🔔 اطلاعیه : برگزاری سمینار بین المللی بازارهای مالی با میزبانی سهامیر و حضورکمپانی HELMEN کانادا و مدیر ارشد FINESENCE اتریش

معاملات مارجین

   امتیاز (13502) 4.9/5   
0 / 5

Your page rank:

معاملات مارجین معاملات مارجین بر روی چیزی بنام اهرم ایجاد می شود ، که این یک ایده است که می توانید از پول قرض گرفته شده برای خرید سهام بیشتر

مهلت استفاده از کد تخفیف 6% درصدی : 1706
2 دهه تجربه

بازارهای مالی و سرمایه گذاری

رشته های منعطف

پوشش بیش از 130 رشته تخصصی

رتبه 1 خدمات حرفه ای

کسب رتبه برتر از PPQ

کادر علمی

تیم متخصص و آزموده

پایگاه خبری و اطلاعاتی سهامیــــــــــر

SAHAMIR UNIVERSITY

معاملات مارجین سهامیـــــــــر

معاملات مارجین

واحد خبرگزاری سهامیــــــــــــــــــر

معاملات مارجین

معاملات مارجین بر روی چیزی بنام اهرم ایجاد می شود ، که این یک ایده است که می توانید از پول قرض گرفته شده برای خرید سهام بیشتر استفاده کنید و به طور بالقوه از سرمایه گذاری خود پول بیشتری کسب کنید. اما اهرم یک شمشیر دولبه است که ریسک شما را نیز افزایش می دهد. در حالی که اگر روی اسب مناسب شرط بندی کنید ممکن است پول بیشتری به دست آورید، اگر سهام بازنده را انتخاب کنید ممکن است بیشتر ضرر کنید.

اغلب اوقات، شخصی که قرارداد حاشیه را امضا می کند، می تواند تا 50 درصد از قیمت خرید یک سرمایه گذاری قابل حاشیه را وام بگیرد. بر اساس قوانین معاملات حاشیه، شما می توانید دو برابر بیشتر از آنچه واقعاً می توانید بخرید، سهام بخرید. بنابراین اگر می‌خواهید از حاشیه برای خرید سهام 5000 دلاری استفاده کنید، اگر می‌خواهید بقیه را برای خرید وام بگیرید، باید حداقل 2500 دلار را کنار بگذارید.

و از آنجایی که اینها وام هستند، باید به آنها بهره پرداخت کنید. به طور کلی، وام های حاشیه ای با نرخ بهره به طور متوسط ​​بین 6 تا 8٪ ارائه می شوند، اما گاهی اوقات این نرخ ها بسته به اندازه موجودی حساب شما تا 10٪ می رسد.  

معامله مارجین چگونه کار می کند؟

بهترین راه برای درک زیر و بم معاملات مارجین این است که ببینیم چگونه ممکن است در دنیای واقعی انجام شود.

فرض کنید جری 5000 دلار پول نقد در اختیار دارد و سهامی وجود دارد که او می خواهد بخرد که ارزش هر سهم آن 100 دلار است، بنابراین او ادامه می دهد و 50 سهم از آن سهام را می خرد. یک سال بعد، قیمت سهام به 120 دلار برای هر سهم افزایش می یابد و جری تصمیم می گیرد تمام سهام خود را به قیمت 6000 دلار بفروشد. این بدان معناست که جری از سرمایه گذاری اولیه خود 1000 دلار سود کسب کرده است. به طور کلی، معاملات سهام اینگونه است .

اما بیایید به ابتدای داستان برگردیم. بر اساس قوانین حاشیه، جری می‌توانست 5000 دلار کاهش دهد و سپس 5000 دلار دیگر وام بگیرد تا 100 سهم از سهام مورد نظر خود را بخرد. اگر جری آن معامله حاشیه را اجرا می کرد و سپس تمام سهام خود را یک سال بعد به همان قیمت هر سهم 120 دلار می فروخت، در آن معامله حاشیه 12000 دلار به دست می آورد. بعد از اینکه جری 5000 دلاری را که وام گرفته بود (به اضافه بهره) پس داد، در نهایت کمی کمتر از 2000 دلار سود خواهد داشت.

عالی به نظر می رسد، درست است؟ نه خیلی سریع! به یاد داشته باشید، در حالی که بردهای شما بزرگتر است، ضررهای شما نیز بزرگتر است – این جنبه تاریک معاملات حاشیه است.

