🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

بررسی تخصصی نماد جفت ارز EUR/NZD

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

جفت ارز EUR/NZD، نرخ گذاری مستقیم بوده، که بر اساس تحرکات نرخی واحد ارزی EUR، تغییر می نماید. واحد ارزی NZD نیز، از نرخ متغییر برخوردار می باشد.

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 1706
2 دهه تجربه

بازارهای مالی و سرمایه گذاری

رشته های منعطف

پوشش بیش از 130 رشته تخصصی

رتبه 1 خدمات حرفه ای

کسب رتبه برتر از PPQ

کادر علمی

تیم متخصص و آزموده

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

بررسی تخصصی نماد جفت ارز EUR/NZD سهامیـــــــــر

بررسی تخصصی نماد جفت ارز EUR/NZD

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

بررسی تخصصی نماد جفت ارز EUR/NZD

اتحادیه ی اروپا به عنوان، همتای تجاری نیوزلند به شمار نمی آید. تولیدات و صادرات اصلی نیوزلند، شامل محصورلات دام پروری و درخت و چوب می باشد. صادرات اصلی این کشور، به چین، ایالات متحده، کره ی جنوبی، ژاپن و استرالیا، ارسال می گردد. اروپا به عنوان وارد کننده ی این محصولات، به شمار نمی آید.

به منظور معامله این جفت ارز در فارکس، با استفاده از ابزار مالی یورو – دلار نیوزلند، می توان به منفی بودن نرخ سود خالص حساب بازرگانی نیوزلند و تغییرات شرایط اقتصادی، همتاهای تجاری این کشور نیز، توجه نمود.

اقتصاد اتحادیه ی اروپا به عنوان یکی از پایدار ترین سیستم های اقتصادی جهان به شمار می آید. تاثیر گیری یورو از بهبود یابی شرایط اقتصادی این منطقه بسیار افزون می باشد. شاخص بی کاری این منطقه در طی سال 2018 به شکل شدیدی کاهش یافت.

%70 حجم صادرات سنگاپور، شامل محصولات با تکنولوژی برتر بوده و حدود %10 این صادرات، شامل محصولات سوختی – انرژی می باشد. رشد اقتصادی پایدار و خدمات مالی برتر این کشور، سنگاپور را، به مرکز مالی آسیای جنوب شرق تبدیل نموده. همین عوامل نیز، به عنوان دلایل اصلی نوسانات ارزی دلار سنگاپور، به شمار می آیند.

از نظر کلی نوسانات جفت ارزی مربوطه، تا حدی غیر قابل پیش بینی، به شمار می آید. چرا که بر تحرکات نرخی این جفت ارزی، هم تغییرات شرایط اقتصادی اروپا و همچنین شرایط کلی بازار جنوب شرق آسیا نیز، تاثیر گذار می باشد.

یورو (به الفبای لاتین: Euro) (نماد: €؛ کد ایزو: EUR) یکای پول کشورهای منطقه یورو است که به ۱۰۰ سنت تقسیم می‌شود. استفاده از یورو در اول ژانویه سال ۲۰۰۲ رسماً در کشورهای آلمان، فرانسه، بلژیک، اتریش، اسپانیا، پرتغال، یونان، ایتالیا، ایرلند، لوکزامبورگ، هلند و فنلاند آغاز شد و اکنون در ۱۹ کشور از ۲۷ عضو اتحادیه اروپا به‌طور رسمی در جریان است.

یورو خارج از اروپا نیز در برخی از بازمانده‌های مستعمرات کشورهای اروپایی نظیر گویان فرانسه، گوادلوپ، مارتینیک، مایوت، رئونیون، جزایر قناری و سن پیر و میکلون رایج است. ضرب هر سکه (سنت) یا (یورو) در هر کشور عضو منطقه یورو شکل خاص و طرح خودش را دارد. سکه‌های ضرب هلند، اسپانیا، فنلاند، آلمان، فرانسه و… با یکدیگر متفاوت هستند. ایده یکای پول یکسان، نخستین بار توسط ژاک دلور، وزیر اقتصاد سابق فرانسه که از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۵، ریاست کمیسیون اروپا را به عهده داشت، ارائه شد. هدف این بود که هویت اروپایی در بازارها تقویت شده و تثبیت قیمت‌ها، رشد اقتصادی و منافع تجاری نصیب اعضا شود. 

