🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

چرا نرخ بهره برای معامله گران فارکس اهمیت دارد؟

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

چرا نرخ بهره برای معامله گران فارکس اهمیت دارد؟ بزرگترین عامل تأثیرگذار بر بازار ارز ، تغییرات نرخ بهره است که توسط هر یکی از هشت بانک مرکزی جهانی ایجاد

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 1706
2 دهه تجربه

بازارهای مالی و سرمایه گذاری

رشته های منعطف

پوشش بیش از 130 رشته تخصصی

رتبه 1 خدمات حرفه ای

کسب رتبه برتر از PPQ

کادر علمی

تیم متخصص و آزموده

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

چرا نرخ بهره برای معامله گران فارکس اهمیت دارد؟ سهامیـــــــــر

چرا نرخ بهره برای معامله گران فارکس اهمیت دارد؟

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

چرا نرخ بهره برای معامله گران فارکس اهمیت دارد؟

بزرگترین عامل تأثیرگذار بر بازار ارز ، تغییرات نرخ بهره است که توسط هر یکی از هشت بانک مرکزی جهانی ایجاد شده است.

این تغییرات پاسخی غیرمستقیم به سایر شاخص های اقتصادی مشاهده شده در طول ماه است و به طور بالقوه می تواند بازار را بلافاصله و با قدرت کامل به حرکت درآورد. از آنجایی که تغییرات نرخl معمولا بیشترین تأثیر را روی معامله‌گران می‌گذارد، درک نحوه پیش‌بینی و واکنش به حرکات نوسان منجر به سود بیشتر می شود.

نرخ بهره برای معامله گران روزانه در بازار فارکس بسیار مهم است، زیرا هر چه نرخ بازده بالاتر باشد، سود بیشتری به ارز سرمایه گذاری شده تعلق می گیرد و سود بیشتری نیز به همراه خواهد داشت.

البته ریسک در این استراتژی نوسانات ارزی است که می تواند به طور چشمگیری هرگونه پاداش سودآور را جبران کند. در حالی که ممکن است همیشه بخواهید ارزهایی با سود بالاتر بخرید (تامین مالی آنها با ارزهایی که سود کمتری دارند)، چنین حرکتی همیشه عاقلانه نیست.

به نرخ های بهره باید با دیدی محتاط نگاه کرد، همانطور که هر خبری در مورد نرخ بهره از سوی بانک های مرکزی منتشر می شود.

نحوه محاسبه نرخ ها

هیئت مدیره هر بانک مرکزی، سیاست پولی کشور خود و نرخ بهره کوتاه مدتی را که بانک ها می توانند از یکدیگر وام بگیرند، کنترل می کند. بانک‌های مرکزی به منظور مهار تورم و کاهش نرخ‌ها برای تشویق وام‌دهی و تزریق پول به اقتصاد، نرخ‌ها را افزایش خواهند داد.

معمولاً، می‌توانید با بررسی مرتبط‌ترین شاخص‌های اقتصادی، تصور قوی از تصمیم‌گیری یک بانک داشته باشید. برای مثال:

  • شاخص قیمت مصرف کننده ( CPI)
  • هزینه های مصرف کننده
  • سطوح اشتغال
  • بازار ساب پرایم
  • بازار مسکن

پیش بینی نرخ های بانک مرکزی

با استفاده از داده های این اندیکاتورها، یک معامله گر می تواند تخمینی برای تغییر نرخ ارائه دهد. به طور معمول، با بهبود این شاخص‌ها، اقتصاد عملکرد خوبی خواهد داشت و نرخ‌ها یا باید افزایش یابند یا اگر بهبود کم است، ثابت نگه داشته شوند. در عین حال، افت قابل توجه در این شاخص ها می تواند کاهش نرخ را برای تشویق وام گیری به همراه داشته باشد.

اعلامیه های اصلی رهبران بانک مرکزی نقش مهمی در حرکت نرخ بهره ایفا می کند. با این حال، آنها اغلب در پاسخ به شاخص های اقتصادی نادیده گرفته می شوند. هر زمان که قرار است هیئت مدیره ای از هر یک از هشت بانک مرکزی به طور علنی صحبت کند، معمولاً بینشی در مورد نحوه نگاه بانک به تورم ارائه می دهد.

به عنوان مثال، در 16 ژوئیه 2008، بن برنانکی ، رئیس فدرال رزرو ، شهادت شش ماهه سیاست پولی خود را در مقابل کمیته مجلس نمایندگان ارائه کرد. در یک جلسه عادی، برنانکی بیانیه آماده شده در مورد ارزش دلار آمریکا را می خواند و به سوالات اعضای کمیته پاسخ می داد.

