🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

نماد جفت ارز CAD/JPY

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

جفت ارز دلار کانادا/ین ژاپن، به عنوان یکی از جذاب ترین جفت های ارزی، برای بازرگانانی که از تحلیل های بنیادی استفاده می نمایند، به شمار می آید.

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 1706
2 دهه تجربه

بازارهای مالی و سرمایه گذاری

رشته های منعطف

پوشش بیش از 130 رشته تخصصی

رتبه 1 خدمات حرفه ای

کسب رتبه برتر از PPQ

کادر علمی

تیم متخصص و آزموده

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

نماد جفت ارز CAD/JPY سهامیـــــــــر

نماد جفت ارز CAD/JPY

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

نماد جفت ارز CAD/JPY

جفت ارز  CAD/JPY ، به عنوان یکی از جذاب ترین جفت های ارزی، برای بازرگانانی که از تحلیل های بنیادی استفاده می نمایند، به شمار می آید. CAD/JPY داری نرخ گذاری غیر مستقیمی بوده، که بدور از تاثیرات دلار ایالات متحده، معامله می شود.

اگزوتیک بودن جفت ارز CAD/JPY

با وجود اگزوتیک بودن این جفت ارز، تنها به دلیل پتانسیل جاذبه ی مالی اش، که به دلیل نوسانات افزون و وابستگی اش از عوامل تحلیل های بنیادی بوده، این جفت ارز مورد توجه اکثر بازرگانان است.

تحرکات نرخی این جفت ارز، از تنظیمات مالی بانک های ملی کانادا و ژاپن و همچنین شرایط اقتصادی این دو کشور، سرچشمه می گیرد. به طور مثال تغییرات شرایط بازار مواد اولیه، تاثیرات افزونی بر تحرکات نرخی این جفت ارزی ابراز می نماید.چرا که این بازار از صادرات افزون کانادا و واردات ژاپن، برخوردار می باشد.

به منظور افزایش قوه ی تولیداتی ژاپن، سران این کشور تلاشی مداوم بر کاهش یابی واحد ارزی ین می دارند. اما عدم اجازه دادن قوه ی تولیداتی کانادا، به منظور تحکیم یابی بالقوه ی نرخ دلار این کشور، مقاومتی بسیار منحصر به فرد تر، جلوه می نماید. در این بین صادرات مناطق آسیا و اقیانوس آرام، از افت شدید دلار کانادا، نسبت به ین ژاپن، جلوگیری می نماید. دلار کانادا وابستگی شدیدی، به نرخ گذاری های نفتی داشته و اسپرد بسیار بالای جفت ارزی CAD/JPY، امکان اسکالپینگ و اجرای معاملات کوتاه را، از بازرگانان منع می نمایند.

دلار کانادا

دلار کانادا (به انگلیسی: Canadian Dollar، به فرانسوی: Dollar canadien) نام یکای پول کشور کانادا است که به اختصار CAD سی ای دی نامیده می‌شود.

یکای اصلی پول کشور کانادا دلار است، اسکناس‌های ۲ دلاری که هم‌اکنون به صورت سکه قابل استفاده می‌باشد، ۵ دلاری، ۱۰ دلاری و ۲۰ دلاری است، اما اسکناس‌های ۵۰ دلاری و ۱۰۰ دلاری نیز رایج است. سکه‌های کانادایی شامل پنی (یک سنت)، نیکل (پنج سنت)، دایم (ده سنت)، کوارتر (بیست و پنج سنت)، لونی (یک دلار) و تونی (دو دلار) می‌باشند.

این کشور از نظر حجم پول در بازارهاي جهاني در سطح پاییني قرار دارد. اما از نظر اقتصادي تقريبا بزرگترین شريك تجاري ایالات متحده محسوب میشود. کانادا هشتمین ذخایر نفتي جهان را در خود جای داده است و نسبت به منابع نفتي دیگر ، مسیر نزديكي را تا بزرگترین مصرف کننده انرژي جهان يعني ایالات متحده، دارد.

 از این رو USD/CAD حساسیت زیادی نسبت به نوسانات نفت نشان میدهد به گونه اي که در اثر افزایش قیمت نفت از ماه مي سال ۲۰۰۵ تا ماه مي ۲۰۰۶ دلار کانادا تقريبا ۲۷ درصد قویتر شده بود و این در حالي بوده که تمام ارزها در سال ۲۰۰۵ در برابر دلار ضعیف شده اند، همین مساله باعث جذابیت جفت ارزهاي فرعي مانند EUR/CAD یا CAD/JPY شد، و همچنین از ابتدای سال ۲۰۰۷ تا ماه سپتامبر دلار کانادا تحت تاثیر افزایش قیمت نفت و طلا چیزی در حدود ۲۵۰۰ پیپ در برابر دلار امریکا افزایش داشت.

