🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

نحوه محاسبه نرخ ارز

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

نحوه محاسبه نرخ ارز نرخ ارز به میزان هزینه مبادله یک ارز با ارز دیگر است. نرخ ارز در طول هفته به طور مداوم در نوسان است زیرا ارزها به

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 1706
2 دهه تجربه

بازارهای مالی و سرمایه گذاری

رشته های منعطف

پوشش بیش از 130 رشته تخصصی

رتبه 1 خدمات حرفه ای

کسب رتبه برتر از PPQ

کادر علمی

تیم متخصص و آزموده

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

نحوه محاسبه نرخ ارز سهامیـــــــــر

نحوه محاسبه نرخ ارز

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

نحوه محاسبه نرخ ارز

نرخ ارز به میزان هزینه مبادله یک ارز با ارز دیگر است. نرخ ارز در طول هفته به طور مداوم در نوسان است زیرا ارزها به طور فعال معامله می شوند. این امر قیمت را مانند سایر دارایی ها مانند طلا یا سهام بالا و پایین می کند. قیمت بازار یک ارز – مثلاً چند دلار آمریکا برای خرید یک دلار کانادا لازم است و با نرخی که هنگام مبادله ارز از بانک خود دریافت خواهید کرد متفاوت است .در اینجا نحوه عملکرد نرخ ارز، و چگونگی تشخیص اینکه آیا معامله خوبی دریافت می کنید یا نه آمده است.

یافتن نرخ ارز در بازار

معامله گران و موسسات به صورت 24 ساعته در طول هفته اقدام به خرید و فروش ارز می کنند . برای انجام یک معامله، یک ارز باید با ارز دیگری مبادله شود. برای خرید پوند بریتانیا ( GBP )، باید از ارز دیگری برای خرید آن استفاده کرد. هر ارزی که استفاده شود یک جفت ارز ایجاد می کند . اگر دلار آمریکا ( USD ) برای خرید GBP استفاده شود ، نرخ مبادله برای جفت GBP/USD است. دسترسی به این بازارهای فارکس را می توان از طریق هر یک از کارگزاران اصلی فارکس یافت.

خواندن نرخ ارز

اگر جفت ارز USD/CAD 1.33 باشد، به این معنی است که برای 1 دلار آمریکا 1.33 دلار کانادا هزینه دارد. در USD/CAD ، اولین ارز فهرست شده (USD) همیشه مخفف یک واحد از آن ارز است. نرخ مبادله نشان می دهد که چه مقدار از ارز دوم (CAD) برای خرید آن یک واحد از ارز اول (USD) مورد نیاز است.

این نرخ به شما می گوید که خرید یک دلار آمریکا با دلار کانادا چقدر هزینه دارد. برای اینکه بدانید خرید یک دلار کانادا با دلار آمریکا چقدر هزینه دارد، از فرمول زیر استفاده کنید: 1/نرخ مبادله.

در این مورد، 1 / ​​1.33 = 0.7518. خرید یک دلار کانادا 0.7518 دلار آمریکا هزینه دارد. این قیمت توسط جفت CAD/USD منعکس خواهد شد . توجه کنید که موقعیت ارزها تغییر کرده است.

برخی از محبوب ترین ارزهایی که در برابر دلار معامله می شوند عبارتند از: یورو ( یورو/دلار )، ین ژاپن ( دلار/ین )، پوند بریتانیا ( GBP/USD )، فرانک سوئیس ( USD/CHF )، دلار استرالیا. ( USD/AUD )، دلار نیوزلند ( USD/NZD )، و دلار کانادا ( USD/CAD ). 1 اتفاقاً، ترتیب در هر مجموعه از پرانتزها منعکس کننده طرح معمول نقل قول مستقیم برای هر جفت است.

وقتی برای تبدیل ارزها به بانک مراجعه می کنید، به احتمال زیاد قیمت بازاری را که معامله گران دریافت می کنند، دریافت نخواهید کرد. بانک یا صرافی قیمت را مشخص می‌کند تا آنها سود ببرند، همانطور که کارت‌های اعتباری و ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت مانند PayPal ، زمانی که تبدیل ارز اتفاق می‌افتد.

