🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

نماد جفت ارز AUD/ZAR

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

جفت ارز AUD/ZAR از نرخ گذاری مستقیم برخوردار می باشد. واحد ارزی اصلی، شامل دلار استرالیا AUD بوده و واحد ارزی رند آفریقای جنوبی ZAR، دارای نرخ متغیر می باشد.

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 1706
2 دهه تجربه

بازارهای مالی و سرمایه گذاری

رشته های منعطف

پوشش بیش از 130 رشته تخصصی

رتبه 1 خدمات حرفه ای

کسب رتبه برتر از PPQ

کادر علمی

تیم متخصص و آزموده

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

نماد جفت ارز AUD/ZAR سهامیـــــــــر

نماد جفت ارز AUD/ZAR

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

نماد جفت ارز AUD/ZAR

بررسی و آشنایی با نماد جفت ارز AUD/ZAR

نماد جفت ارز AUD/ZAR

بررسی نماد جفت ارز AUD/ZAR

MARKET

تحلیل نماد جفت ارز AUD/ZAR

PLATFOR

حجم تقضا نماد جفت ارز AUD/ZAR

CHART

معاملات نماد جفت ارز AUD/ZAR

نماد جفت ارز AUD/ZAR

نوسانات نرخی دلار استرالیا، که (aussy) نیز نام داشته، از تاثیرات بسیار افزونی بر نرخ مواد معدنی صادراتی این کشور، برخوردار می باشد. در این بین یکی از بزرگ ترین صادر کنندگان فلزات و مواد معدنی هم چون ذغال، چین به حساب می آید. به همین دلیل نیز، تغییرات شرایط اقتصادی چین و حجم صادرات مواد معدنی این کشور نیز، بر تحرکات نرخی دلار استرالیا، تاثیر می گذارند.

اقتصاد آفریقای جنوبی

آفریقا ی جنوبی، به عنوان یکی از مدرن ترین کشور های اقتصادی قاره ی آفریقا به حساب می آید. این کشور مملو از معادن طبیعی بوده و علاوه بر این، از معادن ذغال سنگ و مس نیز برخوردار می باشد. %80 این معادن شامل منگنزیم و آهن می باشند. استخراج معادن این کشور، که در اوایل از رتبه ی اول در جهان برخوردار بوده نیز، همواره ادامه داشته اما به میزان کم تر. چرا که هم اکنون چین، استرالیا و روسیه به عنوان بزرگ ترین استخراج کنندگان طلا، به حساب می آیند. این کشور به عنوان مرغوب ترین سازنده و مونتاژگر اتومبیل در سطح قاره ی آفریقا، به شمار می آید. همچنین آفریقای جنوبی، دارای صنایع دامداری بسیار مرغوبی می باشد.

 آفریقای جنوبی به عنوان اصلی ترین شریک تجاری استرالیا، در آفریقا به حساب می آید. استرالیا مقدار عمده ای از بوکسیت و آلومینیوم خود را به کشور آفریقای جنوبی صادر می نماید. علاوه بر این کشور استرالیا میزان زیادی از ماشین های BMW و کامیون های سنگین را، که از سیستم فرمان دست راست برخوردار می باشند، خرید نموده و به آفریقا می فرستد. چرا که هر دو این کشور، از سیستم رانندگی سمت راست، برخوردار هستند.

ارز رند آفریقای جنوبی

واحد ارزی رند افریقای جنوبی (با کد بانکی ZAR) – واحد ارزی اصلی کشور آفریقای جنوبی به حساب می آید. از این واحد ارزی در کشور های نامیبیا و لسوتو نیز استفاده می شود. علاوه بر این واحد ارزی ZAR آفریقای جنوبی با نسبت 1:1، به واحد ارزی لیلانگن کشور سوازی SZL، مرتبط است. واحد ارزی رند از تاثیر بالقوه ای بر واحد ارزی پولای بوتسوانا نیز، برخوردار می باشد. توزیع کننده ی این واحد ارزی بانک مرکزی آفریقای جنوبی، به شمار می آید.

