🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

چگونه با مدیریت سرمایه در بازار فارکس ضرر نکنیم؟

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

براساس اظهارات سایت های کارشناسی معتبر ، بیشتر معامله‌گران قدیمی عملکرد بهتری دارند ولی این معامله‌گران تازه‌کار هستند که هنوز برای دریافت سود از این بازار به سختی می‌توانند زمان‌بندی درست را انجام دهند.

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 1706
2 دهه تجربه

بازارهای مالی و سرمایه گذاری

رشته های منعطف

پوشش بیش از 130 رشته تخصصی

رتبه 1 خدمات حرفه ای

کسب رتبه برتر از PPQ

کادر علمی

تیم متخصص و آزموده

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

چگونه با مدیریت سرمایه در بازار فارکس ضرر نکنیم؟ سهامیـــــــــر

چگونه با مدیریت سرمایه در بازار فارکس ضرر نکنیم؟

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

چگونه با مدیریت سرمایه در بازار فارکس ضرر نکنیم؟

براساس اظهارات سایت های کارشناسی معتبر ، بیشتر معامله‌گران قدیمی عملکرد بهتری دارند ولی این معامله‌گران تازه‌کار هستند که هنوز برای دریافت سود از این بازار به سختی می‌توانند زمان‌بندی درست را انجام دهند.

مقدمه

مقدمه

یک حقیقت عموما شناخته شده این است که بیشتر معامله‌گران در فارکس شکست می‌خورند. براساس اظهارات سایت DailyFX ، بیشتر معامله‌گران قدیمی عملکرد بهتری دارند ولی این معامله‌گران تازه‌کار هستند که هنوز برای دریافت سود از این بازار به سختی می‌توانند زمان‌بندی درست را انجام دهند.
برای سود در فارکس باید توانایی شکست‌دادن ماهرترین معامله‌گران دنیا را داشته باشید و عاقلانه‌تر این است که بورس تهران را برای معامله‌گری انتخاب کنید.

اما اگر واقعا مایلید برنده بازار فارکس باشید، شاید این لیست از دلایل زیان معامله‌گران فارکس به شما کمک کند، بنابراین با این مطلب از سازمان سهامیر همراه ما باشید

چگونه با مدیریت سرمایه در بازار فارکس ضرر نکنیم؟

چگونه با مدیریت سرمایه در بازار فارکس ضرر نکنیم؟

فارکس بازاری نیست که بخواهید آنرا شکست داد، بلکه باید آنرا درک کنید و زمانی که روندی شروع می‌شود به آن ملحق شوید. ضمنا اگر سعی کنید با سرمایه خیلی کوچک، بیش از حد از بازار سود بدست آورید شما را بیرون می‌اندازند.

ذهنیت شکست دادن بازار اغلب باعث می‌شود معامله‌گران برخلاف روندها دست به معامله بزنند، اینکار برای شروع یک فاجعه کافی است.

1 – سرمایه اولیه پایین

بیشتر معامله‌گران ارزها به دنبال راهی هستند تا بدهی خود را تسویه کنند یا اینکه به راحتی پول دربیاورند. معمول است بازاریاب‌ها در فارکس شما را تشویق می‌کنند تا با سایز لات‌های بالا و اهرم بالا معامله کنید تا بتوانید با یک سرمایه اولیه کوچک، بازدهی بزرگی بدست آورید. 

برای کسب سود، شما باید مقدار مناسبی سرمایه اولیه داشته باشید. کسب سود عالی با داشتن سرمایه محدود در کوتاه‌مدت مقدور است اما با داشتن مقدار کمی سرمایه و ریسک بیش از حد، شما با هر چرخش بازار دست به اقدامات احساسی خواهید زد و در بدترین زمان‌های ممکن به معامله وارد و خارج می‌شوید.

راه‌حل: افرادی که در معاملات فارکس هستند هرگز نباید با مقدار کمی سرمایه اولیه شروع به کار کنند. برای کسی که قصد دارد با مبلغی اندک معامله کند، این مشکلی بزرگ است. اگر قصد داشته باشید لا‌ت‌های کوچک معامله کنید، مبلغ 1000 دلار یک سرمایه معقول برای شروع معامله در فارکس است. در غیراینصورت، باید خودتان را برای یک فاجعه آماده کنید.