اگر قیمت USD/CAD 1.33 باشد، بازار می گوید برای خرید 1 دلار آمریکا 1.33 دلار کانادا هزینه دارد. اگرچه در بانک، ممکن است 1.37 دلار کانادا قیمت داشته باشد. تفاوت نرخ ارز بازار با نرخ ارزی که می گیرند، سود آنهاست. برای محاسبه درصد اختلاف، تفاوت بین دو نرخ ارز را در نظر بگیرید و آن را بر نرخ ارز بازار تقسیم کنید: 1.37 – 1.33 = 0.04/1.33 = 0.03. برای بدست آوردن درصد نشانه گذاری در 100 ضرب کنید: 0.03 x 100 = 3%.

در صورت تبدیل دلار آمریکا به دلار کانادا، نشانه گذاری نیز وجود خواهد داشت. اگر نرخ مبادله CAD/USD 0.75 باشد (به بخش بالا مراجعه کنید)، بانک ممکن است 0.7725 را شارژ کند. آنها از شما دلار آمریکا بیشتر از نرخ بازار دریافت می کنند. 0.7725 – 0.75 = 0.0225/0.75 = 0.03 x 100 = 3٪ نشانه گذاری.

بانک ها و صرافی ها این خدمات را جبران می کنند. بانک به شما پول نقد می دهد، در حالی که معامله گران در بازار به صورت نقد معامله نمی کنند. به منظور دریافت پول نقد، در صورتی که سرمایه گذار به پول نیاز فیزیکی داشته باشد ، کارمزد سیم و کارمزد پردازش یا برداشت به  حساب فارکس اعمال می شود. برای اکثر افرادی که به دنبال تبدیل ارز هستند، دریافت پول نقد به صورت آنی و بدون کارمزد، اما پرداخت نشانه گذاری، مصالحه ارزشمندی است.

برای نرخ ارزی که نزدیک تر به نرخ ارز بازار است، خرید کنید. می تواند در پول شما صرفه جویی کند. برخی از بانک ها در سراسر جهان اتحادهای شبکه خودپرداز دارند که به مشتریان هنگام برداشت وجوه از بانک های متحد، نرخ ارز مطلوب تری را ارائه می دهند. 

نیازهای خود را محاسبه کنید

به ارز خارجی نیاز دارید؟ از نرخ های مبادله برای تعیین میزان ارز خارجی مورد نیاز خود و میزان خرید ارز محلی خود استفاده کنید.

اگر به اروپا می روید به یورو ( یورو ) نیاز دارید و باید نرخ مبادله EUR/USD را در بانک خود بررسی کنید. نرخ بازار ممکن است 1.113 باشد، اما صرافی ممکن است از شما 1.146 یا بیشتر هزینه کند. 

فرض کنید 1000 دلار برای خرید یورو دارید. 1000 دلار را بر 1.146 تقسیم کنید (آنچه بانک ممکن است هزینه کند) تا 872.60 یورو به دست آورید. این همان مقدار یورو است که با 1000 دلار خود دریافت می کنید. از آنجایی که یورو گران تر است، می دانیم که باید تقسیم کنیم تا در نهایت واحدهای یورو کمتری نسبت به واحدهای دلار داشته باشیم.

حالا فرض کنید 1500 یورو می خواهید و می خواهید بدانید که قیمت آن به دلار چقدر است. 1500 را در 1.146 ضرب کنید تا به 1719 دلار برسید. از آنجایی که می دانیم یورو گران تر است، یک یورو بیشتر از یک دلار آمریکا هزینه خواهد داشت، به همین دلیل است که در این مورد ضرب می کنیم.

نرخ ارز همیشه برای هزینه یک ارز نسبت به ارز دیگر اعمال می شود. ترتیب فهرست شدن جفت ( USD/CAD در مقابل CAD/USD ) مهم است. به یاد داشته باشید که ارز اول همیشه برابر با یک واحد است و واحد پول دوم این است که برای خرید یک واحد از ارز اول، چه مقدار از ارز دوم نیاز است. از آنجا می توانید نیازهای تبدیل خود را محاسبه کنید. بانک ها برای جبران خدمات خود، قیمت ارزها را نشانه گذاری می کنند. خرید در اطراف ممکن است باعث صرفه جویی در هزینه شما شود زیرا برخی از شرکت ها نسبت به نرخ ارز بازار، نشانه گذاری کمتری نسبت به سایرین دارند.