رند آفریقای جنوبی برای اولین بار در فوریه 1961 ، درست قبل از تاسیس جمهوری آفریقای جنوبی ، معرفی شد.. ارزش رند تا اوایل دهه 1970 حدود R1.5 برای هر دلار آمریکا بود. با این حال ، طی دهه های بعدی ، ارزش راند با سرعت قابل توجهی کاهش یافت، اما این ارز در اوایل قرن بیست و یکم و در طول رکود بزرگ ، رشد قابل توجهی را بخود دیده است.

با تغییر فضای سیاسی در اوایل دهه 1990 ، عدم اطمینان باعث شد که ارزش رند به آرامی کاهش یابد و سطوح پایین را به ثبت برساند. وقتی در سال 2001 اصلاحات ارضی شروع شد ، این سقوط اهسته شد. بلافاصله پس از آن ، حملات 11 سپتامبر و به تبع آن عدم اطمینان جهانی سقوط دیگری را تجربه کرد و به ازای هر دلار آمریکا به R13 رسید.

رابطه نرخ رند با طلا

در بیشتر موارد ، ارزش رند با قیمت طلا  یعنی صادرات اصلی آفریقای جنوبی ارتباط دارد. اما تحولات مهم جهانی نیز روند قیمت ZAR  را تعیین کرده است. در اوایل قرن جاری، رند یکی از ارزهای در حال ظهور بازار بود که در بحران مالی سقوط کرد. همزمان با هجوم سرمایه گذاران به ارزهای امن مانند دلار آمریکا و ین ژاپن ، ارزهای در حال ظهور بازار متضرر شدند. در بازه 12 ماهه ، رند در برابر دلار آمریکا تقریباً 50 درصد کاهش یافت.

امروز نیز رند تا حدودی با قیمت طلا در ارتباط است ، زیرا اقتصاد آفریقای جنوبی به صادرات طلا وابسته است. با این حال ، راند به عنوان یک اقتصاد شکننده و چشم انداز سیاسی ناپایدار به علت عدم اطمینان جامعه جهانی بسیار ناپایدار است.

ارقامی که در اسکناس های رند به تصویر کشیده شده اند ، تغییر هویت و اولویت های آفریقای جنوبی ، سیاسی و غیره را نشان می دهند. تا دهه 1990 ، رند عمدتاً حاوی عکس هایی از افراد و رهبران برجسته رژیم آپارتاید بود. پس از برچیده شدن سیستم آپارتاید ، عکس هایی از حیات وحش نیز گنجانده شد. در سال 2012 ، یک اسکناس رند حاوی تصویر نلسون ماندلا ، رهبر ANC بود.

دلار استرالیا

دلار استرالیا (با کد بانکی AUD)، به عنوان واحد ارزی اصلی اتحادیه ی استرالیا، (Commonwealth of Australia), به شمار می آید. این واحد ارزی همچنین در سطح جزایر Christmas island، Norfolk island و همچنین Cocos (keeling) island نیز، قابل استفاده می باشد. در این بین این واحد ارزی در کشور های Kiribati، Nauru و Tuvalu نیز، استفاده می شود. بانک رزرو استرالیا (Reserve bank of Australia)، وظیفه ی تنظیمات سیستم مالی و توزیع پول دلار این کشور را، بر عهده گرفته است.

نرخ گذاری AUD/ZAR

جفت ارز AUD/ZAR از نرخ گذاری مستقیم برخوردار می باشد. واحد ارزی اصلی، شامل دلار استرالیا AUD بوده و واحد ارزی رند آفریقای جنوبی ZAR، دارای نرخ متغیر می باشد. افزایش نرخ این جفت ارز، مبنی بر تحکیمات ارزی دلار استرالیا بوده و خرید یک دلار استرالیا، به میزان بیشتری از ZAR احتیاج خواهد داشت. افت نرخ گذاری های این جفت ارز نیز، مبنی بر تحکیمات ارزی ZAR، خواهد بود. با استفاده از نمودار نرخ گذاری های زنده ی این جفت ارز، می توانید به بررسی تحرکات نرخی تصمیمات معاملاتی خود بپردازید.

