🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

نماد جفت ارز USD/CAD

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

جفت ارزی دلار ایالات متحده و دلار کانادا، به عنوان یکی از پر طرفدار ترین جفت های ارزی بین بازرگانان، به حساب می آید.

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 1706
2 دهه تجربه

بازارهای مالی و سرمایه گذاری

رشته های منعطف

پوشش بیش از 130 رشته تخصصی

رتبه 1 خدمات حرفه ای

کسب رتبه برتر از PPQ

کادر علمی

تیم متخصص و آزموده

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

نماد جفت ارز USD/CAD سهامیـــــــــر

نماد جفت ارز USD/CAD

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

نماد جفت ارز USD/CAD

بررسی و آشنایی با نماد جفت ارز USD/CAD

نماد جفت ارز USD/CAD

بررسی نماد جفت ارز USD/CAD

MARKET

تحلیل نماد جفت ارز USD/CAD

PLATFOR

حجم تقضا نماد جفت ارز USD/CAD

CHART

معاملات نماد جفت ارز USD/CAD

نماد جفت ارز USD/CAD

جفت ارزی دلار ایالات متحده و دلار کانادا، به عنوان یکی از پر طرفدار ترین جفت های ارزی بین بازرگانان، به حساب می آید. این جفت ارزی درطی سال 1978 به عرضه رسید. در طی این سال، با پیدایش چندی از چاه های نفتی در سطح کانادا، برخورد نمودیم. نفت به عنوان یکی از محصولات پر طرفدار کانادا، در سطح جهان به شمار می آید و نرخ صادرات نفت کانادا نیز، بسیار افزون بوده، نقدینگی این جفت ارزی، در سطح بازار فارکس بسیار افزون می باشد. سطح فعالیت های معاملاتی این جفت ارزی، در آمریکای شمالی افزون بوده و نرخ نوسانات و گرایش های USD/CAD نیز، قابل پیش بینی می باشند.

کانادا سومین کشور نفتی جهان، پس از عربستان و ونزولا، شناخته می شود. دلار کانادا وابستگی شدیدی به تغییرات نرخ نفت داشته و همراه با افت قیمت طلای سیاه، نرخ این واحد ارزی نیز، کاهش میابد. درصورت افزایش قیمت نفت، با تحکیم یابی ارزی دلار این کشور، برخورد خواهیم نمود.

تاثیر پذیری دو جفت ارز USD/CAD

کانادا و ایالات متحده، از روابط اقتصادی و تجاری بسیار تنگاتنگی برخوردار می باشند و سرمایه گذاری های این دو کشور، در خاک یک دیگر به شکل گیری میلیون ها موقعیت شغلی، ختم می شود.

حجم مبادلات تجاری این دو کشور در سال 2019 به میزان 635 میلیارد دلار آمریکا، رقم خورد. یعنی 1.7 میلیارد دلار در روز. کانادا به عنوان دومین سرمایه گذار بزرگ در ایالات متحده، به حساب می آید. نهاد سرمایه گذاری 453 میلیارد دلاری ایالات متحده، بیش از 636.1 هزار موقعیت شغلی را حمایت نموده و حوزه ی اصلی سرمایه گذاری ایالات متحده در کانادا، شامل فناوری اطلاعات، حمل و نقل و حوزه ی خدمات می باشد.

 

رابطه بین دو جفت ارز USD/CAD

جفت ارزی USD / CAD از نرخ گذاری مستقیم برخوردار بوده. واحد ارزی اصلی دلار USD به شمار می آید. واحد ارزی دلار کانادا CAD ، از نرخ متغیر برخوردار می باشد.

افزایش نرخ این جفت ارزی، مبنی بر تحکیمات نرخی دلار ایالات متحده بوده و به منظور خرید دلار ایالات متحده، نیاز به فروش میزان بیشتری از کانادا می باشد. کاهش نرخ این جفت ارزی نیز، مبنی بر تحکیمات نرخی CAD ، می باشد.

واحد ارزی دلار کانادا

واحد ارزی دلار کانادا (با کد بانکی CAD و نشانه ی $ و یا C$) واحد ارزی ملی کشور کانادا بوده، که در سال 1858 میلادی بنیان گذاری شده است. تنظیمات مالی و توزیع پول این کشور نیز، از طریق بانک مرکزی کانادا، انجام می پذیرد. تحرکات نرخی این واحد ارزی از تغییرات قیمت نفت، سرچشمه می گیرد. دیگر نام های این واحد ارزی، لونی و دلار کوچک می باشد.

با استفاده از نمودار نرخ گذاری های زنده ی این جفت ارزی، می توان به بررسی تحرکات نرخی یورو – دلار، پرداخت. واحد ارزی دلار ایالات متحده (با نشانه ی $ و کد بانکی USD) به عنوان پول رسمی درز ایالات متحده، به شمار می آید. توزیع پول و تنظیمات نرخ بهره ی این واحد ارزی نیز، از طریق سیستم ذخایر فدرال، انجام می گیرد.

تاثير نفت بر USD/CAD

کانادا یکی از بزرگترین توليدکنندگان نفت در جهان است و روزانه حدود 2 ميليون بشکه نفت را به آمریکا صادر می کند. این حجم عظيم صادرات باعث می شود تا کانادا بزرگترین تامين کننده نفت آمریکا باشد. بنابراین به دليل ميزان تقاضای بالای نفت آمریکا از کانادا به ميزان قابل توجهی از دلار کانادا (CAD) نياز می باشد.

