🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

نمودار کندل استیک و کاربرد های آن

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

نمودار کندل استیک چیست؟ نمودار کندل استیک ترکیبی از چندین شمع است که معامله گر برای پیش بینی حرکت قیمت در هر بازاری از آن استفاده می کند. به عبارت

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 1706
2 دهه تجربه

بازارهای مالی و سرمایه گذاری

رشته های منعطف

پوشش بیش از 130 رشته تخصصی

رتبه 1 خدمات حرفه ای

کسب رتبه برتر از PPQ

کادر علمی

تیم متخصص و آزموده

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

نمودار کندل استیک و کاربرد های آن سهامیـــــــــر

نمودار کندل استیک و کاربرد های آن

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

نمودار کندل استیک چیست؟

نمودار کندل استیک ترکیبی از چندین شمع است که معامله گر برای پیش بینی حرکت قیمت در هر بازاری از آن استفاده می کند. به عبارت دیگر، نمودار کندل استیک ابزاری فنی است که به معامله‌گران نمایش تصویری کاملی از نحوه حرکت قیمت در یک دوره معین می‌دهد.

Candlestick یک ابزار قیمت بسیار مهم است که اطلاعات دقیقی را در مورد قیمت، از جمله باز، بسته، بالا و پایین برای یک بازه زمانی خاص نشان می دهد. با این حال، زمانی که کنار هم با نمودار میله ای مقایسه می شود، اشتباه گرفته می شود

نمودار میله ای و نمودار شمعی ممکن است شبیه به هم باشند، اما در واقع تفاوت وجود دارد. در نمودار شمعی، رابطه بین باز و بسته شدن با رنگ بدنه نمایش داده می شود. در مقابل، میله ها دارای یک خط عمودی واحد و دو خط افقی در دو طرف خط عمودی هستند.

وقتی یک الگوی کندل استیک مناسب در نمودار قیمت شکل می‌گیرد، معامله‌گران کریپتو می‌توانند  ادامه  یا برگشت قیمت را پیش‌بینی کنند. بنابراین، یک کندل واحد و گروهی از کندل‌ها برای تعریف   حرکت قیمت آتی یک دارایی  معاملاتی کریپتو ضروری است.

آناتومی یک کندل

در این نمودار شاهد یک  کندل صعودی و نزولی هستیم  که در آن قیمت در یک جهت باز و در جهت مخالف بسته می شود. 

بدنه اصلی قسمت وسیع تری از کندل است که قیمت باز و بسته شدن را نشان می دهد. در یک کندل صعودی، قیمت افتتاحیه باید کمتر از قیمت بسته باشد. این نشان می دهد که قیمت در این مدت افزایش یافته است. 

از سوی دیگر، قیمت افتتاحیه باید بالاتر از قیمت بسته شدن در یک کندل نزولی باشد. این نشان می دهد که قیمت در آن دوره کاهش یافته است.

اندازه بدنه نشان دهنده فشار بازار است. طول طولانی نشان دهنده یک حرکت قوی است، در حالی که طول کوتاه نشان دهنده یک حرکت جزئی قیمت است.

حالا بیایید یاد بگیریم که چگونه شمعدان های قرمز و سبز را در هر جفت ارز دیجیتال بخوانیم.

به طور معمول،  رنگ سبز  یا شمع فشار خرید نشان دهنده یک  کندل صعودی و  رنگ قرمز  نشان دهنده  کندل نزولی است. با این حال، می توانید رنگ را در هر زمان با توجه به انتخاب و الگوی معاملاتی خود تغییر دهید. 

فتیله قسمت ضخیم شمعدانی است که به قسمت بالا و پایین بدنه شمع متصل شده است. فتیله بالای بدنه واقعی شمعدان نشان دهنده بالاترین سطح قیمت در طول بازه زمانی است. مانند فتیله زیر، بدنه کندل پایین ترین سطح آن بازه زمانی خاص را نشان می دهد.

OHCL یک نوع نمودار شمعی است که قیمت های باز، بالا، بسته و پایین را برای یک زمان خاص نشان می دهد. 

قیمت باز سطح قیمتی است که شمع قبلی بسته می شود و کندل فعلی ظاهر می شود. بعداً قیمت به سمت بالا یا پایین حرکت می کند و بالا یا پایین ایجاد می کند. در نهایت، زمانی که شمع با قیمت بسته می شود، به قیمت بسته شدن اشاره می کند. قیمت آتی یک سهام کندل بستگی به نحوه ظاهر شدن این سطوح (OHCL) دارد. 

