🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

اصطلاح پیپ در فارکس

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

اصطلاح پیپ در فارکس پیپ یک اندازه گیری حرکت در معاملات فارکس است که برای تعیین تغییر ارزش بین دو ارز استفاده می شود. معنای تحت اللفظی پیپ “نقطه در درصد” است

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 1706
2 دهه تجربه

بازارهای مالی و سرمایه گذاری

رشته های منعطف

پوشش بیش از 130 رشته تخصصی

رتبه 1 خدمات حرفه ای

کسب رتبه برتر از PPQ

کادر علمی

تیم متخصص و آزموده

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

اصطلاح پیپ در فارکس سهامیـــــــــر

اصطلاح پیپ در فارکس

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

اصطلاح پیپ در فارکس

پیپ یک اندازه گیری حرکت در معاملات فارکس است که برای تعیین تغییر ارزش بین دو ارز استفاده می شود. معنای تحت اللفظی پیپ “نقطه در درصد” است و کوچکترین حرکت استاندارد شده ای است که یک مظنه ارز می تواند با آن تغییر کند. پیپ ها توسط معامله گران برای محاسبه اسپرد بین قیمت های پیشنهادی و درخواستی جفت ارز و بیان سود یا زیان موقعیت آنها استفاده می شود.

اکثر ارزهای اصلی،  پیپ را به عنوان رقم چهارم اعشار تعریف می کنند. بنابراین یک تغییر یک پیپ معادل 0.0001 است. اما چند استثنا وجود دارد، مانند ین ژاپن که در آن پیپ دومین رقم بعد از نقطه اعشار است. اگرچه یک پیپ معمولاً دومین یا چهارمین رقم اعشار است، ما اغلب یک اعشار اضافی را نشان می دهیم که کسری از یک پیپ را نشان می دهد. اسپرد در یک جفت ارز را می توان به صورت پیپ نقل کرد، زیرا معیاری برای حرکت قیمت در بازار است. یک پیپ را می‌توان معادل یک نقطه حرکت تعریف کرد

پیپ چگونه کار می کند

پیپ یک مفهوم اساسی از ارز خارجی (فارکس) است. جفت‌های فارکس برای پخش مظنه مبادله از طریق قیمت‌های پیشنهادی و درخواستی که تا چهار رقم اعشار دقیق هستند استفاده می‌شوند. به عبارت ساده تر، معامله گران فارکس ارزی را می خرند یا می فروشند که ارزش آن در رابطه با ارز دیگری بیان می شود.

حرکت در نرخ ارز با پیپ اندازه گیری می شود. از آنجایی که اکثر جفت ارزها حداکثر تا چهار رقم اعشار نقل شده اند، کوچکترین تغییر برای این جفت ها 1 پیپ است. ارزش یک پیپ را می توان با تقسیم 1/10000 یا 0.0001 بر نرخ ارز محاسبه کرد.

به عنوان مثال، معامله‌گری که می‌خواهد جفت USD/CAD را بخرد، دلار آمریکا را می‌خرد و به طور همزمان دلار کانادا را می‌فروشد. برعکس، معامله‌گری که می‌خواهد دلار آمریکا را بفروشد، جفت USD/CAD را می‌فروشد و همزمان دلار کانادا را می‌خرد. معامله گران اغلب از اصطلاح “پیپ” برای اشاره به اسپرد بین قیمت های پیشنهادی و درخواستی جفت ارز و نشان دادن میزان سود یا زیان از یک معامله استفاده می کنند.

جفت‌های ین ژاپن (JPY) با 2 رقم اعشار نشان داده می‌شوند که استثنای قابل توجهی را نشان می‌دهد. 1 برای جفت ارزها مانند EUR/JPY و USD/JPY ، ارزش پیپ 1/100 تقسیم بر نرخ مبادله است. برای مثال، اگر EUR/JPY به عنوان 132.62 ذکر شود، یک پیپ 1/100 ÷ 132.62 = 0.0000754 است.