همچنين به این نکته نيز توجه داشته باشيد که اقتصاد کانادا به صادرات وابسته است و حدود 85 % از صادرات این کشور نيز به همسایه جنوبی خود یعنی آمریکا انجام می شود. بنابراین جفت ارز USD/CAD به شدت به این مسئله که آمریکایی ها چه واکنشی به قيمت نفت نشان می دهند وابسته است.

اگر شرکت های آمریکایی برای افزایش توليدات خود به نفت احتياج داشته باشند٬ بنابراین تقاضای نفتی بيشتری از همسایه شمالی خود خواهند کرد. این مورد باعث افزایش قيمت نفت و افت نرخ برابری USD/CAD خواهد شد.

اما اگر شرکت های آمریکایی تمایلی برای افزایش توليدات خود نداشته باشند بنابراین واردات نفت آمریکا کاهش می یابد و در این حالت تقاضا برای دلار کانادا (CAD) نيز کاهش خواهد یافت و این منجر به صعود نرخ برابری CAD/USD خواهد شد.

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (نماد جفت ارز USD/CAD)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :

پاسخگویــــــــــــــــــــــــــــــی به سوالات متداول

SAHAMIR UNIVERSITY

مرکز آموزش عالی سهامیر سهامیـــــــــر

مرکز آموزش عالی سهامیر چه خدماتی را به مخاطبان خود ارائه میدهد؟

خدمات مجموعه سهامیر در حال حاضر شامل موارد زیر هستند:

1- برگزاری دوره های آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری

2- طراحی و پیاده سازی معاملات الگوریتمی

3- صدور گواهینامه بین المللی بازارهای مالی از موسسات معتبر دنیا

4- تدوین پکیج های آموزشی حرفه ای

چطور میتوانیم با مجموعه سهامیر تماس بگیریم؟

شما میتوانید با مراجعه به صفحه تماس با ما ، از طریق شماره های درج شده با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ساعات کاری مرکز چگونه است؟

ساعات کاری مرکز سهامیر همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعت 7 صبح لغایت 20:00 میباشد

چرا باید سهامیر را برای فعالیت حرفه ای در بازارهای مالی انتخاب کنیم؟

مجموعه سهامیر بعنوان اولین مرکز آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری است که بیش از 30 سال در این حوزه فعالیت داشته و میتواند بعنوان یک منبع علمی تجربیات خود را به شما انتقال نماید.

سهامیر در چه سالی تاسیس و پایه گذاری شد؟

مرکز آموزش عالی سهامیر در سال 1371 تاسیس شد.

برای شرکت در دوره های آموزشی سهامیر از کجا شروع کنیم؟

در گام اول میبایست بازار هدف خود را انتخاب و تعیین نمایید ، سپس با اخذ مشاوره از کارشناسان ما تعیین سطح شده و در کلاس اموزشی مناسب با سطح مهارت و دانش خود ثبت نام و شرکت نمایید.

در کالج سهامیر چه رشته هایی اموزش داده میشود؟

در مجموعه آموزشی سهامیر بیش از 70 رشته تخصصی در زمینه بازارهای مالی و سرمایه گذاری آموزش داده میشود.

خدمات سهامیر چه کمکی به ما میکند و برای چه افرادی مناسب است؟

دپارتمان آموزش عالی سهامیر خدمات آموزشی خود را به عموم افراد اعم از مبتدی تا حرفه ای های بازار ارائه میکند . 

دوره های آموزشی تخصصی ، پیشرفته ، ورکشاپ های بروزرسانی و … همگی بگونه ای گرداوری شده اند که میتوانند به عموم افراد و فعالان عرصه مالی کمک نماید.

مدارک بین المللی آموزش حرفه ای چگونه صادر میشوند؟

سهامیر بعنوان نماینده و پارتنر رسمی موسسات بزرگ دنیا بصورت انحصاری این قابلیت را برای دانشپذیران خود فراهم کرده که در آزمون های بین المللی شرکت نموده و گواهینامه جهانی دریافت نمایند.

پس از پایان هر رویداد آموزشی شما به موسسات معتبر دنیا معرفی شده و در آزمون های مرتبط با رشته انتخابی خود ثبت نام میشوید . 

 

چگونه ربات تریدر تهیه و فعال کنم؟

اگر قصد دارید ربات تریدر تهیه کنید میتوانید متناسب با مشخصاتی که مد نظرتان است ربات خود را از بخش فروشگاه ربات انتخاب و تهیه نمایید.

آیا مجموعه سهامیر برای افتتاح حساب بروکر کمکی میکند؟

در تمامی دوره ها و رویدادهای آموزشی که نیاز به ساخت اکانت در بروکرهای معتبر دارید ، کارشناسان ما به شما کمک خواهند نمود و حساب کارگزاری معتبر برای شما ایجاد خواهند کرد.

چطور میتوانم از خدمات مجموعه سهامیر استفاده کنم؟

تمامی خدمات و محصولات این مرکز از طریق وب سایت رسمی مجموعه قابل تهیه و خرید هستند

هزینه خدمات سهامیر چگونه است؟

هزینه خدمات این مرکز با توجه به تنوع خدمات و محصولات متفاوت بوده ، شما میتوانید هزینه و مبلغ هر بخش را بطور مستقیم از کارشناسان ما سوال نمایید.

آیا امکان پرداخت هزینه خدمات سهامیر بصورت اقساطی وجود دارد؟

متاسفانه در حال حاضر شرایطی برای پرداخت اقساطی وجود ندارد .