🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

نماد جفت ارز EUR/CHF

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

جفت ارزی EUR/CHF از نرخ گذاری مستقیم برخوردار بوده. واحد ارزی اصلی یورو EUR به شمار می آید. واحد ارزی فرانک سوئیس CHF نیز، از نرخ متغیر برخوردار می باشد

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 1706
2 دهه تجربه

بازارهای مالی و سرمایه گذاری

رشته های منعطف

پوشش بیش از 130 رشته تخصصی

رتبه 1 خدمات حرفه ای

کسب رتبه برتر از PPQ

کادر علمی

تیم متخصص و آزموده

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

نماد جفت ارز EUR/CHF سهامیـــــــــر

نماد جفت ارز EUR/CHF

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

نماد جفت ارز EUR/CHF

اقتصاد اتحادیه ی اروپا به عنوان یکی از پایدار ترین سیستم های اقتصادی جهان به شمار می آید. تاثیر گیری یورو از بهبود یابی شرایط اقتصادی این منطقه بسیار زیاد می باشد. شاخص بیکاری این منطقه در طی سال 2018 به شکل شدیدی کاهش یافته است.

تاثیر گیری یورو، نه تنها از تغییرات شرایط اقتصادی کشور های این اتحادیه، بلکه از تغییرات کلی منطقه و حتی کشور هایی که از واحد ارزی یورو استفاده نمی نمایند نیز، بالا بوده است. جفت ارزی EUR/CHF، به عنوام مهم ترین و پایه ای ترین جفت ارزی شاخص، به منظور تنظیمگری دیگر جفت ارزها، به شمار می آید.

یورو در اتحادیه اروپا

یورو (به الفبای لاتین: Euro) (نماد: €؛ کد ایزو: EUR) یکای پول کشورهای منطقه یورو است که به ۱۰۰ سنت تقسیم می‌شود. استفاده از یورو در اول ژانویه سال ۲۰۰۲ رسماً در کشورهای آلمان، فرانسه، بلژیک، اتریش، اسپانیا، پرتغال، یونان، ایتالیا، ایرلند، لوکزامبورگ، هلند و فنلاند آغاز شد و اکنون در ۱۹ کشور از ۲۷ عضو اتحادیه اروپا به‌طور رسمی در جریان است.

یورو خارج از اروپا نیز در برخی از بازمانده‌های مستعمرات کشورهای اروپایی نظیر گویان فرانسه، گوادلوپ، مارتینیک، مایوت، رئونیون، جزایر قناری و سن پیر و میکلون رایج است.

ضرب هر سکه (سنت) یا (یورو) در هر کشور عضو منطقه یورو شکل خاص و طرح خودش را دارد. سکه‌های ضرب هلند، اسپانیا، فنلاند، آلمان، فرانسه و… با یکدیگر متفاوت هستند.

ایده یکای پول یکسان، نخستین بار توسط ژاک دلور، وزیر اقتصاد سابق فرانسه که از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۵، ریاست کمیسیون اروپا را به عهده داشت، ارائه شد. هدف این بود که هویت اروپایی در بازارها تقویت شده و تثبیت قیمت‌ها، رشد اقتصادی و منافع تجاری نصیب اعضا شود. 

دلور در گزارشی که در سال ۱۹۸۹ ارائه داد، یکای پول مشترک را یک هدف پولی مشترک توصیف کرد که تاحدی موجب رهایی کامل از جنبش‌های سرمایه‌داری خواهد شد. یکای پول یورو که بزرگ‌ترین قدرت تجاری دنیا را شکل داد، با هدف وصل‌کردن کشورهای اروپایی برای مقاصد تجاری و سیاسی، یورو در بحبوحه آشوب‌های سیاسی و اقتصادی به وجود آمد؛ دیوار برلین در سال ۱۹۸۹ فروریخته بود و آلمان‌ها در اندیشه اتحاد بودند، در شرق اروپا بساط کمونیسم برچیده شده بود و منطقه شاهد فراز و فرودهای بسیار بود. 

با پایان جنگ جهانی دوم، اتحادیه اروپا تأسیس شده بود اما اقتصاد منطقه در مسیر تک قطبی‌شدن حرکت می‌کرد. پیمان ماستریخت در تاریخ ۷ فوریه ۱۹۹۲ در یکی از شهرهای هلند به نام ماستریخت به امضا رسید و از سال ۱۹۹۳ به اجرا درآمد. این معاهده، ساختار یک یکای پول مشترک را طراحی کرد؛ نماد این ارز جدید از حرف اپسیلون در الفبای یونانی (ε) الهام گرفت و از سال ۲۰۰۱، سکه‌ها و اسکناس‌های آن توسط بانک مرکزی اروپا منتشر و وارد بازار شد.