دلور در گزارشی که در سال ۱۹۸۹ ارائه داد، یکای پول مشترک را یک هدف پولی مشترک توصیف کرد که تاحدی موجب رهایی کامل از جنبش‌های سرمایه‌داری خواهد شد. یکای پول یورو که بزرگ‌ترین قدرت تجاری دنیا را شکل داد، با هدف وصل‌کردن کشورهای اروپایی برای مقاصد تجاری و سیاسی، یورو در بحبوحه آشوب‌های سیاسی و اقتصادی به وجود آمد؛ دیوار برلین در سال ۱۹۸۹ فروریخته بود و آلمان‌ها در اندیشه اتحاد بودند، در شرق اروپا بساط کمونیسم برچیده شده بود و منطقه شاهد فراز و فرودهای بسیار بود. 

با پایان جنگ جهانی دوم، اتحادیه اروپا تأسیس شده بود اما اقتصاد منطقه در مسیر تک قطبی‌شدن حرکت می‌کرد. پیمان ماستریخت در تاریخ ۷ فوریه ۱۹۹۲ در یکی از شهرهای هلند به نام ماستریخت به امضا رسید و از سال ۱۹۹۳ به اجرا درآمد. این معاهده، ساختار یک یکای پول مشترک را طراحی کرد؛ نماد این ارز جدید از حرف اپسیلون در الفبای یونانی (ε) الهام گرفت و از سال ۲۰۰۱، سکه‌ها و اسکناس‌های آن توسط بانک مرکزی اروپا منتشر و وارد بازار شد.

دلار نیوزلند

دلار نیوزیلند (با کد بانکی NZD) یا به عبارتی دیگر (کیوی) به عنوان واحد ارزی اصلی نیوزیلند، شناخته می شود. این واحد ارزی در جزایر نیو، کوکا، توکیلاوو پیتکری نیز، استفاده می شود. توزیع پول نیوزیلند را نیز، بانک ذخایر این کشور (Reserve Bank of New Zealand)، به عهده دارد.

دلار نیوزلند، پول رسمی و رایج نیوزلند، جزایر کوک، نیو، توکلا و جزایر پیتکرن است. در داخل این کشور، دلار نیوزلند اغلب با علامت $ نشان داده می‌شود. تنها گاهی اوقات برای تشخیص آن از ارزهای رایج دیگر، از علامت NZ$ استفاده می‌شود. در زمینه معاملات ارزی، دلار نیوزلند در برخی مواقع به صورت غیر رسمی «دلار کیوی» نامیده می‌شود. دلیل این امر این است که کشور نیوزلند عموما به واسطه‌ی پرندگان بومی آن شناخته می‌شود و روی سکه‌های 1 دلاری عکس یک پرنده کیوی رسم شده است.

دلار نیوزلند، که در سال 1967 معرفی شد، معادل 100 سنت است. پول رایج نیوزلند شامل 5 سکه و 5 اسکناس است که کوچکترین آن‌ها سکه 10 سنتی می‌باشد. قبلا پول‌های کوچکتری نیز وجود داشت، اما با توجه به تورم و هزینه‌های تولید از رده خارج شدند. دلار نیوزلند، با رکورد حجم معاملاتی معادل 2 درصد کل معاملات بازار جهانی در سال 2013، چندین سال است که جزو 10 ارز برتر و پرمعامله‌ی جهان به شمار می‌آید.