بیایید نگاهی به یک مثال بیندازیم.

فرض کنید قیمت بیت کوین در یک روز خاص به بالای سطح 50000 دلار رفت و به بالاتر از سطح حیاتی 50000 دلار رسید. با این حال، قیمت پایین تر حرکت کرد و با تشکیل Doji یا Pinbar، کندل روزانه را به زیر سطح 50,000 دلار بست.

این بدان معناست که خریداران سعی کردند قیمت را به بالای سطح 50000 دلار برسانند اما شکست خوردند. بنابراین، فروشندگان کنترل قیمت را در دست گرفتند. این نشانه واضحی است که قیمت نتوانسته است در بالای سطح 50000 دلار ثابت بماند و ممکن است اکنون فروش آن ایده خوبی باشد.

شناسایی الگوهای کندل استیک

هر کندل الگوهایی را تشکیل می دهد که معامله گران می توانند از آنها برای تشخیص  سطوح حمایت و مقاومت اصلی استفاده کنند .

یک راه عالی برای شروع، ابتدا شناسایی الگوهای شمعدان است. در اینجا چیزی است که شما باید بدانید.

الگوی شمعدان ترکیبی از چند شمعدان است که بیانگر داستانی در مورد خریداران و فروشندگان برای یک زمان خاص است. با این حال، حرکت قیمت در بازار مالی به عرضه و تقاضا و احساسات معامله گران بستگی دارد. به محض اینکه قیمت به سطح مقاومت یا حمایت برسد،  الگوهای کندل  شروع به ظهور خواهند کرد.

بنابراین، زمانی که قیمت به یک منطقه قیمتی قابل توجه حرکت می کند، الگوی کندل استیک بسیار مهم می شود. 

به عنوان مثال، سطح روانی بالای 60000 دلار به یک سطح مقاومت قوی تبدیل شده است که خریداران و فروشندگان زیادی را به خود جذب کرده است

روندها معمولاً با فراز و نشیب قیمت یک دارایی در نمودار کندل استیک نشان داده می شوند. نقاط بالا و پایین چندین روند کوچک برای تشکیل روند قابل توجه تری گروه بندی می شوند. 

این روندها عبارتند از:

روند صعودی:  زمانی ظاهر می شود که نمودار دارای نقاط پایین جدید بالاتر از پایین ترین نقطه قبلی باشد در حالی که نقاط اوج جدید بالاتر از نقاط اوج قبلی باشد. در طول یک روند صعودی، معامله گران به تجارت اطمینان دارند و بازار به طور کلی صعودی است.  روندهای نزولی:  برخلاف روندهای صعودی، روند نزولی به نموداری اطلاق می شود که نقاط اوج جدید کمتر از نقاط اوج قبلی و نقاط پایین جدید نیز کمتر از نقاط پایین قبلی باشد.  روند تثبیت:  قیمت ها در این روند به طور مداوم در یک جهت پیش نمی روند. بین بالا و پایین سوئیچ می کند، با نقاط بالا و پایین نسبتا نزدیک به یکدیگر.

چگونه نمودارهای کندل استیک را بخوانیم

نمودارهای کندل استیک مانند کتابی هستند که در آن یک معامله گر به راحتی می تواند قیمت را از چپ به راست بخواند.

در حالی که خواندن آن فنی نیست، اما یک منحنی یادگیری برای تجزیه و تحلیل نمودار وجود دارد.

در اینجا نحوه خواندن نمودار کندل استیک آورده شده است:

هیچ قانون خاصی برای این کار وجود ندارد، اما ترجیح داده می شود که خواندن شمعدان را از سمت چپ شروع کنید تا زمانی که اولین شمعدان را ببینید. 

به عنوان مثال، اگر در یک بازه زمانی 15 دقیقه ای معامله می کنید، می توانید داده های ماه گذشته را ببینید، اما نه قبل از آن.

شما باید روی سرعت روند و شکل گیری کندل ها در انتهای روند تمرکز کنید

بازه های زمانی معامله

تایم فریم ها ابزاری ضروری برای معامله گران هستند. اگرچه الگوهای کندل استیک ها در تمام تایم فریم ها از حرکت قیمت ناشی می شوند، از نظر فنی تفاوتی در تایم فریم های بالاتر یا پایین تر وجود ندارد.