اگر قیمت سهام پس از یک سال به 80 دلار برای هر سهم کاهش یابد و جری تصمیم به فروش داشته باشد و ضرر خود را کاهش دهد، چه؟ اگر جری بیچاره همه 100 سهام خود را به قیمت 8000 دلار بفروشد، باز هم باید 5000 دلاری را که قرض گرفته بود (دوباره به اضافه بهره) پس بدهد. این باعث می‌شود جری کمتر از 3000 دلار از سرمایه‌گذاری اولیه‌اش را در اختیار داشته باشد – این بدان معناست که او فقط 2000 دلار ضربه زده است. بله اگر او به خرید 50 سهم با 5000 دلار خود ادامه می داد، فقط 1000 دلار از دست می داد.

Margin Call چیست؟

وقتی از یک شرکت کارگزاری وام دریافت می‌کنید تا سهام یا انواع دیگر سرمایه‌گذاری را بخرید، باید حداقل نیاز سهام را برآورده کنید- به این معنی که همیشه باید مقدار مشخصی پول نقد در حساب خود داشته باشید. وقتی «صاحب سهام» را می بینید، فقط به پول نقد فکر کنید.  

اگر سهام شما به زیر آن سطح کاهش یابد، ممکن است باعث ایجاد یک مارجین فراخوان شود. مارجین فراخوان زمانی است که شرکت کارگزاری از شما می خواهد که پول نقد بیشتری را به حساب واریز کنید تا حداقل نیاز سهام را برآورده کنید. اگر موفق به انجام این کار نشدید، آن‌ها می‌توانند تمام سهام شما را بدون رضایت شما بفروشند و دیگر سهمی برای شما باقی نماند و همچنان برای وام به آنها بدهکار هستید. این بدترین سناریوی وام حاشیه ای است!

بیایید دوباره از جری به عنوان مثال استفاده کنیم. به یاد داشته باشید، او سهام را به قیمت 10000 دلار خرید و نیمی از آن سهام را با پول قرض گرفته خرید. بنابراین این بدان معناست که جری در شروع معاملات حاشیه خود 50 درصد سهام داشت. با استفاده از معادله زیر می توانید مقدار حقوق صاحبان حساب خود را محاسبه کنید

اکثر شرکت های کارگزاری حداقل نیاز سهام بین 30 تا 35 درصد دارند. بنابراین اگر شرکت کارگزاری که جری از آن وام گرفته است دارای حداقل 30 درصد سهام مورد نیاز باشد و ارزش کل سهام جری به 6000 دلار کاهش یابد، جری با مشکل بزرگی مواجه خواهد شد.

به این دلیل که وقتی مقدار وام حاشیه (5000 دلار) را از ارزش فعلی سهام جری (6000 دلار) کم کنید، جری با 1000 دلار حقوق صاحبان سهام یا 17 درصد حقوق صاحبان سهام باقی می ماند – که بسیار کمتر از حداقل نیاز شرکت کارگزاری است. . 

از آنجایی که حساب او اکنون کمتر از حداقل نیاز سهام است، جری یک تماس حاشیه به مبلغ 800 دلار از شرکت کارگزاری خود دریافت می کند (30٪ از 6000 دلار، 1800 دلار است). این بدان معناست که او باید 800 دلار اضافی بر 1000 دلار سهامی که در حساب دارد قرار دهد تا حداقل نیاز شرکت را برآورده کند.

و چه اتفاقی می‌افتد اگر جری نتواند به مارجین کال پاسخ دهد؟ سپس این امکان وجود دارد که شرکت بتواند تمام سهام خود را بدون مشورت با او بفروشد. . . و جری همچنان باید پولی را که قرض گرفته است به شرکت پس بدهد. در حال حاضر زمان خوبی برای جری بودن نیست.

مقالات علمی و اخبار اقتصادی به گزارش پایگاه خبری سهامیر : (معاملات مارجین)
این خبر در پایگاه و ارشیو حقوقی و اقتصادی سهامیر ثبت شد.