پیش از معرفی دلار نیوزلند در سال 1967، پول رسمی این کشور پوند نیوزلند بود که از سال 1933 از پوند استرلینگ متمایز شده بود. پوند نیوزلند در سیستم  قرار داشت یعنی هر پوند به 20 شیلینگ و هر شیلینگ به 12 پنی تقسیم می‌شد. این سیستم تا دهه 1950 مورد استفاده قرار می‌گرفت اما استفاده از آن پیچیده و دشوار بود.

از دهه 1930 طرح تغییر سیستم ارزی به ارز اعشاری (دهدهی) ارائه شده بود. اما در دهه 1950 این طرح مورد استقبال بیشتری قرار گرفت و به مرور زمینه اجرایی شدن آن مهیا شد. در سال 1957 کمیته‌ای برای بررسی طرح ارز اعشاری توسط دولت به وجود آمد و سرانجام در سال 1963 دولت تصمیم به اجرای این طرح گرفت. 

قانون ارز اعشاری در سال 1964 تصویب شد و تاریخ اجرای آن 10 جولای 1967 تعیین شد. برای جلوگیری از اشتباهات و تشخیص راحت‌تر پول نیوزلند، به جای کلمه «دلار» کلماتی مانند «فرن» به معنای سرخس، «کیوی» و «زیل» به معنای تعصب، پیشنهاد شده بود. در نهایت باز هم کلمه‌ی دلار انتخاب شد و یک شخصیت کارتونی با نام «آقای دلار» به نماد این تغییر تبدیل شد.

در تاریخ دوشنبه 10جولای 1967 (روز ارز اعشاری) دلار نیوزلند به صورت رسمی جایگزین پوند شد. نرخ تبدیل به صورت هر پوند معادل 2 دلار (هر دلار معادل 10 شیلینگ، هر شیلینگ معادل 10 سنت، و هر پنی معادل  سنت)، تعیین گردید. در آن زمان حدود 27 میلیون اسکناس جدید به چاپ رسید و 165 میلیون سکه نیز تولید شد.

قدرت دلار نیوزلند

با حذف سیستم برتون وودز در سال 1971، کشورهای استرالیا و نیوزلند سیستم تبدیل ارز خود را به یک سیستم متحرک در برابر دلار آمریکا تغییر دادند. در سپتامبر سال 1974، استرالیا با هدف کاهش تورم سیستم ارزی خود را از سبد ارزی به سیستم جدیدی به نام شاخص وزن تجاری (TWI) تغییر داد. 

این کار باعث شد که ارزش واقعی ارز به طور دوره‌ای تنظیم شود. از اواخر دهه‌ی 1990 و پایان جنگ سرد، تاثیر دلار ایالات متحده بر دلارهای استرالیا و نیوزلند در مقابل ارزهای دیگر کمتر و کمتر شد.

نرخ گذاری EUR/NZD

جفت ارز EUR/NZD در بازار فارکس دارای نرخ گذاری مستقیم بوده، که بر اساس تحرکات نرخی واحد ارزی EUR، تغییر می نماید. واحد ارزی NZD نیز، از نرخ متغییر برخوردار می باشد. رشد نرخ گذاری های این جفت ارزی مبنی بر تحکیم یابی نرخ یورو اتحادیه ی اروپا EUR، می باشد.

به منظورخرید EUR، نیاز به پرداخت میزان بیشتری از NZD است. کاهش نرخ گذاری های این جفت ارز، مبنی بر تحکیم نرخ NZD نسبت به EUR است. با استفاده از نمودار نرخی این جفت ارزی نیز، می توانید به تحلیل گرایش ها و نوسانات و همچنین تجارت ارزی بپردازید.

