🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

نماد جفت ارز AUD/SGD

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

تحرکات نرخی جفت ارزی دلار استرالیا و دلار سنگاپور، یکی از عوامل سنجش شرایط اقتصادی منطقه ی جنوب شرقی اوقیانوس آرام، به شمار می آید.

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 1706
2 دهه تجربه

بازارهای مالی و سرمایه گذاری

رشته های منعطف

پوشش بیش از 130 رشته تخصصی

رتبه 1 خدمات حرفه ای

کسب رتبه برتر از PPQ

کادر علمی

تیم متخصص و آزموده

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

نماد جفت ارز AUD/SGD سهامیـــــــــر

نماد جفت ارز AUD/SGD

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

نماد جفت ارز AUD/SGD

بررسی و آشنایی با نماد جفت ارز AUD/SGD

نماد جفت ارز AUD/SGD

بررسی نماد جفت ارز AUD/SGD

MARKET

تحلیل نماد جفت ارز AUD/SGD

PLATFOR

حجم تقضا نماد جفت ارز AUD/SGD

CHART

معاملات نماد جفت ارز AUD/SGD

نماد جفت ارز AUD/SGD

تحرکات نرخی جفت ارز دلار استرالیا و دلار سنگاپور، یکی از عوامل سنجش شرایط اقتصادی منطقه ی جنوب شرقی اقیانوس آرام، به شمار می آید.

نوسانات نرخی دلار استرالیا، که (aussy) نیز نام داشته، از تاثیرات بسیار افزونی بر نرخ مواد معدنی صادراتی این کشور، برخوردار می باشد. در این بین یکی از بزرگ ترین صادر کنندگان فلزات و مواد معدنی هم چون ذغال، چین به حساب می آید. به همین دلیل نیز، تغییرات شرایط اقتصادی چین و حجم صادرات مواد معدنی این کشور نیز، بر تحرکات نرخی دلار استرالیا، تاثیر می گذارند.

دلار استرالیا

اقتصاد استرالیا، اقتصادی توسعه یافته و متکی بر بازرگانی و کشاورزی است. در میان قابل زندگی‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۰۸ به گزارش اکونومیست، ملبورن دوم، پرت چهارم، آدلید هفتم و سیدنی نهم بود.محصولات اصلی استرالیا نیشکر، پنبه، غلات و گوشت است. این کشور معادن فراوانی دارد. 

شرکای بازرگانی استرالیا بیشتر چین، ژاپن و کره جنوبی در آسیا و نیز ایالات متحده آمریکا هستند. بنا بر گزارش بانک جهانی،  آخرین قیمت دلار استرالیا در بازار این کشور در سال ۲۰۰۵، از نظر تولید ناخالص داخلی یا GDP در رده پانزدهم جهان قرار داشته‌ است و نیز بر اساس گزارش برنامه توسعه سازمان ملل متحد، استرالیا از نظر شاخص توسعه انسانی در سال ۲۰۰۶ سومین کشور توسعه یافته دنیا به حساب می‌آید. 

دلار استرالیا (با کد بانکی AUD)، به عنوان واحد ارزی اصلی اتحادیه ی استرالیا، (Commonwealth of Australia), به شمار می آید. این واحد ارزی همچنین در سطح جزایر Christmas island، Norfolk island و همچنین Cocos (keeling) island نیز، قابل استفاده می باشد. در این بین این واحد ارزی در کشور های Kiribati، Nauru و Tuvalu نیز، استفاده می شود. بانک رزرو استرالیا (Reserve bank of Australia)، وظیفه ی تنظیمات سیستم مالی و توزیع پول دلار این کشور را، بر عهده گرفته است.

 از ابتدای سال های 1990 تا کنون اقتصاد استرالیا هیچگاه دچار رشد منفی نگردیده است. بر این اساس در ژانویه 2006 نرخ بیکاری 3/5% بوده. بخش خدمات اقتصاد شامل گردشگری , آموزش و خدمات مالی حدود 69% از تولید ناخالص ملی را بخود اختصاص داده است . کشاورزی و منابع طبیعی بترتیب 3% و 5% تولید ناخالص ملی را بخود اختصاص داده لیکن در واقع سهم اساسی صادرات استرالیا را بخود اختصاص داده است . بازارهای عمده صادرات استرالیا عبارتند از ژاپن , چین , ایالات متحده آمریکا , کره جنوبی و نیوزلند کل بدهی های دولت استرالیا 190 میلیارد دلار می باشد. 