كانادا همچنین سومین ذخایر طلا را به همراه استرالیا در اختیار دارد و افزایش نرخ طلا هم در این مدت به قدرت گرفتن پول مردم كانادا كمك كرده است.

این ارز به خاطر حجم کم معمولا در حركتها خيلي پرنوسان عمل میکند فرضا ممكن است ظرف ده دقیقه حركتي معادل ۱۰۰ پیپ داشته باشد و ۶۰ پیپ از حرکت را برگردد در اصطلاح Shadow هاي بزرگي دارد.

دیگر عوامل تاثیر گذار بر دلار کانادا بانك مركزي كانادا (Bank of Canada (BoC و نرخ بهره Interest Rate مي باشند که ابزار اساسي بانك مركزي براي كنترل تورم و رکود هست. از نظر شاخص هاي اقتصادي هم تا حد زيادي مشابه اقتصاد ایالات متحده مي باشد.

ین ژاپن

واحد ارزی ین ژاپن (با کد بانکی JPY) واحد ارزی اسلی ژاپن شناحته می شود. این واحد ارزی به عنوان یکی از مهم ترین واحد های پولی رزرو دنیا، محسوب می شود. توضیع پول ین نیز، از طریق بانک مرکزی ژاپن، انجام می گیرد.

10 نکته در مورد ین ژاپن
  • بنا بر اعلام وزارت دارایی ژاپن، در حال حاضر ۹.۹۷ میلیارد قطعه اسکناس ۱۰ هزار ینی، ۶۶۰ میلیون قطعه اسکناس ۵۰۰۰ ینی، ۱۰۰ میلیون قطعه اسکناس ۲۰۰۰ ینی و ۴.۲ میلیارد قطعه اسکناس ۱۰۰۰ ینی در چرخه مبادلات پولی جهانی وجود دارد.
  • در سال ۱۹۸۴ میلادی بانک مرکزی ژاپن تصمیم گرفت در راستای حفظ سیاست بی‌طرفانه و مستقل از احزاب سیاسی، از تصویر هیچ چهره سیاسی در اسکناس‌های این کشور استفاده نکند. از آن زمان به بعد در اسکناس‌های ین از چهره‌های غیر سیاسی استفاده می‌شود.
  • ین از سال ۱۹۸۱ به عنوان واحد پولی ژاپن برگزیده شد و استاندارد مبتنی بر طلا بر آن حاکم است.
  • ین کلمه‌ای ژاپنی به معنی گرد یا دایره‌ای شکل است و دلیل نامگذاری آن، دایره‌ای شکل بودن سکه است. مردم ژاپن ین را ” اوکانه” نیز خطاب می‌کنند که به معنی پول است.
  • ین دارای ویژگی‌های امنیتی زیادی است که جعل آن را دشوار می‌سازد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به هولوگرام مخصوص و قابلیت درخشندگی در اشعه فرابنفش اشاره کرد.
  • ین سومین ارز پر مبادله جهان پس از دلار و یورو است.
  • ین پس از دلار، یورو و پوند، چهارمین سهم را از ذخایر ارزی بانک‌های مرکزی جهان دارد.
  • قرار دادن ین در مایکروویو در ژاپن ۲۰۰ هزار ین جریمه دارد.
  • ین ژاپن در صورتی که به آرامی روی آب قرار گیرد در آب شناور باقی خواهد ماند.
  • هزینه ضرب سکه یک ینی از ارزش این سکه بیشتر است.
 
ین؛ واحد پولی با قدرت ژاپن

ین به عنوان واحد پول کشور ژاپن با پشت سر گذاشتن فراز و نشیب‌های بسیار، حال به ارزش واقعی خود رسیده است. اگرچه این واحد پولی براساس استاندارد نقره در نظر گرفته شده بود، با افت ارزش نقره دولت ژاپن مجبور به قبول استاندارد طلا شد.

در نظر گرفتن نرخ ثابت برای ین ژاپن بی‌نتیجه ماند و دولت ژاپن نرخ ین را آزاد اعلام کرد. با گسترش صادرات کشور ژاپن، ین کم‌کم به جایگاه امروزی خود نزدیک شد و حال در جایگاه سومین ارز متداول جهان جا خوش کرده است.

اهمیت جفت ارز CAD/JPY

نمودار نرخی CAD/JPY نیز، چگونگی نوسانات نرخ این جفت ارز را، مشخص می نماید. با توجه به اهمیت واحد ارزی دلار کانادا، از ین ژاپن، چگونگی نوسانات نرخی این جفت ارز، از نوسانات واحد دلار کانادا، سرچشمه می گیرد.