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (بررسی تخصصی نماد جفت ارز EUR/NZD)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :

پاسخگویــــــــــــــــــــــــــــــی به سوالات متداول

SAHAMIR UNIVERSITY

مرکز آموزش عالی سهامیر سهامیـــــــــر

مرکز آموزش عالی سهامیر چه خدماتی را به مخاطبان خود ارائه میدهد؟

خدمات مجموعه سهامیر در حال حاضر شامل موارد زیر هستند:

1- برگزاری دوره های آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری

2- طراحی و پیاده سازی معاملات الگوریتمی

3- صدور گواهینامه بین المللی بازارهای مالی از موسسات معتبر دنیا

4- تدوین پکیج های آموزشی حرفه ای

چطور میتوانیم با مجموعه سهامیر تماس بگیریم؟

شما میتوانید با مراجعه به صفحه تماس با ما ، از طریق شماره های درج شده با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ساعات کاری مرکز چگونه است؟

ساعات کاری مرکز سهامیر همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعت 7 صبح لغایت 20:00 میباشد

چرا باید سهامیر را برای فعالیت حرفه ای در بازارهای مالی انتخاب کنیم؟

مجموعه سهامیر بعنوان اولین مرکز آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری است که بیش از 30 سال در این حوزه فعالیت داشته و میتواند بعنوان یک منبع علمی تجربیات خود را به شما انتقال نماید.

سهامیر در چه سالی تاسیس و پایه گذاری شد؟

مرکز آموزش عالی سهامیر در سال 1371 تاسیس شد.

برای شرکت در دوره های آموزشی سهامیر از کجا شروع کنیم؟

در گام اول میبایست بازار هدف خود را انتخاب و تعیین نمایید ، سپس با اخذ مشاوره از کارشناسان ما تعیین سطح شده و در کلاس اموزشی مناسب با سطح مهارت و دانش خود ثبت نام و شرکت نمایید.

در کالج سهامیر چه رشته هایی اموزش داده میشود؟

در مجموعه آموزشی سهامیر بیش از 70 رشته تخصصی در زمینه بازارهای مالی و سرمایه گذاری آموزش داده میشود.

خدمات سهامیر چه کمکی به ما میکند و برای چه افرادی مناسب است؟

دپارتمان آموزش عالی سهامیر خدمات آموزشی خود را به عموم افراد اعم از مبتدی تا حرفه ای های بازار ارائه میکند . 

دوره های آموزشی تخصصی ، پیشرفته ، ورکشاپ های بروزرسانی و … همگی بگونه ای گرداوری شده اند که میتوانند به عموم افراد و فعالان عرصه مالی کمک نماید.

مدارک بین المللی آموزش حرفه ای چگونه صادر میشوند؟

سهامیر بعنوان نماینده و پارتنر رسمی موسسات بزرگ دنیا بصورت انحصاری این قابلیت را برای دانشپذیران خود فراهم کرده که در آزمون های بین المللی شرکت نموده و گواهینامه جهانی دریافت نمایند.

پس از پایان هر رویداد آموزشی شما به موسسات معتبر دنیا معرفی شده و در آزمون های مرتبط با رشته انتخابی خود ثبت نام میشوید . 

 

چگونه ربات تریدر تهیه و فعال کنم؟

اگر قصد دارید ربات تریدر تهیه کنید میتوانید متناسب با مشخصاتی که مد نظرتان است ربات خود را از بخش فروشگاه ربات انتخاب و تهیه نمایید.

آیا مجموعه سهامیر برای افتتاح حساب بروکر کمکی میکند؟

در تمامی دوره ها و رویدادهای آموزشی که نیاز به ساخت اکانت در بروکرهای معتبر دارید ، کارشناسان ما به شما کمک خواهند نمود و حساب کارگزاری معتبر برای شما ایجاد خواهند کرد.

چطور میتوانم از خدمات مجموعه سهامیر استفاده کنم؟

تمامی خدمات و محصولات این مرکز از طریق وب سایت رسمی مجموعه قابل تهیه و خرید هستند

هزینه خدمات سهامیر چگونه است؟

هزینه خدمات این مرکز با توجه به تنوع خدمات و محصولات متفاوت بوده ، شما میتوانید هزینه و مبلغ هر بخش را بطور مستقیم از کارشناسان ما سوال نمایید.

آیا امکان پرداخت هزینه خدمات سهامیر بصورت اقساطی وجود دارد؟

متاسفانه در حال حاضر شرایطی برای پرداخت اقساطی وجود ندارد .