ذکر این نکته حائز اهمیت است که بسیار از مولفه های اقتصادی استرالیا متاثر از دلار این کشور می باشد به عنوان مثال  بالا رفتن ارزش دلار استرالیا موجب می شود که سوددهی شرکت های معدنی پایین آید. برخی ترجیح می دهند که ارزش دلا ر استرالیا کمتر باشد. 

دلایل اهمیت دلار استرالیا در بازارهای جهانی

دلار استرالیا پول رایج این کشور در تمامی ایالات آن است. طبق آمار رسمی، بعد از دلار امریکا، یورو، ین و پوند، پنجمین پول رایج داد و ستدی در جهان، دلار استرالیا می باشد.  ارزش واقعی دلار استرالیا حدود 75 تا 80 سنت امریکا است. ارزش بالای دلار استرالیا نشانگر ضعف دلار امریکا و این حقیقت است که تقاضای دلار استرالیا  بالاست. چراکه دلار استرالیا با نوسان قیمت تغییر می کند

 

  • بالا بودن نرخ سود معاملات در استرالیا
  • آزادی در بازار معاملات ارزهای خارجی
  • ثبات اقتصادی و سیاسی استرالیا
  • و تاثیر مستقیم بر اقتصاد و چرخه گردش کالا در آسیا از دلایل اهمیت دلار استرالیا در بازارهای جهانی است. 

دلار سنگاپور

بنیانگذاران این کشور، که در سال ۱۹۶۳ از بریتانیا جدا شد، سنگ بنای این کشور را بر مبنای اقتصاد بازار آزاد بنا نهادند. امروزه سنگاپور دومین کشوریست که اقتصادی آزاد دارد و شفافیت اقتصادی در این کشور در سطح بسیار بالایی است. بر مبنای شاخص‌های تجارت جهانی‌، سنگاپور چهاردهمین صادر کننده بزرگ و پانزدهمین واردکننده در دنیاست. 

همچنین این کشور کوچک با بهره گیری از بنادر توسعه یافته خود بالاترین نرخ تجارت خارجی‌ نسبت به تولید ناخالص داخلی‌ در دنیا را داراست طوری که این نسبت در حال حاضر ۳۹۰ درصد (در مقایسه با ۳۱ درصد در ایالات متحده ) است.

%70 حجم صادرات سنگاپور، شامل محصولات با تکنولوژی برتر بوده و حدود %10 این صادرات، شامل محصولات سوختی – انرژی می باشد. رشد اقتصادی پایدار و خدمات مالی برتر این کشور، سنگاپور را، به مرکز مالی آسیای جنوب شرق تبدیل نموده. همین عوامل نیز، به عنوان دلایل اصلی نوسانات ارزی دلار سنگاپور، به شمار می آیند.

واحد ارزی دلار سنگاپور (با کد بانکی SGD)، به عنوان واحد ارزی ملی جمهوری سنگاپور (Republic of Singapore)، شناخته شده و واحد های ارزی وابسته به این پول، شامل دلار برونئی با نسبت 1:1 می باشد. سازمان وزارت مالی و وامی سنگاپور نیز، که به عنوان بانک مرکزی این کشور به شمار می آید، مسئول اصلی تنظیمات مالی، توزیع پول، کنترل سیستم های پردازنده ی مالی و همچنین بررسی ثبات مالی منطقه، به حساب می آید.

نرخ گذاری جفت ارز AUD/SGD

جفت ارز AUD/SGD، نرخ گذاری مستقیم بوده و بر اساس تغییرات نرخ واحد ثانوی دلار سنگاپورSGD، به نرخ واحد برتر دلار استرالیا AUD، تنظیم گردیده است. افزایش نرخ گذاری های این جفت ارز، نمایان گر تحکیمات ارزی دلار استرالیا، در مقابل دلار سنگاپور، می باشد. 

بدین ترتیب که به منظور خرید یک واحد AUD، نیاز به پرداخت چندگانه ی SGD می باشد. افت نرخ گذاری های این جفت ارزی نیز، نمایان گر تحکیم یابی دلار سنگاپور SGD، خواهد بود. با کمک گیری از نمودار زنده ی نرخ گذاری های این جفت ارزی، می توان به بررسی تحرکات گرایشی نرخ گذاری ها ، پرداخت.

