🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

نحوه استفاده از فیبوناچی برای تجارت فارکس

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

نحوه استفاده از فیبوناچی برای تجارت فارکس تحلیل فیبوناچی می‌تواند عملکرد فارکس را برای موقعیت‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت بهبود بخشد و سطوح قیمتی کلیدی را که حمایت و مقاومت پنهان

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 1706
2 دهه تجربه

بازارهای مالی و سرمایه گذاری

رشته های منعطف

پوشش بیش از 130 رشته تخصصی

رتبه 1 خدمات حرفه ای

کسب رتبه برتر از PPQ

کادر علمی

تیم متخصص و آزموده

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

نحوه استفاده از فیبوناچی برای تجارت فارکس سهامیـــــــــر

نحوه استفاده از فیبوناچی برای تجارت فارکس

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

نحوه استفاده از فیبوناچی برای تجارت فارکس

تحلیل فیبوناچی می‌تواند عملکرد فارکس را برای موقعیت‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت بهبود بخشد و سطوح قیمتی کلیدی را که حمایت و مقاومت پنهان را نشان می‌دهند، شناسایی کند. فیبوناچی که در ارتباط با سایر اشکال تحلیل تکنیکال استفاده می شود، پایه ای قدرتمند برای استراتژی هایی می سازد که در تمام انواع شرایط بازار و سطوح نوسان عملکرد خوبی دارند.

راهب و ریاضیدان قرن دوازدهم، لئوناردو دی پیزا، یک دنباله عددی را کشف کرد که در سراسر طبیعت و در آثار هنری کلاسیک ظاهر می شود. در حالی که مطالعات او تئوری بود، این اعداد فیبوناچی کاربردهای سودآوری را در بازارهای مالی مدرن ما نشان می‌دهند، روابط بین امواج قیمتی را در روندها توصیف می‌کنند، و همچنین تا چه حد امواج را قبل از معکوس کردن و آزمایش سطوح قبلی توصیف می‌کنند. 

سطوح اصلاحی 0.386، 0.50 و 0.618 ساختار فیبوناچی اولیه موجود در بسته های نموداری را تشکیل می دهند، با سطوح 0.214 و 0.786 که به تحلیل بازار عمق می بخشد. این نسبت‌های ثانویه از دهه 1990 اهمیت بیشتری پیدا کرده‌اند، به دلیل ساختارشکنی فرمول تحلیل تکنیکال توسط صندوق‌هایی که به دنبال به دام انداختن معامله‌گران با استفاده از آن معیارها هستند. در نتیجه، اره‌های شلاقی از طریق سطوح فیبوناچی اولیه افزایش یافته‌اند، اما ساختارهای هارمونیک دست نخورده باقی مانده‌اند.

به عنوان مثال، معمولاً اعتقاد بر این بود که اصلاحی 0.618 دارای نوسانات ضد روند در یک بازار با روند شدید است. این سطح در حال حاضر به طور معمول نقض می شود، با اصلاح 0.786 که بسته به جهت روند اولیه، حمایت یا مقاومت قوی ارائه می دهد. معامله‌گران و تایمرهای بازار با این تکامل آهسته سازگار شده‌اند و استراتژی‌ها را تغییر می‌دهند تا فرکانس بالاتری از اره‌های شلاقی و تخلفات را تطبیق دهند.

تحلیل تاریخی

کاربردهای شبکه فیبوناچی را می توان به طور تقریبی به دو دسته تجزیه و تحلیل تاریخی و آماده سازی تجارت تقسیم کرد. دسته اول مستلزم بررسی روندهای بلندمدت فارکس، شناسایی سطوح هارمونیکی است که باعث تغییرات عمده روند شده است. بازیگران فعال بازار زمان بیشتری را صرف تمرکز بر دسته دوم می‌کنند، که در آن شبکه‌های فیبوناچی بر روی اقدام کوتاه‌مدت قیمت برای ایجاد استراتژی‌های ورود و خروج قرار می‌گیرند.

هم افزایی بزرگی بین این دو کاربرد وجود دارد زیرا سطوح قیمتی که از طریق تحلیل تاریخی بلندمدت آشکار می شوند، به خوبی با آماده سازی تجارت کوتاه مدت، به ویژه در نقاط عطف کلیدی، کار می کنند. از آنجایی که جفت ارزها در تقریباً همه شرایط اقتصادی بین مرزهای محدود در نوسان هستند ، این سطوح تاریخی می توانند برای چندین دهه بر قیمت گذاری کوتاه مدت تأثیر بگذارند. 