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (نماد جفت ارز AUD/ZAR)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :

پاسخگویــــــــــــــــــــــــــــــی به سوالات متداول

SAHAMIR UNIVERSITY

مرکز آموزش عالی سهامیر سهامیـــــــــر

مرکز آموزش عالی سهامیر چه خدماتی را به مخاطبان خود ارائه میدهد؟

خدمات مجموعه سهامیر در حال حاضر شامل موارد زیر هستند:

1- برگزاری دوره های آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری

2- طراحی و پیاده سازی معاملات الگوریتمی

3- صدور گواهینامه بین المللی بازارهای مالی از موسسات معتبر دنیا

4- تدوین پکیج های آموزشی حرفه ای

چطور میتوانیم با مجموعه سهامیر تماس بگیریم؟

شما میتوانید با مراجعه به صفحه تماس با ما ، از طریق شماره های درج شده با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ساعات کاری مرکز چگونه است؟

ساعات کاری مرکز سهامیر همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعت 7 صبح لغایت 20:00 میباشد

چرا باید سهامیر را برای فعالیت حرفه ای در بازارهای مالی انتخاب کنیم؟

مجموعه سهامیر بعنوان اولین مرکز آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری است که بیش از 30 سال در این حوزه فعالیت داشته و میتواند بعنوان یک منبع علمی تجربیات خود را به شما انتقال نماید.

سهامیر در چه سالی تاسیس و پایه گذاری شد؟

مرکز آموزش عالی سهامیر در سال 1371 تاسیس شد.

برای شرکت در دوره های آموزشی سهامیر از کجا شروع کنیم؟

در گام اول میبایست بازار هدف خود را انتخاب و تعیین نمایید ، سپس با اخذ مشاوره از کارشناسان ما تعیین سطح شده و در کلاس اموزشی مناسب با سطح مهارت و دانش خود ثبت نام و شرکت نمایید.

در کالج سهامیر چه رشته هایی اموزش داده میشود؟

در مجموعه آموزشی سهامیر بیش از 70 رشته تخصصی در زمینه بازارهای مالی و سرمایه گذاری آموزش داده میشود.

خدمات سهامیر چه کمکی به ما میکند و برای چه افرادی مناسب است؟

دپارتمان آموزش عالی سهامیر خدمات آموزشی خود را به عموم افراد اعم از مبتدی تا حرفه ای های بازار ارائه میکند . 

دوره های آموزشی تخصصی ، پیشرفته ، ورکشاپ های بروزرسانی و … همگی بگونه ای گرداوری شده اند که میتوانند به عموم افراد و فعالان عرصه مالی کمک نماید.

مدارک بین المللی آموزش حرفه ای چگونه صادر میشوند؟

سهامیر بعنوان نماینده و پارتنر رسمی موسسات بزرگ دنیا بصورت انحصاری این قابلیت را برای دانشپذیران خود فراهم کرده که در آزمون های بین المللی شرکت نموده و گواهینامه جهانی دریافت نمایند.

پس از پایان هر رویداد آموزشی شما به موسسات معتبر دنیا معرفی شده و در آزمون های مرتبط با رشته انتخابی خود ثبت نام میشوید . 

 

چگونه ربات تریدر تهیه و فعال کنم؟

اگر قصد دارید ربات تریدر تهیه کنید میتوانید متناسب با مشخصاتی که مد نظرتان است ربات خود را از بخش فروشگاه ربات انتخاب و تهیه نمایید.

آیا مجموعه سهامیر برای افتتاح حساب بروکر کمکی میکند؟

در تمامی دوره ها و رویدادهای آموزشی که نیاز به ساخت اکانت در بروکرهای معتبر دارید ، کارشناسان ما به شما کمک خواهند نمود و حساب کارگزاری معتبر برای شما ایجاد خواهند کرد.

چطور میتوانم از خدمات مجموعه سهامیر استفاده کنم؟

تمامی خدمات و محصولات این مرکز از طریق وب سایت رسمی مجموعه قابل تهیه و خرید هستند

هزینه خدمات سهامیر چگونه است؟

هزینه خدمات این مرکز با توجه به تنوع خدمات و محصولات متفاوت بوده ، شما میتوانید هزینه و مبلغ هر بخش را بطور مستقیم از کارشناسان ما سوال نمایید.

آیا امکان پرداخت هزینه خدمات سهامیر بصورت اقساطی وجود دارد؟

متاسفانه در حال حاضر شرایطی برای پرداخت اقساطی وجود ندارد .