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (نماد جفت ارز AUD/SGD)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :

پاسخگویــــــــــــــــــــــــــــــی به سوالات متداول

SAHAMIR UNIVERSITY

مرکز آموزش عالی سهامیر سهامیـــــــــر

مرکز آموزش عالی سهامیر چه خدماتی را به مخاطبان خود ارائه میدهد؟

خدمات مجموعه سهامیر در حال حاضر شامل موارد زیر هستند:

1- برگزاری دوره های آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری

2- طراحی و پیاده سازی معاملات الگوریتمی

3- صدور گواهینامه بین المللی بازارهای مالی از موسسات معتبر دنیا

4- تدوین پکیج های آموزشی حرفه ای

چطور میتوانیم با مجموعه سهامیر تماس بگیریم؟

شما میتوانید با مراجعه به صفحه تماس با ما ، از طریق شماره های درج شده با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ساعات کاری مرکز چگونه است؟

ساعات کاری مرکز سهامیر همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعت 7 صبح لغایت 20:00 میباشد

چرا باید سهامیر را برای فعالیت حرفه ای در بازارهای مالی انتخاب کنیم؟

مجموعه سهامیر بعنوان اولین مرکز آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری است که بیش از 30 سال در این حوزه فعالیت داشته و میتواند بعنوان یک منبع علمی تجربیات خود را به شما انتقال نماید.

سهامیر در چه سالی تاسیس و پایه گذاری شد؟

مرکز آموزش عالی سهامیر در سال 1371 تاسیس شد.

برای شرکت در دوره های آموزشی سهامیر از کجا شروع کنیم؟

در گام اول میبایست بازار هدف خود را انتخاب و تعیین نمایید ، سپس با اخذ مشاوره از کارشناسان ما تعیین سطح شده و در کلاس اموزشی مناسب با سطح مهارت و دانش خود ثبت نام و شرکت نمایید.

در کالج سهامیر چه رشته هایی اموزش داده میشود؟

در مجموعه آموزشی سهامیر بیش از 70 رشته تخصصی در زمینه بازارهای مالی و سرمایه گذاری آموزش داده میشود.

خدمات سهامیر چه کمکی به ما میکند و برای چه افرادی مناسب است؟

دپارتمان آموزش عالی سهامیر خدمات آموزشی خود را به عموم افراد اعم از مبتدی تا حرفه ای های بازار ارائه میکند . 

دوره های آموزشی تخصصی ، پیشرفته ، ورکشاپ های بروزرسانی و … همگی بگونه ای گرداوری شده اند که میتوانند به عموم افراد و فعالان عرصه مالی کمک نماید.

مدارک بین المللی آموزش حرفه ای چگونه صادر میشوند؟

سهامیر بعنوان نماینده و پارتنر رسمی موسسات بزرگ دنیا بصورت انحصاری این قابلیت را برای دانشپذیران خود فراهم کرده که در آزمون های بین المللی شرکت نموده و گواهینامه جهانی دریافت نمایند.

پس از پایان هر رویداد آموزشی شما به موسسات معتبر دنیا معرفی شده و در آزمون های مرتبط با رشته انتخابی خود ثبت نام میشوید . 

 

چگونه ربات تریدر تهیه و فعال کنم؟

اگر قصد دارید ربات تریدر تهیه کنید میتوانید متناسب با مشخصاتی که مد نظرتان است ربات خود را از بخش فروشگاه ربات انتخاب و تهیه نمایید.

آیا مجموعه سهامیر برای افتتاح حساب بروکر کمکی میکند؟

در تمامی دوره ها و رویدادهای آموزشی که نیاز به ساخت اکانت در بروکرهای معتبر دارید ، کارشناسان ما به شما کمک خواهند نمود و حساب کارگزاری معتبر برای شما ایجاد خواهند کرد.

چطور میتوانم از خدمات مجموعه سهامیر استفاده کنم؟

تمامی خدمات و محصولات این مرکز از طریق وب سایت رسمی مجموعه قابل تهیه و خرید هستند

هزینه خدمات سهامیر چگونه است؟

هزینه خدمات این مرکز با توجه به تنوع خدمات و محصولات متفاوت بوده ، شما میتوانید هزینه و مبلغ هر بخش را بطور مستقیم از کارشناسان ما سوال نمایید.

آیا امکان پرداخت هزینه خدمات سهامیر بصورت اقساطی وجود دارد؟

متاسفانه در حال حاضر شرایطی برای پرداخت اقساطی وجود ندارد .