فرانک سوئیس

تقاضای بالا برای فرانک به عنوان ارزی امن، ارزش آن را در بازارهای جهانی به طور قابل توجهی افزایش داده است. ناگفته نماند که تقاضا برای خرید این ارز پس از بحران مالی سال ۲۰۰۸ رو به افزایش رفت. تا سال ۲۰۱۱ بانک ملی سوئیس نزدیک به نیم تریلیون دلار ارز خارجی جمع کرده بود که این مبلغ معادل ۷۰% تولید ناخالص داخلی این کشور به حساب می‌آید. اما نرخ بالای این ارز چه پیامدهایی را در پی داشته است؟

اگرچه ارزش بالای فرانک منجر به ارزان‌تر شدن کالاهای خارجی در این کشور شده است، اما این موضوع به صادرکنندگان این کشور و صنعت گردشگری آن لطمه زده است؛ چرا‌ که نرخ بالای این ارز خرید کالا و استفاده از خدمات سوئیسی را گران می‌کند. با توجه به وابستگی اقتصاد کشور سوئیس به صادرات و گردشگری افزایش نرخ این ارز ضربه بزرگی به سرمایه‌گذاران وارد می‌کند. در سال ۲۰۱۱ بانک ملی سوئیس این ارز را از حالت آزاد یا شناور خارج کرد.

رابطه فرانک سوئیس و یورو

در طی ۱۵ سال گذشته، ارزش فرانک سوئیس نسبت به دلار آمریکا و یورو به شدت افزایش یافته است. در سال های اخیر، عواملی مانند بحران بدهی اروپا و سیاست پولی قابل توجه از بانک فدرال ایالات متحده، فرانک را تقویت کرده است.

ارزها به صورت جفت ارزیابی می شوند، بنابراین قدرت و یا ضعف آنها در رابطه با ارزهای دیگر بررسی می شود. بحران بدهی اروپا باعث شد سرمایه گذاران به دنبال پناهگاه امن باشند، در نتیجه در فرانک سوئیس سرمایه گذاری کردند و سیاست پولی ضعیف، موجب کاهش ارزش دلار آمریکا شد.

افزایش چشمگیر ارزش فرانک سوئیس در سال ۲۰۱۵ عمدتاً به دلیل یک رویداد کلیدی در اوایل همان سال بود. در ۱۵ ژانویه، بانک ملی سوئیس (SNB) به طور غیر منتظره ارزش ۱٫۲۰ جفت ارز فرانک به ازای هر یورو را حذف کرد. در واکنش های اولیه به اخبار، فرانک سوئیس ۳۰ درصد در برابر یورو و ۲۵ درصد در برابر دلار آمریکا تقویت شد. این حرکت موجب بروز تحولات عمده در بازارهای مالی شد و حتی برخی از کارگزاران ارز خارجی را از کسب و کار بیرون راند.

در سال ۲۰۱۱ پس از آنکه بحران منطقه یورو باعث شد تا سرمایه گذاران به دنبال یافتن یک پناهگاه امن، به فرانک سوئیس روی بیاورند، و SNB ارزش اولیه را در سال ۲۰۱۱ تنظیم کرد. به دلیل ثبات دولت و سیستم مالی سوئیس، فرانک به عنوان یک پناهگاه مالی به طور گسترده ای مورد توجه قرار گرفت. منافع خرید در آن زمان باعث شد که ارزش فرانک افزایش یابد و با کاهش دادن ارزش رقابتی صادرات باعث شد به اقتصاد سوئیس آسیب برساند.

با این حال، چندین عامل مهم در چشم انداز اقتصادی تغییر کرده است که احتمالا وابسته به تغییر سیاست SNB بوده است. قدرت اقتصادی ایالات متحده و انتظارات بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۱۵ موجب شد که یورو و فرانک سوئیس به طور قابل توجهی در برابر دلار آمریکا تضعیف شوند. انتظارات کاهش کمی برنامه QE از بانک مرکزی اروپا (ECB)، که در واقع به تصویب رسید، نقش مهمی نیز ایفا کرد.

نرخ گذاری ارز EUR/CHF

جفت ارز EUR/CHF از نرخ گذاری مستقیم برخوردار بوده، واحد ارزی اصلی یورو EUR به شمار می آید. واحد ارزی فرانک سوئیس CHF نیز، از نرخ متغیر برخوردار می باشد. افزایش نرخ این جفت ارز، مبنی بر تحکیمات نرخی یورو EUR بوده و به منظور خرید یورو، نیاز به فروش میزان بیشتری از فرانک سوئیس CHF می باشد. کاهش نرخ این جفت ارز نیز، مبنی بر تحکیمات نرخی فرانک سوئیس CHF، می باشد. اگر موضوعات ذکر شده در این مقاله برای شما نامفهوم است و علاقه مند هستید در بازار فارکس فعالیت کنید ، بهتر است قبل از هرگونه اقدام به اموزش فارکس نموده و سپس به سرمایه گذاری در این حوزه فکر کنید ، چراکه ریسک فعالیت خودسرانه در این بازار بسیار بالا میباشد.