با این حال، تایم فریم های بالاتر همیشه جهت قیمت دقیق تری را نسبت به بازه زمانی پایین تر ارائه می دهند. بنابراین، اگر ارزهای رمزنگاری شده را در داخل معامله می کنید، باید جهت قیمت روزانه یا شمع های H4 را ببینید. زمانی که تایم فریم پایین تر و فریم های زمانی بالاتر با جهت مطابقت داشته باشند، می توانید معاملات سودآوری پیدا کنید.

ما آموخته ایم که یک شمعدان چکشی یک کندل معکوس است، اما آیا به این معنی است که به محض مشاهده یک شمعدان چکشی در نمودار، فوراً بفروشید؟

پاسخ منفی است

موارد زیر را باید در رابطه با نمودارهای کندل استیک بدانیم:

  • حرکت قیمت ضربه ای زمانی که قیمت با یک  فشار صعودی یا نزولی ثابت حرکت می کند ، به طور تهاجمی بالاها یا پایین ترین سطوح جدید را ایجاد می کند.
  • حرکت اصلاحی پس از یک ضربه، قیمت باید اصلاح شود و قیمت اصلاح کند می شود.
  • نوسان در بازار پرنوسان، قیمت بالاترین و پایین ترین سطح اخیر را می شکند اما هیچ جهت قیمتی را تعیین نمی کند.
  • عدم نوسان:  در یک رفتار بازار غیر نوسان، قیمت به طور تهاجمی بالاتر یا پایین تر حرکت می کند، که نشان دهنده تسلط قیمت ثابت است.
  • چهار ماهیت متفاوت روند مشخص شده است. اگر بتوانید زمینه را با شکل شمعی مطابقت دهید، به راحتی می توانید حرکت احتمالی قیمت را در هر دارایی تعریف کنید.

·         چگونه می توان یک Stop-loss قرار داد و در یک الگوی سود گرفت؟

  • داشتن استاپ ضرر  یک  ابزار مدیریت ریسک ضروری  برای معاملات کریپتو است تا ضررهای شما را در یک موقعیت باز که حرکت نامطلوبی را انجام می دهد محدود کند. مزیت کلیدی استفاده از دستور توقف ضرر این است که به شما کمک می کند تا بدون نظارت روزانه بر دارایی خود، زیان را کاهش دهید. و بدون توقف ضرر، شما عملاً سرمایه گذاری خود را به خطر می اندازید

الگوی کندل استیک در روند و در یک مکان عالی می تواند معاملات با احتمال بالایی را فراهم کند.

بنابراین، همیشه باید به سطح  حمایت و مقاومت  در نمودار توجه کنید. علاوه بر این، اگر زمینه بازار و محیط کلی را برای افزایش شانس موفقیت در نظر بگیرید، کمک خواهد کرد

مزایا و معایب

همیشه فراز و نشیب وجود دارد. در حالی که نمودارهای کندل استیک برای معامله گران برای تفسیر روندهای احتمالی بازار و تصمیم گیری استراتژیک عالی هستند.

با این حال، محدودیت هایی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. 

مزایا 
  • یک عکس ارزش هزار کلمه دارد و نمودار شمعدانی نمای 360 درجه ای از قیمت را ارائه می دهد.
  • به راحتی قابل درک است، نیازی به فارغ التحصیل شدن در امور مالی نیست
  • قیمت به راحتی قابل پیش بینی است زیرا فعالیت خریدار و فروشنده قابل مشاهده است
  • فرصت‌های بالقوه خرید و فروش را از سطوح قیمت ثابت نشان می‌دهد
محدودیت های نمودارهای کندل استیک
  • اگرچه نمودارهای کندل استیک فعالیت خریداران و فروشندگان را در قیمت نشان می دهد، اما اطلاعات حجم را نشان نمی دهد
  • نمودارهای کندل استیک اصول بنیادی را در نظر نمی گیرند، بلکه فقط واکنش قیمت به عوامل بنیادی بازار را در نظر می گیرند
  • الگوهای شمعدانی در یک مکان تصادفی در نمودار قیمت اغلب جهت های نادرست را ارائه می دهند.
  • نمودار می تواند منجر به فلج تجزیه و تحلیل شود.