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (نماد جفت ارز CAD/JPY)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :

پاسخگویــــــــــــــــــــــــــــــی به سوالات متداول

SAHAMIR UNIVERSITY

مرکز آموزش عالی سهامیر سهامیـــــــــر

مرکز آموزش عالی سهامیر چه خدماتی را به مخاطبان خود ارائه میدهد؟

خدمات مجموعه سهامیر در حال حاضر شامل موارد زیر هستند:

1- برگزاری دوره های آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری

2- طراحی و پیاده سازی معاملات الگوریتمی

3- صدور گواهینامه بین المللی بازارهای مالی از موسسات معتبر دنیا

4- تدوین پکیج های آموزشی حرفه ای

چطور میتوانیم با مجموعه سهامیر تماس بگیریم؟

شما میتوانید با مراجعه به صفحه تماس با ما ، از طریق شماره های درج شده با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ساعات کاری مرکز چگونه است؟

ساعات کاری مرکز سهامیر همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعت 7 صبح لغایت 20:00 میباشد

چرا باید سهامیر را برای فعالیت حرفه ای در بازارهای مالی انتخاب کنیم؟

مجموعه سهامیر بعنوان اولین مرکز آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری است که بیش از 30 سال در این حوزه فعالیت داشته و میتواند بعنوان یک منبع علمی تجربیات خود را به شما انتقال نماید.

سهامیر در چه سالی تاسیس و پایه گذاری شد؟

مرکز آموزش عالی سهامیر در سال 1371 تاسیس شد.

برای شرکت در دوره های آموزشی سهامیر از کجا شروع کنیم؟

در گام اول میبایست بازار هدف خود را انتخاب و تعیین نمایید ، سپس با اخذ مشاوره از کارشناسان ما تعیین سطح شده و در کلاس اموزشی مناسب با سطح مهارت و دانش خود ثبت نام و شرکت نمایید.

در کالج سهامیر چه رشته هایی اموزش داده میشود؟

در مجموعه آموزشی سهامیر بیش از 70 رشته تخصصی در زمینه بازارهای مالی و سرمایه گذاری آموزش داده میشود.

خدمات سهامیر چه کمکی به ما میکند و برای چه افرادی مناسب است؟

دپارتمان آموزش عالی سهامیر خدمات آموزشی خود را به عموم افراد اعم از مبتدی تا حرفه ای های بازار ارائه میکند . 

دوره های آموزشی تخصصی ، پیشرفته ، ورکشاپ های بروزرسانی و … همگی بگونه ای گرداوری شده اند که میتوانند به عموم افراد و فعالان عرصه مالی کمک نماید.

مدارک بین المللی آموزش حرفه ای چگونه صادر میشوند؟

سهامیر بعنوان نماینده و پارتنر رسمی موسسات بزرگ دنیا بصورت انحصاری این قابلیت را برای دانشپذیران خود فراهم کرده که در آزمون های بین المللی شرکت نموده و گواهینامه جهانی دریافت نمایند.

پس از پایان هر رویداد آموزشی شما به موسسات معتبر دنیا معرفی شده و در آزمون های مرتبط با رشته انتخابی خود ثبت نام میشوید . 

 

چگونه ربات تریدر تهیه و فعال کنم؟

اگر قصد دارید ربات تریدر تهیه کنید میتوانید متناسب با مشخصاتی که مد نظرتان است ربات خود را از بخش فروشگاه ربات انتخاب و تهیه نمایید.

آیا مجموعه سهامیر برای افتتاح حساب بروکر کمکی میکند؟

در تمامی دوره ها و رویدادهای آموزشی که نیاز به ساخت اکانت در بروکرهای معتبر دارید ، کارشناسان ما به شما کمک خواهند نمود و حساب کارگزاری معتبر برای شما ایجاد خواهند کرد.

چطور میتوانم از خدمات مجموعه سهامیر استفاده کنم؟

تمامی خدمات و محصولات این مرکز از طریق وب سایت رسمی مجموعه قابل تهیه و خرید هستند

هزینه خدمات سهامیر چگونه است؟

هزینه خدمات این مرکز با توجه به تنوع خدمات و محصولات متفاوت بوده ، شما میتوانید هزینه و مبلغ هر بخش را بطور مستقیم از کارشناسان ما سوال نمایید.

آیا امکان پرداخت هزینه خدمات سهامیر بصورت اقساطی وجود دارد؟

متاسفانه در حال حاضر شرایطی برای پرداخت اقساطی وجود ندارد .