با توجه به تعداد کم تقاطع های محبوب در مقایسه با سهام یا اوراق قرضه، منطقی است که یک تجزیه و تحلیل تاریخی روی هر جفت انجام دهیم و روندها و سطوح اولیه را که ممکن است در سال های آینده وارد عمل شوند، مشخص کنیم. این کار را با کوچک‌نمایی در نمودارهای هفتگی یا ماهانه و قرار دادن شبکه‌ها در بازارهای گاو و خرس سکولار انجام دهید . تجزیه و تحلیل فقط باید یک بار انجام شود تا زمانی که اقدام قیمت از اوج یا پایین شبکه های بلندمدت تجاوز نکند

در دهه 1980 نزدیک به 0.90000 زنده شد و تا 1.42890 در سال 1995 معامله شد. این جفت ارز در سال 2001 به 0.82300 کاهش یافت و در سال 2008 به بالاترین حد خود در 1.60380 رسید. بیش از روند صعودی عظیم، تمام اقدامات قیمت را در هشت سال گذشته به دست آورده است. نزول اولیه از اوج رالی چند ماه بعد نزدیک به 0.50 اصلاحی به پایان رسید، با این سطح که در طول آزمایشات در سال 2010 و 2012 پشتیبانی را ارائه کرد. در همین حال، شکست در سال 2014 پشتیبانی جدیدی را در 0.618 اصلاحی پیدا کرد و جفت ارز در سال 2015 هزینه کرد.

تعامل با سایر شاخص ها

قابلیت اطمینان سطوح اصلاحی برای متوقف کردن نوسانات قیمت و شروع نوسانات سودآور ضد به طور مستقیم با تعداد عناصر فنی همگرا در آن سطح یا نزدیک به آن ارتباط دارد. این عناصر می‌توانند شامل اصلاحات فیبوناچی در سایر دوره‌های زمانی، میانگین‌های متحرک، خطوط روند، شکاف‌ها ، اوج/پایین‌های قبلی و شاخص‌های قدرت نسبی باشند که به بیش از حد خرید یا فروش بیش از حد می‌رسند.

به عنوان مثال، چندین شبکه در نمودار روزانه که 618.618 اصلاح یک روند را با 0.386 اصلاح روند دیگر همراستا می کند، شانس برگشت جفت ارز در آن سطح یا نزدیک به آن را افزایش می دهد. میانگین متحرک 50 یا 200 بار را اضافه کنید و شانس بیشتر افزایش می یابد و موقعیت های بزرگتر و استراتژی معاملاتی تهاجمی تر را تشویق می کند. این روش برای خروج نیز اعمال می‌شود و به معامله‌گران فارکس می‌گوید زمانی که قیمت به سطح اصلاحی رسید که هم‌ترازی‌های متعدد را نشان می‌دهد، سود ببرند

از 133.75 به 131.05 فقط در شش ساعت فروخته می شود و یک نوسان روند عمودی را ایجاد می کند که مناسب برای ورودی اصلاحی فیبوناچی در سمت کوتاه است. موج ضد روند به مدت چهار روز بالاتر می‌رود و در نهایت به 0.618 کاهش می‌یابد، همزمان EMA 200 باری به همان سطح قیمت، در یک هم‌ترازی فشرده، نزول می‌کند. این احتمال کاهش قیمت این جفت در فروش کوتاه مدت سودآور را افزایش می دهد . کاهش متعاقب آن تقریباً 70 درصد از موج مخالف را از بین می برد.

شبکه‌های فیبوناچی بلندمدت را به جفت ارزهای مورد علاقه اضافه کنید و عملکرد قیمت را نزدیک به سطوح اصلاح محبوب تماشا کنید. شبکه‌های کوتاه‌مدت را به عنوان بخشی از آماده‌سازی تجارت روزانه اضافه کنید، با استفاده از ترازها برای یافتن بهترین قیمت‌ها برای ورود و خروج از موقعیت‌ها. سایر شاخص های فنی را اضافه کنید و به دنبال همگرایی با سطوح اصلاحی باشید، که احتمال معکوس شدن قیمت ها در نوسانات سودآور را افزایش می دهد.