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (نمودار کندل استیک و کاربرد های آن)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :

پاسخگویــــــــــــــــــــــــــــــی به سوالات متداول

SAHAMIR UNIVERSITY

مرکز آموزش عالی سهامیر سهامیـــــــــر

مرکز آموزش عالی سهامیر چه خدماتی را به مخاطبان خود ارائه میدهد؟

خدمات مجموعه سهامیر در حال حاضر شامل موارد زیر هستند:

1- برگزاری دوره های آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری

2- طراحی و پیاده سازی معاملات الگوریتمی

3- صدور گواهینامه بین المللی بازارهای مالی از موسسات معتبر دنیا

4- تدوین پکیج های آموزشی حرفه ای

چطور میتوانیم با مجموعه سهامیر تماس بگیریم؟

شما میتوانید با مراجعه به صفحه تماس با ما ، از طریق شماره های درج شده با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ساعات کاری مرکز چگونه است؟

ساعات کاری مرکز سهامیر همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعت 7 صبح لغایت 20:00 میباشد

چرا باید سهامیر را برای فعالیت حرفه ای در بازارهای مالی انتخاب کنیم؟

مجموعه سهامیر بعنوان اولین مرکز آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری است که بیش از 30 سال در این حوزه فعالیت داشته و میتواند بعنوان یک منبع علمی تجربیات خود را به شما انتقال نماید.

سهامیر در چه سالی تاسیس و پایه گذاری شد؟

مرکز آموزش عالی سهامیر در سال 1371 تاسیس شد.

برای شرکت در دوره های آموزشی سهامیر از کجا شروع کنیم؟

در گام اول میبایست بازار هدف خود را انتخاب و تعیین نمایید ، سپس با اخذ مشاوره از کارشناسان ما تعیین سطح شده و در کلاس اموزشی مناسب با سطح مهارت و دانش خود ثبت نام و شرکت نمایید.

در کالج سهامیر چه رشته هایی اموزش داده میشود؟

در مجموعه آموزشی سهامیر بیش از 70 رشته تخصصی در زمینه بازارهای مالی و سرمایه گذاری آموزش داده میشود.

خدمات سهامیر چه کمکی به ما میکند و برای چه افرادی مناسب است؟

دپارتمان آموزش عالی سهامیر خدمات آموزشی خود را به عموم افراد اعم از مبتدی تا حرفه ای های بازار ارائه میکند . 

دوره های آموزشی تخصصی ، پیشرفته ، ورکشاپ های بروزرسانی و … همگی بگونه ای گرداوری شده اند که میتوانند به عموم افراد و فعالان عرصه مالی کمک نماید.

مدارک بین المللی آموزش حرفه ای چگونه صادر میشوند؟

سهامیر بعنوان نماینده و پارتنر رسمی موسسات بزرگ دنیا بصورت انحصاری این قابلیت را برای دانشپذیران خود فراهم کرده که در آزمون های بین المللی شرکت نموده و گواهینامه جهانی دریافت نمایند.

پس از پایان هر رویداد آموزشی شما به موسسات معتبر دنیا معرفی شده و در آزمون های مرتبط با رشته انتخابی خود ثبت نام میشوید . 

 

چگونه ربات تریدر تهیه و فعال کنم؟

اگر قصد دارید ربات تریدر تهیه کنید میتوانید متناسب با مشخصاتی که مد نظرتان است ربات خود را از بخش فروشگاه ربات انتخاب و تهیه نمایید.

آیا مجموعه سهامیر برای افتتاح حساب بروکر کمکی میکند؟

در تمامی دوره ها و رویدادهای آموزشی که نیاز به ساخت اکانت در بروکرهای معتبر دارید ، کارشناسان ما به شما کمک خواهند نمود و حساب کارگزاری معتبر برای شما ایجاد خواهند کرد.

چطور میتوانم از خدمات مجموعه سهامیر استفاده کنم؟

تمامی خدمات و محصولات این مرکز از طریق وب سایت رسمی مجموعه قابل تهیه و خرید هستند

هزینه خدمات سهامیر چگونه است؟

هزینه خدمات این مرکز با توجه به تنوع خدمات و محصولات متفاوت بوده ، شما میتوانید هزینه و مبلغ هر بخش را بطور مستقیم از کارشناسان ما سوال نمایید.

آیا امکان پرداخت هزینه خدمات سهامیر بصورت اقساطی وجود دارد؟

متاسفانه در حال حاضر شرایطی برای پرداخت اقساطی وجود ندارد .