آخرین اخبــــــــــــــــــار و مقالات:

جدول محتــــــــــــــوا :

پاسخگویــــــــــــــــــــــــــــــی به سوالات متداول

SAHAMIR UNIVERSITY

مرکز آموزش عالی سهامیر سهامیـــــــــر

مرکز آموزش عالی سهامیر چه خدماتی را به مخاطبان خود ارائه میدهد؟

خدمات مجموعه سهامیر در حال حاضر شامل موارد زیر هستند:

1- برگزاری دوره های آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری

2- طراحی و پیاده سازی معاملات الگوریتمی

3- صدور گواهینامه بین المللی بازارهای مالی از موسسات معتبر دنیا

4- تدوین پکیج های آموزشی حرفه ای

چطور میتوانیم با مجموعه سهامیر تماس بگیریم؟

شما میتوانید با مراجعه به صفحه تماس با ما ، از طریق شماره های درج شده با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ساعات کاری مرکز چگونه است؟

ساعات کاری مرکز سهامیر همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعت 7 صبح لغایت 20:00 میباشد

چرا باید سهامیر را برای فعالیت حرفه ای در بازارهای مالی انتخاب کنیم؟

مجموعه سهامیر بعنوان اولین مرکز آموزش حرفه ای در حوزه بازارهای مالی و سرمایه گذاری است که بیش از 30 سال در این حوزه فعالیت داشته و میتواند بعنوان یک منبع علمی تجربیات خود را به شما انتقال نماید.

سهامیر در چه سالی تاسیس و پایه گذاری شد؟

مرکز آموزش عالی سهامیر در سال 1371 تاسیس شد.

برای شرکت در دوره های آموزشی سهامیر از کجا شروع کنیم؟

در گام اول میبایست بازار هدف خود را انتخاب و تعیین نمایید ، سپس با اخذ مشاوره از کارشناسان ما تعیین سطح شده و در کلاس اموزشی مناسب با سطح مهارت و دانش خود ثبت نام و شرکت نمایید.

در کالج سهامیر چه رشته هایی اموزش داده میشود؟

در مجموعه آموزشی سهامیر بیش از 70 رشته تخصصی در زمینه بازارهای مالی و سرمایه گذاری آموزش داده میشود.

خدمات سهامیر چه کمکی به ما میکند و برای چه افرادی مناسب است؟

دپارتمان آموزش عالی سهامیر خدمات آموزشی خود را به عموم افراد اعم از مبتدی تا حرفه ای های بازار ارائه میکند . 

دوره های آموزشی تخصصی ، پیشرفته ، ورکشاپ های بروزرسانی و … همگی بگونه ای گرداوری شده اند که میتوانند به عموم افراد و فعالان عرصه مالی کمک نماید.

مدارک بین المللی آموزش حرفه ای چگونه صادر میشوند؟

سهامیر بعنوان نماینده و پارتنر رسمی موسسات بزرگ دنیا بصورت انحصاری این قابلیت را برای دانشپذیران خود فراهم کرده که در آزمون های بین المللی شرکت نموده و گواهینامه جهانی دریافت نمایند.

پس از پایان هر رویداد آموزشی شما به موسسات معتبر دنیا معرفی شده و در آزمون های مرتبط با رشته انتخابی خود ثبت نام میشوید . 

 

چگونه ربات تریدر تهیه و فعال کنم؟

اگر قصد دارید ربات تریدر تهیه کنید میتوانید متناسب با مشخصاتی که مد نظرتان است ربات خود را از بخش فروشگاه ربات انتخاب و تهیه نمایید.

آیا مجموعه سهامیر برای افتتاح حساب بروکر کمکی میکند؟

در تمامی دوره ها و رویدادهای آموزشی که نیاز به ساخت اکانت در بروکرهای معتبر دارید ، کارشناسان ما به شما کمک خواهند نمود و حساب کارگزاری معتبر برای شما ایجاد خواهند کرد.

چطور میتوانم از خدمات مجموعه سهامیر استفاده کنم؟

تمامی خدمات و محصولات این مرکز از طریق وب سایت رسمی مجموعه قابل تهیه و خرید هستند

هزینه خدمات سهامیر چگونه است؟

هزینه خدمات این مرکز با توجه به تنوع خدمات و محصولات متفاوت بوده ، شما میتوانید هزینه و مبلغ هر بخش را بطور مستقیم از کارشناسان ما سوال نمایید.

آیا امکان پرداخت هزینه خدمات سهامیر بصورت اقساطی وجود دارد؟

متاسفانه در حال حاضر شرایطی برای پرداخت اقساطی وجود ندارد .