2 – عدم مدیریت ریسک

مدیریت ریسک کلید نجات یافتن شماست. می‌توانید یک معامله‌گر بسیار حرفه‌ای باشید ولی به دلیل مدیریت ریسک ضعیف، از بازار محو شوید. اولین وظیفه شما کسب سود نیست، بلکه محافظت از سرمایه‌ای است که الان در اختیار دارید، زیرا وقتی سرمایه شما در حال زوال باشد، توانایی کسب سود شما نیز از بین می‌رود.

راه‌حل: در معامله‌ از توقف‌ها (Stops) استفاده کنید و زمانیکه یک سود معقول بدست آورید آنها را برهمان اساس جابجا کنید. از لا‌ت‌سایزهای معقول که با سرمایه‌تان همخوانی دارد استفاده نمایید و گذشته از همه اینها، وقتی در پشت معامله‌ هیچ منطقی وجود ندارد از آن خارج شوید.

3 – حرص در فارکس

برخی معامله‌گران فکر می‌کنند باید تا آخرین قطره از یک حرکت قیمت بهره بگیرند. هر روز در بازار فارکس پتانسیل کسب سود وجود دارد. تلاش برای گرفتن آخرین پیپ قبل از چرخش جفت‌ارز، می‌تواند همان سودی که بدست آورده‌اید را نیز نابود کند.

راه‌حل: واضح است، طمعکار نباشید. هدف گرفتن سودهای معقولانه خوب است اما در نظر بگیرید سودهای زیادی در سایر موقعیت‌ها وجود دارد. ارزها روزانه حرکت می‌کنند و نیازی به دریافت آخرین پیپ نیست. فرصت بعدی همین نزدیکی‌هاست.

4 – معامله با تردید

گاهی اوقات درگیر پشیمانی بعد از معامله می‌شوید. این پشیمانی معمولا زمانی رخ می‌دهد که وارد معامله‌ای شده‌اید و آن معامله فورا وارد سود نمی‌شود و به خودتان می‌گویید که در جهت نادرستی وارد شده‌اید. سپس معامله را می‌بندید و در خلاف جهت وارد معامله می‌شوید ولی در کمال ناباوری می‌بینید بازار در همان جهت که ابتدا وارد آن شده بودید حرکت می‌کند.

راه‌حل: یک جهت معامله را انتخاب کنید و به آن بچسبید. تغییر معاملات در جهات مختلف فقط باعث می‌شود رفته‌رفته ضرر کنید.

5 – تلاش برای معامله در سقف یا کف

بسیاری از معامله‌گران تازه‌وارد، تلاش می‌کنند در نقاط بازگشتی جفت‌ارزها معامله کنند. آنها روی یک جفت‌ارز معامله خود را قرار می‌دهند و وقتی روند در مسیر مخالف ادامه می‌یابد، به پوزیشن خود می‌افزایند زیرا مطمئن هستند که قیمت برمی‌گردد. اگر به این شیوه معامله کنید، در انتها بیش از حد در معرض ریسک قرار می‌گیرید

راه‌حل: با روند همراه شوید. اگر فکر می‌کنید روند در حال تغییر است و می‌خواهید در روند احتمالی پیش‌رو دست به معامله بزنید، برای تایید تغییر روند منتظر بمانید. اگر قصد دارید در کف معامله کنید، کف یک موج کوچک در روند صعودی را برای معامله برگزینید و نه کف در روند نزولی.

6 – امتناع از قبول اشتباهات

برخی معامله‌گران با توجه به ذات انسان همیشه می‌خواهند تصمیم صحیح را بگیرند ولی گاهی اوقات این امر شدنی نیست. به عنوان یک معامله‌گر، به جای اینکه روی تصمیم خود تعصب داشته باشید و آنرا درست بپندارید، باید وجود اشتباهات را بپذیرید و مسیر را ادامه دهید تا عاقبت به یک حساب خالی ختم نشود.