برنانکی، در بیانیه و پاسخ های خود، قاطعانه بر این بود که دلار آمریکا در وضعیت خوبی قرار دارد و دولت مصمم به تثبیت آن است، اگرچه ترس از رکود بر تمام بازارهای دیگر تأثیر می گذارد.

جلسه بیانیه به طور گسترده توسط معامله گران دنبال شد و به دلیل مثبت بودن آن، معامله گران پیش بینی کردند که فدرال رزرو نرخ های بهره را افزایش دهد، که باعث افزایش کوتاه مدت دلار در آماده سازی برای تصمیم گیری بعدی در مورد نرخ شد

در طول یک ساعت 44 امتیاز کاهش یافت (برای دلار آمریکا خوب است)، که منجر به سود 440 دلاری برای معامله‌گرانی شد که بر اساس اعلامیه عمل کردند.

راه دوم برای پیش بینی تصمیمات نرخ بهره، تجزیه و تحلیل پیش بینی ها است. از آنجایی که معمولاً تغییرات نرخ بهره پیش‌بینی می‌شود، کارگزاری‌ها، بانک‌ها و معامله‌گران حرفه‌ای در حال حاضر برآوردی متفق القول در مورد میزان نرخ بهره خواهند داشت.

معامله‌گران می‌توانند چهار یا پنج مورد از این پیش‌بینی‌ها را (که باید از نظر عددی بسیار نزدیک به هم باشند) و برای پیش‌بینی دقیق‌تر میانگین آن‌ها را انجام دهند.

هنگامی که یک تغییر نرخ شگفت انگیز رخ می دهد

مهم نیست که تحقیقات یک معامله گر چقدر خوب است یا تعداد آنها قبل از تصمیم گیری در مورد نرخ کاهش یافته است، بانک های مرکزی می توانند افزایش یا کاهش ناگهانی نرخ را ارائه دهند.

هنگامی که این اتفاق می افتد، یک معامله گر باید بداند که بازار در کدام جهت حرکت می کند. اگر افزایش نرخ وجود داشته باشد، ارز افزایش می یابد ، به این معنی که معامله گران خرید خواهند کرد. در صورت کاهش، معامله گران احتمالا ارزهایی را با نرخ بهره بالاتر می فروشند و می خرند. هنگامی که یک معامله گر حرکت بازار را تعیین کرد، انجام موارد زیر بسیار مهم است:

  • سریع عمل کن! وقتی یک غافلگیری اتفاق می افتد، بازار تمایل دارد با سرعت برق حرکت کند زیرا همه معامله گران برای خرید یا فروش (بسته به افزایش یا کاهش) پیش از جمعیت رقابت می کنند. اقدام سریع اگر به درستی انجام شود می تواند به سود قابل توجهی منجر شود.
  • مراقب تغییر روند بی ثبات باشید . تصور کنید یک معامله گر تمایل دارد در اولین انتشار داده ها بر بازار حاکم شود، اما پس از آن روند به احتمال زیاد به مسیر اصلی خود ادامه خواهد داد.

مثال زیر مراحل فوق را در عمل نشان می دهد.

در اوایل ژوئیه 2008، بانک مرکزی نیوزلند نرخ بهره 8.25% داشت که یکی از بالاترین نرخ بهره در بین بانک های مرکزی بود. این نرخ در چهار ماه گذشته ثابت بوده است زیرا دلار نیوزلند به دلیل نرخ بازدهی بالاتر، کالایی داغ برای معامله گران بود.

در ماه ژوئیه، برخلاف همه پیش‌بینی‌ها، هیات مدیره این بانک در جلسه ماهانه خود نرخ را به 8 درصد کاهش داد. در حالی که افت ربع درصدی اندک به نظر می رسد، معامله گران فارکس آن را نشانه ترس بانک از تورم تلقی کردند و بلافاصله وجوه را برداشت کردند یا ارز را فروختند و سایرین را خریدند – حتی اگر سایرین نرخ بهره پایین تری داشتند

NZD/USD از 0.7497 به 0.7414 کاهش یافت – در مجموع 83 امتیاز یا پیپ در طول 5 تا 10 دقیقه. کسانی که فقط یک لات از جفت ارز را فروخته بودند، در عرض چند دقیقه به سود خالص 833 دلاری دست یافتند.

به همان سرعتی که NZD/USD دچار انحطاط شد، طولی نکشید که با روند صعودی خود به مسیر خود بازگشت. دلیل عدم ادامه سقوط آزاد این بود که علیرغم کاهش نرخ، NZD همچنان نرخ بهره بالاتری (در 8٪) نسبت به سایر ارزها داشت.

به عنوان یک یادداشت جانبی، خواندن یک بیانیه مطبوعاتی واقعی بانک مرکزی (پس از تعیین اینکه آیا تغییر ناگهانی نرخ وجود داشته است) ضروری است تا مشخص شود که بانک چگونه تصمیمات مربوط به نرخ آینده را می بیند. داده های موجود در انتشار اغلب باعث ایجاد روند جدیدی در ارز پس از وقوع اثرات کوتاه مدت می شود.