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (نحوه محاسبه نرخ ارز)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :

پاسخگویــــــــــــــــــــــــــــــی به سوالات متداول

SAHAMIR UNIVERSITY

مرکز آموزش عالی سهامیر سهامیـــــــــر

مرکز آموزش عالی سهامیر چه خدماتی را به مخاطبان خود ارائه میدهد؟

خدمات مجموعه سهامیر در حال حاضر شامل موارد زیر هستند:

1- برگزاری دوره های آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری

2- طراحی و پیاده سازی معاملات الگوریتمی

3- صدور گواهینامه بین المللی بازارهای مالی از موسسات معتبر دنیا

4- تدوین پکیج های آموزشی حرفه ای

چطور میتوانیم با مجموعه سهامیر تماس بگیریم؟

شما میتوانید با مراجعه به صفحه تماس با ما ، از طریق شماره های درج شده با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ساعات کاری مرکز چگونه است؟

ساعات کاری مرکز سهامیر همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعت 7 صبح لغایت 20:00 میباشد

چرا باید سهامیر را برای فعالیت حرفه ای در بازارهای مالی انتخاب کنیم؟

مجموعه سهامیر بعنوان اولین مرکز آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری است که بیش از 30 سال در این حوزه فعالیت داشته و میتواند بعنوان یک منبع علمی تجربیات خود را به شما انتقال نماید.

سهامیر در چه سالی تاسیس و پایه گذاری شد؟

مرکز آموزش عالی سهامیر در سال 1371 تاسیس شد.

برای شرکت در دوره های آموزشی سهامیر از کجا شروع کنیم؟

در گام اول میبایست بازار هدف خود را انتخاب و تعیین نمایید ، سپس با اخذ مشاوره از کارشناسان ما تعیین سطح شده و در کلاس اموزشی مناسب با سطح مهارت و دانش خود ثبت نام و شرکت نمایید.

در کالج سهامیر چه رشته هایی اموزش داده میشود؟

در مجموعه آموزشی سهامیر بیش از 70 رشته تخصصی در زمینه بازارهای مالی و سرمایه گذاری آموزش داده میشود.

خدمات سهامیر چه کمکی به ما میکند و برای چه افرادی مناسب است؟

دپارتمان آموزش عالی سهامیر خدمات آموزشی خود را به عموم افراد اعم از مبتدی تا حرفه ای های بازار ارائه میکند . 

دوره های آموزشی تخصصی ، پیشرفته ، ورکشاپ های بروزرسانی و … همگی بگونه ای گرداوری شده اند که میتوانند به عموم افراد و فعالان عرصه مالی کمک نماید.

مدارک بین المللی آموزش حرفه ای چگونه صادر میشوند؟

سهامیر بعنوان نماینده و پارتنر رسمی موسسات بزرگ دنیا بصورت انحصاری این قابلیت را برای دانشپذیران خود فراهم کرده که در آزمون های بین المللی شرکت نموده و گواهینامه جهانی دریافت نمایند.

پس از پایان هر رویداد آموزشی شما به موسسات معتبر دنیا معرفی شده و در آزمون های مرتبط با رشته انتخابی خود ثبت نام میشوید . 

 

چگونه ربات تریدر تهیه و فعال کنم؟

اگر قصد دارید ربات تریدر تهیه کنید میتوانید متناسب با مشخصاتی که مد نظرتان است ربات خود را از بخش فروشگاه ربات انتخاب و تهیه نمایید.

آیا مجموعه سهامیر برای افتتاح حساب بروکر کمکی میکند؟

در تمامی دوره ها و رویدادهای آموزشی که نیاز به ساخت اکانت در بروکرهای معتبر دارید ، کارشناسان ما به شما کمک خواهند نمود و حساب کارگزاری معتبر برای شما ایجاد خواهند کرد.

چطور میتوانم از خدمات مجموعه سهامیر استفاده کنم؟

تمامی خدمات و محصولات این مرکز از طریق وب سایت رسمی مجموعه قابل تهیه و خرید هستند

هزینه خدمات سهامیر چگونه است؟

هزینه خدمات این مرکز با توجه به تنوع خدمات و محصولات متفاوت بوده ، شما میتوانید هزینه و مبلغ هر بخش را بطور مستقیم از کارشناسان ما سوال نمایید.

آیا امکان پرداخت هزینه خدمات سهامیر بصورت اقساطی وجود دارد؟

متاسفانه در حال حاضر شرایطی برای پرداخت اقساطی وجود ندارد .