پیپ و سودآوری

حرکت یک جفت ارز تعیین می کند که آیا معامله گر از موقعیت ها در پایان روز سود یا زیان کرده است. معامله‌گری که یورو/دلار آمریکا را خریداری می‌کند، اگر ارزش یورو نسبت به دلار آمریکا افزایش یابد، سود خواهد برد. اگر معامله گر یورو را به قیمت 1.1835 بخرد و در 1.1901 از معامله خارج شود، در معامله 1.1901 – 1.1835 = 66 پیپ می شود.

حال، ما معامله‌گری را در نظر می گیریم که ین ژاپن را با فروش USD/JPY به قیمت 112.06 می خرد. معامله گر در صورت بسته شدن در 112.09، 3 پیپ در معامله از دست می دهد، اما اگر موقعیت در 112.01 بسته شود، 5 پیپ سود می کند.

در حالی که این تفاوت در بازار ارز چند تریلیون دلاری اندک به نظر می رسد، سود و زیان می تواند به سرعت افزایش یابد. برای مثال، اگر یک موقعیت 10 میلیون دلاری در این مجموعه در 112.01 بسته شود، معامله‌گر 10 میلیون دلار x (112.06 – 112.01) = 500000 ین سود رزرو می‌کند. این سود به دلار آمریکا به صورت ¥500,000/112.01 = 4,463.89 دلار محاسبه می شود.

نمونه هایی از Pip ها

ترکیبی از تورم فوق العاده و کاهش ارزش می تواند نرخ ارز را به جایی برساند که غیرقابل کنترل شود. این امر علاوه بر تأثیر بر مصرف‌کنندگانی که مجبور به حمل مقادیر زیادی پول نقد هستند، می‌تواند تجارت را غیرقابل مدیریت کند و مفهوم پیپ معنای خود را از دست بدهد.

بهترین نمونه تاریخی شناخته شده آن در جمهوری وایمار آلمان اتفاق افتاد، زمانی که نرخ ارز از سطح قبل از جنگ جهانی اول یعنی 4.2 مارک در هر دلار به 4.2 تریلیون مارک در هر دلار در نوامبر 1923 سقوط کرد .

مورد دیگر لیر ترکیه است که در سال 2001 به سطح 1.6 میلیون دلار در هر دلار رسید که بسیاری از سیستم های تجاری قادر به پذیرش آن نبودند. دولت شش صفر را از نرخ ارز حذف کرد و آن را به لیر جدید ترکیه تغییر نام داد. از ژانویه 2021، میانگین نرخ ارز به 7.3 لیر برای هر دلار معقول تر است

بیایید نگاهی به جفت ارز EUR/USD بیندازیم. اگر بازار از 1.1600 به 1.1601 حرکت کند، آن افزایش 0.0001 یک حرکت تک پیپ خواهد بود.

اگر در EUR/USD موقعیت خرید را وارد کرده بودید و بازار از 1.1600 به 1.1650 حرکت می کرد، 50 پیپ کسب می کردید و از این افزایش سود می بردید. اما اگر بازار بر خلاف شما حرکت کرد و از 1.1600 به 1.1550 سقوط کرد، این کاهش 50 پیپ به این معنی است که موقعیت شما ضرر کرده است.

اگر به جفت ارز USD/JPY نگاه کنیم، حرکت 120.01 به 120.02 حرکت تک پیپ خواهد بود.

اگر شما تصمیم گرفتید که در موقعیت خرید جفت قرار بگیرید و قیمت از 120.00 به 120.08 افزایش یافت. این به این معنی است که بازار با هشت پیپ حرکت کرده است و موقعیت شما سود را نشان می دهد.

بمنظور اموزش بازار فارکس و نحوه تحلیل جفت ارزها در این بازار میتوانید در دوره های اموزش فارکس که در سطوح پیشرفته در موسسه سهامیر برگزار میشوند شرکت کنید . این مرکز یکی از بهترین اموزشگاه فارکس در سطح کشور بوده که دوره های تخصصی و پیشرفته را در این حوزه برگزار میکند .