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (چرا نرخ بهره برای معامله گران فارکس اهمیت دارد؟)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :

پاسخگویــــــــــــــــــــــــــــــی به سوالات متداول

SAHAMIR UNIVERSITY

مرکز آموزش عالی سهامیر سهامیـــــــــر

مرکز آموزش عالی سهامیر چه خدماتی را به مخاطبان خود ارائه میدهد؟

خدمات مجموعه سهامیر در حال حاضر شامل موارد زیر هستند:

1- برگزاری دوره های آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری

2- طراحی و پیاده سازی معاملات الگوریتمی

3- صدور گواهینامه بین المللی بازارهای مالی از موسسات معتبر دنیا

4- تدوین پکیج های آموزشی حرفه ای

چطور میتوانیم با مجموعه سهامیر تماس بگیریم؟

شما میتوانید با مراجعه به صفحه تماس با ما ، از طریق شماره های درج شده با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ساعات کاری مرکز چگونه است؟

ساعات کاری مرکز سهامیر همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعت 7 صبح لغایت 20:00 میباشد

چرا باید سهامیر را برای فعالیت حرفه ای در بازارهای مالی انتخاب کنیم؟

مجموعه سهامیر بعنوان اولین مرکز آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری است که بیش از 30 سال در این حوزه فعالیت داشته و میتواند بعنوان یک منبع علمی تجربیات خود را به شما انتقال نماید.

سهامیر در چه سالی تاسیس و پایه گذاری شد؟

مرکز آموزش عالی سهامیر در سال 1371 تاسیس شد.

برای شرکت در دوره های آموزشی سهامیر از کجا شروع کنیم؟

در گام اول میبایست بازار هدف خود را انتخاب و تعیین نمایید ، سپس با اخذ مشاوره از کارشناسان ما تعیین سطح شده و در کلاس اموزشی مناسب با سطح مهارت و دانش خود ثبت نام و شرکت نمایید.

در کالج سهامیر چه رشته هایی اموزش داده میشود؟

در مجموعه آموزشی سهامیر بیش از 70 رشته تخصصی در زمینه بازارهای مالی و سرمایه گذاری آموزش داده میشود.

خدمات سهامیر چه کمکی به ما میکند و برای چه افرادی مناسب است؟

دپارتمان آموزش عالی سهامیر خدمات آموزشی خود را به عموم افراد اعم از مبتدی تا حرفه ای های بازار ارائه میکند . 

دوره های آموزشی تخصصی ، پیشرفته ، ورکشاپ های بروزرسانی و … همگی بگونه ای گرداوری شده اند که میتوانند به عموم افراد و فعالان عرصه مالی کمک نماید.

مدارک بین المللی آموزش حرفه ای چگونه صادر میشوند؟

سهامیر بعنوان نماینده و پارتنر رسمی موسسات بزرگ دنیا بصورت انحصاری این قابلیت را برای دانشپذیران خود فراهم کرده که در آزمون های بین المللی شرکت نموده و گواهینامه جهانی دریافت نمایند.

پس از پایان هر رویداد آموزشی شما به موسسات معتبر دنیا معرفی شده و در آزمون های مرتبط با رشته انتخابی خود ثبت نام میشوید . 

 

چگونه ربات تریدر تهیه و فعال کنم؟

اگر قصد دارید ربات تریدر تهیه کنید میتوانید متناسب با مشخصاتی که مد نظرتان است ربات خود را از بخش فروشگاه ربات انتخاب و تهیه نمایید.

آیا مجموعه سهامیر برای افتتاح حساب بروکر کمکی میکند؟

در تمامی دوره ها و رویدادهای آموزشی که نیاز به ساخت اکانت در بروکرهای معتبر دارید ، کارشناسان ما به شما کمک خواهند نمود و حساب کارگزاری معتبر برای شما ایجاد خواهند کرد.

چطور میتوانم از خدمات مجموعه سهامیر استفاده کنم؟

تمامی خدمات و محصولات این مرکز از طریق وب سایت رسمی مجموعه قابل تهیه و خرید هستند

هزینه خدمات سهامیر چگونه است؟

هزینه خدمات این مرکز با توجه به تنوع خدمات و محصولات متفاوت بوده ، شما میتوانید هزینه و مبلغ هر بخش را بطور مستقیم از کارشناسان ما سوال نمایید.

آیا امکان پرداخت هزینه خدمات سهامیر بصورت اقساطی وجود دارد؟

متاسفانه در حال حاضر شرایطی برای پرداخت اقساطی وجود ندارد .