قرارداد هوشمند، هیچ چیز دیگری به جز مقدار صحیح ارز نمی تواند ماشین فروش را وادار کند که محصول را آزاد کند.

اجرای قانونی قراردادهای هوشمند راه طولانی را طی کرده است. به عنوان مثال، قانون یکسان تراکنش های الکترونیکی سال 1999، امضاهای الکترونیکی را اعطا کرد و همان جایگاه قانونی کاغذ را ثبت کرد. بعداً، قانون ثبت امضاهای الکترونیکی هرگونه تعصب باقی مانده در مورد اسناد قانونی الکترونیکی را از بین می برد. اخیراً برخی از ایالت‌ها مانند آریزونا و نوادا دامنه قوانین خود را گسترش داده‌اند تا مبادلات و توافق‌نامه‌های مبتنی بر بلاک چین را نیز در بر بگیرد.

با این حال، اینکه آیا قراردادهای هوشمند در آینده نزدیک در ظرفیت قابل توجهی مورد استفاده قرار خواهند گرفت، به دلایل مختلف یک سوال باز باقی می ماند. اول، این فناوری هنوز در مرحله ابتدایی خود است. دوم، از همان مشکلاتی که اینترنت با آن مواجه است رنج می برد: قطعی ناخواسته و مسدود شدن شبکه ها. در نهایت، قراردادهای هوشمند مستلزم آن است که وکلا در تفسیر کد متخصص باشند.

خوشبختانه، قراردادهای هوشمند و قراردادهای سنتی می توانند همزیستی داشته باشند. برخلاف قراردادهای هوشمند «فقط کد» که در این مقاله توضیح داده شده است، قراردادهای هوشمند «فرعی» می‌توانند با اجرای برخی مفاد قرارداد مکتوب را تکمیل کنند. در چنین مواردی همیشه در قرارداد کتبی وجود یک قرارداد هوشمند اضافی ذکر شده است.

انجمن وکلای آمریکا (ABA) معتقد است که قراردادهای هوشمند یک فناوری مخرب است که نحوه انجام مشاغل، مراقبت های بهداشتی و اداره جامعه را تغییر می دهد. وکلایی که مایلند این تغییرات گسترده را پیش بینی کنند ممکن است بخواهند خود را با قراردادهای هوشمند و فناوری بلاک چین به طور کلی آشنا کنند تا بتوانند این اطلاعات را به طور مؤثر به مشتریان خود منتقل کنند.

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (قراردادهای هوشمند بلاک چین)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :

پاسخگویــــــــــــــــــــــــــــــی به سوالات متداول

SAHAMIR UNIVERSITY

مرکز آموزش عالی سهامیر سهامیـــــــــر

مرکز آموزش عالی سهامیر چه خدماتی را به مخاطبان خود ارائه میدهد؟

خدمات مجموعه سهامیر در حال حاضر شامل موارد زیر هستند:

1- برگزاری دوره های آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری

2- طراحی و پیاده سازی معاملات الگوریتمی

3- صدور گواهینامه بین المللی بازارهای مالی از موسسات معتبر دنیا

4- تدوین پکیج های آموزشی حرفه ای

چطور میتوانیم با مجموعه سهامیر تماس بگیریم؟

شما میتوانید با مراجعه به صفحه تماس با ما ، از طریق شماره های درج شده با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ساعات کاری مرکز چگونه است؟

ساعات کاری مرکز سهامیر همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعت 7 صبح لغایت 20:00 میباشد

چرا باید سهامیر را برای فعالیت حرفه ای در بازارهای مالی انتخاب کنیم؟

مجموعه سهامیر بعنوان اولین مرکز آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری است که بیش از 30 سال در این حوزه فعالیت داشته و میتواند بعنوان یک منبع علمی تجربیات خود را به شما انتقال نماید.

سهامیر در چه سالی تاسیس و پایه گذاری شد؟

مرکز آموزش عالی سهامیر در سال 1371 تاسیس شد.

برای شرکت در دوره های آموزشی سهامیر از کجا شروع کنیم؟

در گام اول میبایست بازار هدف خود را انتخاب و تعیین نمایید ، سپس با اخذ مشاوره از کارشناسان ما تعیین سطح شده و در کلاس اموزشی مناسب با سطح مهارت و دانش خود ثبت نام و شرکت نمایید.

در کالج سهامیر چه رشته هایی اموزش داده میشود؟

در مجموعه آموزشی سهامیر بیش از 70 رشته تخصصی در زمینه بازارهای مالی و سرمایه گذاری آموزش داده میشود.

خدمات سهامیر چه کمکی به ما میکند و برای چه افرادی مناسب است؟

دپارتمان آموزش عالی سهامیر خدمات آموزشی خود را به عموم افراد اعم از مبتدی تا حرفه ای های بازار ارائه میکند . 

دوره های آموزشی تخصصی ، پیشرفته ، ورکشاپ های بروزرسانی و … همگی بگونه ای گرداوری شده اند که میتوانند به عموم افراد و فعالان عرصه مالی کمک نماید.

مدارک بین المللی آموزش حرفه ای چگونه صادر میشوند؟

سهامیر بعنوان نماینده و پارتنر رسمی موسسات بزرگ دنیا بصورت انحصاری این قابلیت را برای دانشپذیران خود فراهم کرده که در آزمون های بین المللی شرکت نموده و گواهینامه جهانی دریافت نمایند.

پس از پایان هر رویداد آموزشی شما به موسسات معتبر دنیا معرفی شده و در آزمون های مرتبط با رشته انتخابی خود ثبت نام میشوید . 

 

چگونه ربات تریدر تهیه و فعال کنم؟

اگر قصد دارید ربات تریدر تهیه کنید میتوانید متناسب با مشخصاتی که مد نظرتان است ربات خود را از بخش فروشگاه ربات انتخاب و تهیه نمایید.

آیا مجموعه سهامیر برای افتتاح حساب بروکر کمکی میکند؟

در تمامی دوره ها و رویدادهای آموزشی که نیاز به ساخت اکانت در بروکرهای معتبر دارید ، کارشناسان ما به شما کمک خواهند نمود و حساب کارگزاری معتبر برای شما ایجاد خواهند کرد.

چطور میتوانم از خدمات مجموعه سهامیر استفاده کنم؟

تمامی خدمات و محصولات این مرکز از طریق وب سایت رسمی مجموعه قابل تهیه و خرید هستند

هزینه خدمات سهامیر چگونه است؟

هزینه خدمات این مرکز با توجه به تنوع خدمات و محصولات متفاوت بوده ، شما میتوانید هزینه و مبلغ هر بخش را بطور مستقیم از کارشناسان ما سوال نمایید.

آیا امکان پرداخت هزینه خدمات سهامیر بصورت اقساطی وجود دارد؟

متاسفانه در حال حاضر شرایطی برای پرداخت اقساطی وجود ندارد .