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (نماد جفت ارز EUR/CHF)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :

پاسخگویــــــــــــــــــــــــــــــی به سوالات متداول

SAHAMIR UNIVERSITY

مرکز آموزش عالی سهامیر سهامیـــــــــر

مرکز آموزش عالی سهامیر چه خدماتی را به مخاطبان خود ارائه میدهد؟

خدمات مجموعه سهامیر در حال حاضر شامل موارد زیر هستند:

1- برگزاری دوره های آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری

2- طراحی و پیاده سازی معاملات الگوریتمی

3- صدور گواهینامه بین المللی بازارهای مالی از موسسات معتبر دنیا

4- تدوین پکیج های آموزشی حرفه ای

چطور میتوانیم با مجموعه سهامیر تماس بگیریم؟

شما میتوانید با مراجعه به صفحه تماس با ما ، از طریق شماره های درج شده با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ساعات کاری مرکز چگونه است؟

ساعات کاری مرکز سهامیر همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعت 7 صبح لغایت 20:00 میباشد

چرا باید سهامیر را برای فعالیت حرفه ای در بازارهای مالی انتخاب کنیم؟

مجموعه سهامیر بعنوان اولین مرکز آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری است که بیش از 30 سال در این حوزه فعالیت داشته و میتواند بعنوان یک منبع علمی تجربیات خود را به شما انتقال نماید.

سهامیر در چه سالی تاسیس و پایه گذاری شد؟

مرکز آموزش عالی سهامیر در سال 1371 تاسیس شد.

برای شرکت در دوره های آموزشی سهامیر از کجا شروع کنیم؟

در گام اول میبایست بازار هدف خود را انتخاب و تعیین نمایید ، سپس با اخذ مشاوره از کارشناسان ما تعیین سطح شده و در کلاس اموزشی مناسب با سطح مهارت و دانش خود ثبت نام و شرکت نمایید.

در کالج سهامیر چه رشته هایی اموزش داده میشود؟

در مجموعه آموزشی سهامیر بیش از 70 رشته تخصصی در زمینه بازارهای مالی و سرمایه گذاری آموزش داده میشود.

خدمات سهامیر چه کمکی به ما میکند و برای چه افرادی مناسب است؟

دپارتمان آموزش عالی سهامیر خدمات آموزشی خود را به عموم افراد اعم از مبتدی تا حرفه ای های بازار ارائه میکند . 

دوره های آموزشی تخصصی ، پیشرفته ، ورکشاپ های بروزرسانی و … همگی بگونه ای گرداوری شده اند که میتوانند به عموم افراد و فعالان عرصه مالی کمک نماید.

مدارک بین المللی آموزش حرفه ای چگونه صادر میشوند؟

سهامیر بعنوان نماینده و پارتنر رسمی موسسات بزرگ دنیا بصورت انحصاری این قابلیت را برای دانشپذیران خود فراهم کرده که در آزمون های بین المللی شرکت نموده و گواهینامه جهانی دریافت نمایند.

پس از پایان هر رویداد آموزشی شما به موسسات معتبر دنیا معرفی شده و در آزمون های مرتبط با رشته انتخابی خود ثبت نام میشوید . 

 

چگونه ربات تریدر تهیه و فعال کنم؟

اگر قصد دارید ربات تریدر تهیه کنید میتوانید متناسب با مشخصاتی که مد نظرتان است ربات خود را از بخش فروشگاه ربات انتخاب و تهیه نمایید.

آیا مجموعه سهامیر برای افتتاح حساب بروکر کمکی میکند؟

در تمامی دوره ها و رویدادهای آموزشی که نیاز به ساخت اکانت در بروکرهای معتبر دارید ، کارشناسان ما به شما کمک خواهند نمود و حساب کارگزاری معتبر برای شما ایجاد خواهند کرد.

چطور میتوانم از خدمات مجموعه سهامیر استفاده کنم؟

تمامی خدمات و محصولات این مرکز از طریق وب سایت رسمی مجموعه قابل تهیه و خرید هستند

هزینه خدمات سهامیر چگونه است؟

هزینه خدمات این مرکز با توجه به تنوع خدمات و محصولات متفاوت بوده ، شما میتوانید هزینه و مبلغ هر بخش را بطور مستقیم از کارشناسان ما سوال نمایید.

آیا امکان پرداخت هزینه خدمات سهامیر بصورت اقساطی وجود دارد؟

متاسفانه در حال حاضر شرایطی برای پرداخت اقساطی وجود ندارد .