راه‌حل: مشکل است اما گاهی اوقات باید اقرار کنید که اشتباه کرده‌اید، چه معامله را به دلایل اشتباه انجام داده باشید و چه معامله براساس برنامه شما پیش نرفته باشد. در هر حال، بهترین راه اعتراف به اشتباه، رها کردن معامله و ادامه مسیر برای یافتن موقعیت‌های سودآوری دیگر است.

7 – خرید سیستم معامله فارکس

سیستم‌های معاملاتی زیادی برای فارکس در اینترنت وجود دارد. برخی معامله‌گران به دنبال سیستمی کامل و بدون اشتباه هستند که معاملات را 100 درصد به درستی انجام دهد. آنها به خرید سیستم‌های مختلف ادامه می‌دهند ولی در نهایت به این نتیجه می‌رسند که هیچ راهی برای برد به این طریق وجود ندارد.

راه‌حل: قبول کنید که هیچگاه نمی‌توان در ازای هیچ‌چیز، به چیز با ارزشی دست یافت. برنده شدن در معاملات فارکس همانند بسیاری از کارها نیاز به تلاش و زمان دارد. سیستم خودتان را بسازید و از خرید سیستم‌های بی‌ارزش که در اینترنت وجود دارد خودداری کنید.

نتیجه‌گیری

نتیجه‌گیری

درصد برندگان در فارکس پایین است و برخی از معامله‌گران در انتها با حساب خالی، بازار فارکس را ترک می‌کنند. به همین دلیل است که سایت سهامیر پیشنهاد می کند که با آموزش های لازم در بازار فارکس فعالیت نمایید.

در این مطلب 7 دلیل زیان افراد در فارکس را با هم بررسی کردیم، قطعا دلایل دیگری نیز باعث زیان در بازار خرید و فروش جفت‌ارزها می‌شود، اگر در این زمینه تجربه دارید برای ما و مخاطبان سایت سهامیر در بخش دیدگاه بنویسید.

 

8 پاسخ

    1. پیشنهاد تحلیل گران وبسایت ما استفاده از حجم 0.01 لات برای هر 500 دلار است. اگر فرد ریسک پذیری هستید می توانید این مقدار را به دلخواه خود تغییر دهید اما توصیه می شود حداکثر به میزان هر 250 دلار از سرمایه، 0.01 لات حجم معاملاتی داشته باشید در غیر اینصورت ریسک معاملات نامناسب خواهد بود.

    1. پس از اینکه معامله را اخذ کردید پیشنهاد می شود حتما از ریسک فری کردن و تکنیک های ریسک تریل ( حرکت دادن حدضرر در پشت قیمت ) استفاده کنید تا به حداکثر بازدهی دست پیدا کنید.
      به طور ساده پیشنهاد می شود زمانی که قیمت به اولین حد سود خود رسید هم پوزیشن را ریسک فری کنید هم مقداری از سود را ذخیره کنید. سپس به ازای لمس کردن هر حد سود، حدضرر را پله ای در جهت حرکت قیمت حرکت دهید.

    1. سلام و درود
      بله بروکر ها میتونن روی کندل ها و تایم فریم ها متفاوت باشند چون مبدا سرور بروکر ها جاهای مختلف دنیا هستند

    1. سلام
      به میزان افت سرمایه شما در دوران معامله گری درا دان گفته میشود که مقوله خیلی بزرگی برای تریدر محسوب میشود و نباید درادان بیشتر از 10درصد باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (چگونه با مدیریت سرمایه در بازار فارکس ضرر نکنیم؟)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :

پاسخگویــــــــــــــــــــــــــــــی به سوالات متداول

SAHAMIR UNIVERSITY

مرکز آموزش عالی سهامیر سهامیـــــــــر

مرکز آموزش عالی سهامیر چه خدماتی را به مخاطبان خود ارائه میدهد؟

خدمات مجموعه سهامیر در حال حاضر شامل موارد زیر هستند:

1- برگزاری دوره های آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری

2- طراحی و پیاده سازی معاملات الگوریتمی

3- صدور گواهینامه بین المللی بازارهای مالی از موسسات معتبر دنیا

4- تدوین پکیج های آموزشی حرفه ای

چطور میتوانیم با مجموعه سهامیر تماس بگیریم؟

شما میتوانید با مراجعه به صفحه تماس با ما ، از طریق شماره های درج شده با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ساعات کاری مرکز چگونه است؟

ساعات کاری مرکز سهامیر همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعت 7 صبح لغایت 20:00 میباشد

چرا باید سهامیر را برای فعالیت حرفه ای در بازارهای مالی انتخاب کنیم؟

مجموعه سهامیر بعنوان اولین مرکز آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری است که بیش از 30 سال در این حوزه فعالیت داشته و میتواند بعنوان یک منبع علمی تجربیات خود را به شما انتقال نماید.

سهامیر در چه سالی تاسیس و پایه گذاری شد؟

مرکز آموزش عالی سهامیر در سال 1371 تاسیس شد.

برای شرکت در دوره های آموزشی سهامیر از کجا شروع کنیم؟

در گام اول میبایست بازار هدف خود را انتخاب و تعیین نمایید ، سپس با اخذ مشاوره از کارشناسان ما تعیین سطح شده و در کلاس اموزشی مناسب با سطح مهارت و دانش خود ثبت نام و شرکت نمایید.

در کالج سهامیر چه رشته هایی اموزش داده میشود؟

در مجموعه آموزشی سهامیر بیش از 70 رشته تخصصی در زمینه بازارهای مالی و سرمایه گذاری آموزش داده میشود.

خدمات سهامیر چه کمکی به ما میکند و برای چه افرادی مناسب است؟

دپارتمان آموزش عالی سهامیر خدمات آموزشی خود را به عموم افراد اعم از مبتدی تا حرفه ای های بازار ارائه میکند . 

دوره های آموزشی تخصصی ، پیشرفته ، ورکشاپ های بروزرسانی و … همگی بگونه ای گرداوری شده اند که میتوانند به عموم افراد و فعالان عرصه مالی کمک نماید.

مدارک بین المللی آموزش حرفه ای چگونه صادر میشوند؟

سهامیر بعنوان نماینده و پارتنر رسمی موسسات بزرگ دنیا بصورت انحصاری این قابلیت را برای دانشپذیران خود فراهم کرده که در آزمون های بین المللی شرکت نموده و گواهینامه جهانی دریافت نمایند.

پس از پایان هر رویداد آموزشی شما به موسسات معتبر دنیا معرفی شده و در آزمون های مرتبط با رشته انتخابی خود ثبت نام میشوید . 

 

چگونه ربات تریدر تهیه و فعال کنم؟

اگر قصد دارید ربات تریدر تهیه کنید میتوانید متناسب با مشخصاتی که مد نظرتان است ربات خود را از بخش فروشگاه ربات انتخاب و تهیه نمایید.

آیا مجموعه سهامیر برای افتتاح حساب بروکر کمکی میکند؟

در تمامی دوره ها و رویدادهای آموزشی که نیاز به ساخت اکانت در بروکرهای معتبر دارید ، کارشناسان ما به شما کمک خواهند نمود و حساب کارگزاری معتبر برای شما ایجاد خواهند کرد.

چطور میتوانم از خدمات مجموعه سهامیر استفاده کنم؟

تمامی خدمات و محصولات این مرکز از طریق وب سایت رسمی مجموعه قابل تهیه و خرید هستند

هزینه خدمات سهامیر چگونه است؟

هزینه خدمات این مرکز با توجه به تنوع خدمات و محصولات متفاوت بوده ، شما میتوانید هزینه و مبلغ هر بخش را بطور مستقیم از کارشناسان ما سوال نمایید.

آیا امکان پرداخت هزینه خدمات سهامیر بصورت اقساطی وجود دارد؟

متاسفانه در حال حاضر شرایطی برای پرداخت اقساطی وجود ندارد .