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (اصطلاح پیپ در فارکس)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :

پاسخگویــــــــــــــــــــــــــــــی به سوالات متداول

SAHAMIR UNIVERSITY

مرکز آموزش عالی سهامیر سهامیـــــــــر

مرکز آموزش عالی سهامیر چه خدماتی را به مخاطبان خود ارائه میدهد؟

خدمات مجموعه سهامیر در حال حاضر شامل موارد زیر هستند:

1- برگزاری دوره های آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری

2- طراحی و پیاده سازی معاملات الگوریتمی

3- صدور گواهینامه بین المللی بازارهای مالی از موسسات معتبر دنیا

4- تدوین پکیج های آموزشی حرفه ای

چطور میتوانیم با مجموعه سهامیر تماس بگیریم؟

شما میتوانید با مراجعه به صفحه تماس با ما ، از طریق شماره های درج شده با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ساعات کاری مرکز چگونه است؟

ساعات کاری مرکز سهامیر همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعت 7 صبح لغایت 20:00 میباشد

چرا باید سهامیر را برای فعالیت حرفه ای در بازارهای مالی انتخاب کنیم؟

مجموعه سهامیر بعنوان اولین مرکز آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری است که بیش از 30 سال در این حوزه فعالیت داشته و میتواند بعنوان یک منبع علمی تجربیات خود را به شما انتقال نماید.

سهامیر در چه سالی تاسیس و پایه گذاری شد؟

مرکز آموزش عالی سهامیر در سال 1371 تاسیس شد.

برای شرکت در دوره های آموزشی سهامیر از کجا شروع کنیم؟

در گام اول میبایست بازار هدف خود را انتخاب و تعیین نمایید ، سپس با اخذ مشاوره از کارشناسان ما تعیین سطح شده و در کلاس اموزشی مناسب با سطح مهارت و دانش خود ثبت نام و شرکت نمایید.

در کالج سهامیر چه رشته هایی اموزش داده میشود؟

در مجموعه آموزشی سهامیر بیش از 70 رشته تخصصی در زمینه بازارهای مالی و سرمایه گذاری آموزش داده میشود.

خدمات سهامیر چه کمکی به ما میکند و برای چه افرادی مناسب است؟

دپارتمان آموزش عالی سهامیر خدمات آموزشی خود را به عموم افراد اعم از مبتدی تا حرفه ای های بازار ارائه میکند . 

دوره های آموزشی تخصصی ، پیشرفته ، ورکشاپ های بروزرسانی و … همگی بگونه ای گرداوری شده اند که میتوانند به عموم افراد و فعالان عرصه مالی کمک نماید.

مدارک بین المللی آموزش حرفه ای چگونه صادر میشوند؟

سهامیر بعنوان نماینده و پارتنر رسمی موسسات بزرگ دنیا بصورت انحصاری این قابلیت را برای دانشپذیران خود فراهم کرده که در آزمون های بین المللی شرکت نموده و گواهینامه جهانی دریافت نمایند.

پس از پایان هر رویداد آموزشی شما به موسسات معتبر دنیا معرفی شده و در آزمون های مرتبط با رشته انتخابی خود ثبت نام میشوید . 

 

چگونه ربات تریدر تهیه و فعال کنم؟

اگر قصد دارید ربات تریدر تهیه کنید میتوانید متناسب با مشخصاتی که مد نظرتان است ربات خود را از بخش فروشگاه ربات انتخاب و تهیه نمایید.

آیا مجموعه سهامیر برای افتتاح حساب بروکر کمکی میکند؟

در تمامی دوره ها و رویدادهای آموزشی که نیاز به ساخت اکانت در بروکرهای معتبر دارید ، کارشناسان ما به شما کمک خواهند نمود و حساب کارگزاری معتبر برای شما ایجاد خواهند کرد.

چطور میتوانم از خدمات مجموعه سهامیر استفاده کنم؟

تمامی خدمات و محصولات این مرکز از طریق وب سایت رسمی مجموعه قابل تهیه و خرید هستند

هزینه خدمات سهامیر چگونه است؟

هزینه خدمات این مرکز با توجه به تنوع خدمات و محصولات متفاوت بوده ، شما میتوانید هزینه و مبلغ هر بخش را بطور مستقیم از کارشناسان ما سوال نمایید.

آیا امکان پرداخت هزینه خدمات سهامیر بصورت اقساطی وجود دارد؟

متاسفانه در حال حاضر شرایطی برای پرداخت اقساطی وجود ندارد .