 

 

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (نحوه استفاده از فیبوناچی برای تجارت فارکس)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :

پاسخگویــــــــــــــــــــــــــــــی به سوالات متداول

SAHAMIR UNIVERSITY

مرکز آموزش عالی سهامیر سهامیـــــــــر

مرکز آموزش عالی سهامیر چه خدماتی را به مخاطبان خود ارائه میدهد؟

خدمات مجموعه سهامیر در حال حاضر شامل موارد زیر هستند:

1- برگزاری دوره های آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری

2- طراحی و پیاده سازی معاملات الگوریتمی

3- صدور گواهینامه بین المللی بازارهای مالی از موسسات معتبر دنیا

4- تدوین پکیج های آموزشی حرفه ای

چطور میتوانیم با مجموعه سهامیر تماس بگیریم؟

شما میتوانید با مراجعه به صفحه تماس با ما ، از طریق شماره های درج شده با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ساعات کاری مرکز چگونه است؟

ساعات کاری مرکز سهامیر همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعت 7 صبح لغایت 20:00 میباشد

چرا باید سهامیر را برای فعالیت حرفه ای در بازارهای مالی انتخاب کنیم؟

مجموعه سهامیر بعنوان اولین مرکز آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری است که بیش از 30 سال در این حوزه فعالیت داشته و میتواند بعنوان یک منبع علمی تجربیات خود را به شما انتقال نماید.

سهامیر در چه سالی تاسیس و پایه گذاری شد؟

مرکز آموزش عالی سهامیر در سال 1371 تاسیس شد.

برای شرکت در دوره های آموزشی سهامیر از کجا شروع کنیم؟

در گام اول میبایست بازار هدف خود را انتخاب و تعیین نمایید ، سپس با اخذ مشاوره از کارشناسان ما تعیین سطح شده و در کلاس اموزشی مناسب با سطح مهارت و دانش خود ثبت نام و شرکت نمایید.

در کالج سهامیر چه رشته هایی اموزش داده میشود؟

در مجموعه آموزشی سهامیر بیش از 70 رشته تخصصی در زمینه بازارهای مالی و سرمایه گذاری آموزش داده میشود.

خدمات سهامیر چه کمکی به ما میکند و برای چه افرادی مناسب است؟

دپارتمان آموزش عالی سهامیر خدمات آموزشی خود را به عموم افراد اعم از مبتدی تا حرفه ای های بازار ارائه میکند . 

دوره های آموزشی تخصصی ، پیشرفته ، ورکشاپ های بروزرسانی و … همگی بگونه ای گرداوری شده اند که میتوانند به عموم افراد و فعالان عرصه مالی کمک نماید.

مدارک بین المللی آموزش حرفه ای چگونه صادر میشوند؟

سهامیر بعنوان نماینده و پارتنر رسمی موسسات بزرگ دنیا بصورت انحصاری این قابلیت را برای دانشپذیران خود فراهم کرده که در آزمون های بین المللی شرکت نموده و گواهینامه جهانی دریافت نمایند.

پس از پایان هر رویداد آموزشی شما به موسسات معتبر دنیا معرفی شده و در آزمون های مرتبط با رشته انتخابی خود ثبت نام میشوید . 

 

چگونه ربات تریدر تهیه و فعال کنم؟

اگر قصد دارید ربات تریدر تهیه کنید میتوانید متناسب با مشخصاتی که مد نظرتان است ربات خود را از بخش فروشگاه ربات انتخاب و تهیه نمایید.

آیا مجموعه سهامیر برای افتتاح حساب بروکر کمکی میکند؟

در تمامی دوره ها و رویدادهای آموزشی که نیاز به ساخت اکانت در بروکرهای معتبر دارید ، کارشناسان ما به شما کمک خواهند نمود و حساب کارگزاری معتبر برای شما ایجاد خواهند کرد.

چطور میتوانم از خدمات مجموعه سهامیر استفاده کنم؟

تمامی خدمات و محصولات این مرکز از طریق وب سایت رسمی مجموعه قابل تهیه و خرید هستند

هزینه خدمات سهامیر چگونه است؟

هزینه خدمات این مرکز با توجه به تنوع خدمات و محصولات متفاوت بوده ، شما میتوانید هزینه و مبلغ هر بخش را بطور مستقیم از کارشناسان ما سوال نمایید.

آیا امکان پرداخت هزینه خدمات سهامیر بصورت اقساطی وجود دارد؟

متاسفانه در حال حاضر شرایطی برای پرداخت اقساطی وجود ندارد .